Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

at sidde roligt uden sadel....
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 14:41
hvad gør i for at sidde så roligt som muligt på hesten i trav??.havde lige social grisen ude igår til en gang træning i balance og nedsidning...
først prøvede jeg at sidde helt afslappet.det gik også rigtig godt i hendes rolig trav..men i hurtig traven fik jeg lidt balance problemer..
så prøvede jeg at klemme med knæene(samtidig med at slappede af i resten af kroppen men fik så igen balance problemer.
så prøvede jeg at klemme med knæene samtidig med taktfast drivning og det gik forbløffende godt..
men så tænkte jeg gør det ikke ondt på hesten at man driver så hurtig???har i nogle fif til god rolig nedsidning????fortæl fortæl...mvh tania
{>
0
0
Svar på denne tråd

Slap af i lænden
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 15:01
klem ikke med knæene, så kommer du til at trække din ben op. Det gælder om at følge "passivt" med i sit bækken, så man kan sidde stille med ben og overkrop. Så har man også nemmere ved at indvirke korrekt på hesten. Du kan læse noget om dette i Sally Swifts bog: Centreret ridning. Der står en masse mærkelige ting i som du let og elegant kan springe over, men den beskriver rigtig godt hvordan man får et sikkert og naturligt sæde, uden at spænde.

Hilsen Lisette og Flødebollen
Wintec kombisadel sælges.

Søde marsvine unger til salg!

0
0
Svar på denne tråd

:.....
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 15:51
Jeg plejede også at klemme med knæ ;)
Men jo mere man klemmer jo dårligere sidder man 8-)

Det gælder bare om at slappe 100% af, og være Et med hesten..

Den pony jeg red på havde meget store bevægelser så det var ret svært i fri trav.. Men man skal faktisk bare slappe af og følge hver enkelt af hestens bevægelser. :D
Hilsen anso&polli
- Den
Fanatiske Computerbetvinger
- Part søges ved Holbæk -
0
0
Svar på denne tråd

Øhhmm..
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 22:06
Nu red jeg selv ret meget uden sadel på et tidspunt så nu sidder det bare i mig.. Samtidig har jeg fået afvide at jeg bare har et naturligt godt sæde så jeg ved ikke om dette gælder for alle men hør nu... Det er ret enkelt.. Du skal bare slappe af samtidig med at du sidder korrekt.. Og så bare træne! Det var det jeg gjorde og ja.. Nu kan jeg det bare! Det er ligesom at cykle.. Når man har lært det glemmer man det ikke igen.. I hvert fald ikke inde for en hvis årrække.. Det er bare mit råd, så må du jo se om du kan bruge det!
~*Knus fra $öfîé og Jünîör*~

Araberen! Racen der kan ALT!

~Livet er for kort til sure miner~
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-11-2004 22:11
prøv a læne dig tilbage samtidig med at du tager benene lidt ud til siden.. det ser sjovt ud, heh.. men fungerer..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider