Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hjælp til galop
Forfatter: 
Dato:  30-10-2004 15:56
hej

jeg har en fjordhoppe som jeg har et problem med,hun vil simpelhen ikke galoper.

hun har ikke lært at anspringe,og hvis man sparker til hende.
vil hun gerne bukke lidt eller gører antydning til det,ellers løfter hun barer hovedet højt og traver derud af.

hun kan ikke meget derssur,hvad gør jeg.??

jeg tror hun har været kører pony

HILSEN LOUISE
0
0
Svar på denne tråd

du skal
Forfatter: 
Dato:  30-10-2004 16:05
Blive ved.

Begynd først på galop, når hun kan rides ordenligt i trav.
Når hun forstår dine hjælper i trav.

Dernæst kan du igen begynde at træne galopanspring. Rid hende i en rolig arbejdstrav til et hjørne og læg et tydeligt anspring. Lad hende løbe lidt igang.
HVis hun ikke vil galopere, men bare løber afsted i trav, må du have hende ned i en rolig arbejdstrav igen og prøve igen.

Det hjælper ikke at prøve at lære hende anspring, hvis grundridningen ikke er i orden i traven.

Bitches
have more fun
0
0
Svar på denne tråd

hendes grundridning
Forfatter: 
Dato:  30-10-2004 16:25
hej

hendes grund ridning i trav er fin,og hun lyster godt i traven.
men hun er jo selvfølige ikke så smidig,som en rigtig dressur hest.

HILSEN LOUISE
0
0
Svar på denne tråd

jamen..
Forfatter: 
Dato:  30-10-2004 16:44
Så er det bare at klø på. Husk hun kun må løbe et par skridt. Hvid galoppen ikke er kommet der, skal hun tages ned i arbejdstrav igen.

Det må du gøre om og om igen.

Husk hvis hun først springer an - rigtig vel og mærke - så lad hende galopere nogle runder og stop så og skridt af.

Det skal nok komme.

Bitches
have more fun
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2004 20:02
Indøv det fra jorden.. ;)

Jorden er vor mor,
vi er Jordens børn..
0
0
Svar på denne tråd

gør det i skoven..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2004 00:26
rid hende frem til hun går i galop og lav samtidig signalet som du bruger til et anspring og så træn en masse overgange mellem trav og galop.

På banen vil jeg gøre som limelight skriver- dog ville jeg i det øjeblik du laver anspringet give helt efter på indvendige tøjle, så hestens skulder er fri og du ikke kommer til at blokere den. Du bør alligevel ride efter at få hesten til at støtte på udvendige tøjle, så du kan give efter på indvendige fremover.
Meget velholdt OS dressursadel sælges!
0
0
Svar på denne tråd

tja, prøv ...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2004 00:54
at lære hende anspring i longen først (evt. med stemmen). Hvor du laver noget arbejde med dyret fra jorden af. Det vil være nemmere for dig, når du kravler op på hende bagefter.
0
0
Svar på denne tråd

som alice f....
Forfatter: 
Dato:  01-11-2004 09:59
Det jeg gjorde med min "ung" hest er; først lære den alle komandoer i longe (skridt trav og galop), så når man begynder at ride, giver man bare hjælpen (uden at over drive) og komandoen på samme tid... Min hest kunne alle fine hjælpere til overgange i løbet af 1-2 uger og det har aldrig været et problem med galoppen....

Held og lykke
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider