Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kür...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2004 16:56
Hejsa...

Jeg skal ride et LA kür program til et regionsstævne sidst i november. Jeg har nu forsøgt og samle de obligatoriske øvelser i et program og nu mangler jeg så det vigtigste nemlig musikken. Er der nogen der har forstand på eller tidligere har redet LA kür som kan give nogle gode råd omkring hvordan man griber tingene an? Jeg har endnu ikke fået taget tid på hvor lang tid programmet tager men det skal jeg nok få styr på.
Måske der er nogen som har forslag til noget egnet musik?

Mvh. Malene
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  09-10-2004 18:23
nok vælge noget hvor rytmen/takten er meget klar så det bliver nemt at følge... også gerne noget med en lidt kraftfuldindledning til indridningen (selvfølgelig afhængig af hesten)...

Fie Skarsø startede sidste år i Herning til Carmin a burana eller hvordan man nu staver det, det passede rigtig godt-

Personligt kan jeg også bedre lide lidt mere klassisk inspireret musik til det, synes nemt det bliver for popsmart med en eller anden kikset klang..

Har aldrig selv prøvet at ride et kur program på den måde, så kan ikke bidrage med egenlige erfaringer til måden man griber det an.

Hvad med noget ringenes herre eller Harry Potter, det er da ihf. stemningsfyldt??!!

Pøj pøj skal du ihf. ha' :-)

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-

Shalu og jeg søger en passer læs mere:LIGE HER
0
0
Svar på denne tråd

at ride kür
Forfatter: 
Dato:  09-10-2004 20:45
Hej Malene,
Som dommer dømmer jeg også kür og jeg har lidt råd:
-Sørg for at musikken er uden sang/tekst, brug gerne klassisk eller instrumentalt med melodier folk kender.
-Brug den samme type musik hele programmet (alt endet er ALT for rodet)
-Find noget musik som passer til din hest (let til let hest og kraftigt til lidt tungere hest)Hvad passer til jeres udstråling?
-Rid ikke øvelser som overstiger sværhedsgraden, medfører diskvalifikation, hold dig til det simple.
-Rid hellere et enkelt og flot program, fremfor et rodet program med stor sværhedsgrad.

Håber du kan bruge det, held og lykke

Katja

>o< Alt det, der irriterer os hos andre,
kan føre os til en forståelse af os selv
>o<

klik her
0
0
Svar på denne tråd

Kür mv.
Forfatter: 
Dato:  09-10-2004 21:55
Musik: vær opmærksom på at næsten alt Karaoke musik kan bruges, hvis du ikke er til det klassike.

Program:
1) lav programmet, tag tid, det skal helst ligge midt imellem de to tider (ved 4½ - 5 min lav programmet så det rammer ca 4 min og 45 sek )
2) optag på video
3) læg musikken på derhjemme via pc, hvis du ikke har programmer til det, så må du igang med stereo anlægget.
4) rid programmet igennem mange gange, så du kender hver tone, og ved hvad der skal ske både i øvelser og i musik.

Godt råd: lav mere end een kopi af din musik, hvis der sker noget med den er det godt at have en ekstra.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

klassisk musik
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 01:41
Hvis du vil bruge klassisk musik er fx disse stykker velegnede og kendte:

Vivaldi: De 4 årstider

Mozart: Symfoni nr. 40
Mozart: Klaverkoncert nr. 21 (Elvira Madigan)

Tjaikovsky: Nøddeknækkersuiten

Grieg: Peer Gynt suiten

Især de to sidste er velegnede, fulde af gode og sjove 'melodier'.

God fornøjelse

:-) fra Nina

Præsentation - nu med føl!

0
0
Svar på denne tråd

musik...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 11:16
Det kan måske være en ide, at finde en masse forskellig musik du kan lide, og spil det mens du rider - ikke programmet, bare almindelig træning. Så hold øje med hvilken musik du og hesten reagere bedst til. Hvad der passer bedst til hestens takt, og hvad der gør jeg i godt humør. Mange heste viser tydeligt at de foretrækker noget musik fremfor andet.

-susan
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider