Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hubertus
Forfatter: 
Dato:  13-10-2004 18:23
Hej:)
jeg har gået og undret mig lidt.
hvor meget skal en hest kunne klare for at være med i en hubertus jagt.
fordi min lånehest er lige blevet solgt og damen der har købt ham har selv ikke tid til at starte med ham så hun bedte mig om at gøre det.
men jeg gik og tænkte på om i på en eller anden måde kunne fortælle mig hvor meget de skal kunne klare?
tak på forhånd:-)
(jeg skal stille op i klassen med små spring, på en tidligere traver)
0
0
Svar på denne tråd

Hej Jeanette.
Forfatter: 
Dato:  13-10-2004 20:09
Jeg har redet lidt jagter og hvis det er for store heste vi taler om, så skal de kunne springe 110,der kan nemlig være spring på den størrelse , ikke alle men nogle.De skal kunne springe grøfter og spring ud i vand.De skal have kondition til en 3 timers tur og de SKAL kunne holdes.Og det er vigtigt at de ikke spadser helt ud og bliver alt for hidsige. Og det vil være bedst, hvis de er villige til at springe og ikke refucerer for meget.
Men hvorfor starte med en Hubertusjagt der er den sværeste ?= Hvorfor ikke starte blødt op med nogle forjagter,så kan du jo ligesom mærke hvordan hesten er i en stor flok og hvor villig den er til springene. !
Det er vi flere der har gjort i starten.
Hilsen Graven
Passer søges til 2 unge Dv-drenge !
0
0
Svar på denne tråd

hubetusjagt
Forfatter: 
Dato:  14-10-2004 08:31
er som oftets noget man skal kvalificere sig til at ride..........ligesom rævehalejagten er.

Men alle andre jagter er nye ekvipager velkomne på.
Og de rer ikke noget der hedder klassen med små spring i hubertusjagtregi, her springer alle samme spring.

Mon du tænker på terrænspringning i stedet for ? her er der faste forhindringer på forskellige højder.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Ikke Hubertusjagt
Forfatter: 
Dato:  14-10-2004 09:29
I hubertusjagter er der ikke noget der hedder klasser, og desuden skal man kvalificere sig ved at ride nogle andre jagter.

Så jeg tror det må være en terrænspringning hun vil have dig til at starte. Men prøv lige at høre hende igen, hvad det egentligt er hun mener du skal starte, for en Hubertusjagt kan det ikke være ud fra din beskrivelse.

Mvh,
Pajken
0
0
Svar på denne tråd

hubertus
Forfatter: 
Dato:  16-10-2004 11:53
du skal minimum have redet 4 jagt inden du overhovdet kan starte hubertus...

men Hubertusjagten er vidst ikke sværere end de andre jagter, springene, især for ponyer, er meget lavere...

Vrinsk & Knuz fra

*Anso {> Prince*
~¤~Man kan tvinge hesten til truget, men man kan ikke tvinge den til at drikke~¤~

Mail mig!
'Den sejeste pony er Prince!'
0
0
Svar på denne tråd

ved i om
Forfatter: 
Dato:  16-10-2004 12:30
man til hubertus jagten i dyrehaven kan ride pony hvis man er over 18? man kan i andre jagter, så må man blot ikke deltage i opløbet.... er der nogen der ved det? knuser
Sær snegl til tider
0
0
Svar på denne tråd

marie--ø
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 14:24
jeg tror godt man må ride selve jagten - du må bare ikek være med i opløbet.
Men ellers spørg nogen inde på SPRs hjemmeside (evt. Cathie ponymaster)

Vrinsk & Knuz fra

*Anso {> Prince*
~¤~Man kan tvinge hesten til truget, men man kan ikke tvinge den til at drikke~¤~

Mail mig!
'Den sejeste pony er Prince!'
0
0
Svar på denne tråd

Hubertusjagt, jo
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 22:46
Det er altså ik helt rigtigt det I siger. Eller, det kommer an på hvilken jagt...???
Der er jo altså flere end lige den i dyrehaven.

På vores hubertusjagt er springene for heste mellem 80 og 100 cm. sån ca.
og jo, der er flere klasser: vi har både hest, pony, bom nær jord og "følget".
Vores jagt er lidt over 20 km lang, men det kan varriere...
Her ska man ikke kvalifficere sig, man behøver faktisk ikke at have redet en jagt nogen sinde før!

Men jo, det er nok en god idé at hesten er klar til en tre-timers tur på ca. 20 km...
det er det bedste råd jeg ka gi ;-)

KnuS Cat
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider