Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Bukker når vi rider! STOP!
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 18:27
Hejsa...

MPonyen gåt altid godt på banen i holding og det hele, og jeg kan virkelig se at han nyder det! På springbanen er han også bare så god! Han springer alt og er virkelig bare perfekt!

...men når vi rider ture bliver han helt anderledes! Han bukker løs når vi galoppere og jorde, og er helt ustyrelig!´Jeg er lidt stor på ham, så han kan heller ikke ride lige så hurtigt på de andre, han begynder derfor at bukke løs, og det er alså virkeligt højt!
Jeg har været nød til at ride med martingal for at holde hans hoved oppe, for så bukker han ikke!
men samtidig har jeg MEGET stramme tøjler, og det gør ondt i fingrene, og jeeg tror sku heller ikke han synes det er særligt rart!

Hva skal jeg gøre??? hælp, så er du sød...

Jeg er 169 høj og han er 143 i stang. jeg overvjer at købe ham, da han ikke er min, men han er bare så dejlig... han har mange krafter og er rubust. Synes du det ville være dumt at købe ham???

8-)

Nina & Hatti
0
0
Svar på denne tråd

hej nina
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 18:32
spennende hest du har der!
du kan godt lære at få fin kontakt med din hest også udenforbanen

men det kræver at du vil tage noget undervisning
har du muligheder for at komme på et horsemanship kursus eller har du en horseman i nærheden?
0
0
Svar på denne tråd

yep det har jeg
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 18:35
ja jeg har verdens beste underviser... hun er bare så dygtig men hun forstår heller ikke hvorfor han gør det! jeg tror godt hun kan noget horsmanship, kan jo altid spørge... ;-)
0
0
Svar på denne tråd

du mangler
Forfatter: 
Dato:  26-10-2004 22:51
kontakt med din hest på tur
en god metode at få god og tryg kontakt med hesten uden for stalden er at trække ture med den - mange og lange

har du mulighed for det?
0
0
Svar på denne tråd

Hej ven
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 08:23
du skriver at i rider mange hvad med at starte med at ride ud sammen med kun en anden hest, og så kun i skridt. Når han er tryg ved det så kan i begynde at trave og kort galop. Og så skriver du at du har stramme tøjler. Du skal give ham løse tøjler, jo strammere du gør tøjlerne jo mere modstand vil han gøre, da det gør ondt på ham. Stramme tøjler gør det også nemmere for ham at mærke din nervøsitet gennem tøjlen.
Gennerelt syntes jeg det er en dårlig ide med at lade ponyer jorde, det bliver hurtigt en dårlig vane for dem.
mvh.
Marianne
0
0
Svar på denne tråd

svar....
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 09:18
Som Marianne skriver skal du starte forfra - først skridt og når det fungerer kan du begynde trav - sørg hele tiden for at være så afslappet og have så løse tøjler som muligt. Det er en dårlig vane!
Men hensyn til at købe ham vil jeg sige nej, ikke hvis du kan blive ved med at ride ham nogle år endnu. Du er meget høj af din alder og egentlig ville do passe bedre med en hest. Det er selvfølgelig træls at du så ville skulle starte mod voksne, men jeg synes nu denne pony er for lille til dig. Sætter lige et billede ind (håber det er ok), det er denne her ikke?

Helle
Er du jyde? Skal du med til HN-træf på sjælland den 1 første weekend i august 2005? Så kontakt mig, så sætter jeg os sammen så vi kan spare på transporten.
0
0
Svar på denne tråd

god størrelse
Forfatter: 
Dato:  27-10-2004 12:52
hej helle

størrelsen på ponyen er helt fin!
islændere er typisk mindre og min venninne på 42 rider en nordbagge/araberblandin på 1,42

klaus hempflingers hest er ca 1,45
0
0
Svar på denne tråd

Tak for de mange svar...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2004 20:09
JA tusinde tak for de mange svar... jeg er sikker på at han vil lære noget af det...

ja det er jo et meget svært valg med at købe ham! jeg er jo meget høj, men jeg har så heller ikke vokset 1 cm på 2 år snart. , så jeg blir ikke højere... Hatti er connemara og har de der kraftige led! han er i rigitg god form... gik i lang periode la sringstævner næsten hver weekend med sin eger som er lige så stor som jeg... han kan alså godt bære mig, og jeg voksre ikke mer... ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider