Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvordan træner man KORT galop?
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 19:40

Jeg rider en dejlig Oldenborg på 8 år der ikke har lært at gå kort galop, så når jeg endelig sætter ham i galop... Tja.. så ligger vi ned i hjørnerne :)

Jeg har prøvet at sænke tempo ved at lave en halv parade, men så slår han over i voldsom trav. :-P

Jeg ved at han har problemer med balancen på venstre volte, men på højre volte er der intet dette forgår så også kun i trav.

Jeg har prøvet at lave mindre volter og stadig drive ham frem, men det går helt i hårdknude og jeg bliver bange for at vælte med ham... ?:-)

Han kan godt galopanspring til begge sider, men har ikke liiige lært at slappe helt af... :)

Hvad kan jeg gøre for at få tempoet sat lidt ned?

Det er MEGET sjældent at både ejeren og jeg galopere på ham for han er tilmed også svær at stoppe, det arbejdes der dog på...

På forhånd tak...

>o<

Min hjemmeside

Tag et kik på min hjemmeside... Der er fyldt med billeder af de dejligste heste

0
0
Svar på denne tråd

Det tager tid.......
Forfatter: 
Dato:  09-11-2004 21:32
at få optrænet en hest's balance. Og det kræver en masse træning i dressur og i naturen.

Det både ejeren og dig skal have fat i er grundridning. Så I skal have fat i en dygtig og kompetent underviser i dressur.

I den første tid skal hesten slet ikke galoperes andet end hele banen rundt, evt. 20 m. volter. Jo mindre volter du laver på en hest som ikke har balance, jo dårligere balance har den i volten. Små volter skal man først træne, når hesten er stabil i de store 20 m. volter.

Han lyder til at mangle balance, bæring og sikkert også muskler på bagdelen og i ryggen til at galopere kort - derfor ræser han afsted, og derfor slår han i voldsom trav ved en anholdning.
Du beskriver også, at han er svær at stoppe - og det viser jo også tydeligt at grundridning ikke er på plads.

Så undervisning, træning og tålmodighed er vejen frem.

Da jeg startede med Medoc kunne vi lige ræse ridehuset rundt i hurtigt galop, selv en 20 m. volte var næsten for meget. Det gik der et par måneder med, førend vi begyndte at ride flere 20 m. volter i galop. Efter 5 måneder gik han stabilt 20 m. volter. Efter 8-9 måneder gik han 15 m. volter med god balance. Og først efter næsten 1 år kan han fint bærer sig rundt i 10 og 12 m. volter i galop.

De dage du ikke træner dressur kan du bedre hestens balance ved at ride den i naturen, eller træne den over cavalettis eller bomme på jorden.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

tag på et western
Forfatter: 
Dato:  10-11-2004 13:27
kursus - flere gode western træner laver clinics
western ryttere rider deres heste i langsom galop de kalder lope, på helt løse tøjler

du kan sagtens tage noget western undervisning - få styr på galloppen og gå videre med dressuren.

du vil selv få lært virkelig meget om at have god balance og styring på din hest.

kik her for trænere: www.westerninfo.dk eller gå til westerforum og spør
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider