Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvor langt mellem bommene?
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 22:54
Hej
Jeg vil gerne prøve med lid cavallettis øvelser med min hoppe. Men hvor langt er det nu der bør være mellem dem? Det er en hest på ca 170

:-)
Salta... Med Riga
>o<
Riga har fundet sin part ;-)
0
0
Svar på denne tråd

En hjælper
Forfatter: 
Dato:  07-10-2004 21:22

Når ingen andre vil, så vil jeg da give dig et bud.

Jeg synes det vigtigste er at have en hjælper, der kan flytte på bommene så det kommer til at passe helt - men her er hvordan jeg synes det er nemmest.

Start med to bomme med et godt langt skridt (ca 1 meter - måke lidt mere) imellem og trav henover det. Så er det, du har brug for din hjælper - vedkommende skal nemlig vurdere, om afstanden er god nok - til at begynde med skal hesten kunne trave helt almindeligt over bommene, så kan du øge afstanden lidt, så hesten kommer til at strække sig, og lægge lidt flere på.

Og har du rigtige cavaletti, så skal du huske at starte med den laveste højde. Så kan du sætte lidt højde på, når hesten er fortrolig med at arbejde på den måde.

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  07-10-2004 22:04
for hjælpen.. Det prøver vi..

:-)
Salta... Med Riga
>o<
Riga har fundet sin part ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg
Forfatter: 
Dato:  07-10-2004 22:29
laver bomtræning/cavaletti træning plejer jeg at lade afstanden være mellem 1.10- 1.50/1.70 stykker afhængig af om jeg ønsker længere skridt eller højere skridt... varierer også højden på cavalettierne, når cavalettierne er på højeste punkt laver jeg afstanden kortere...

Men det afhænger jo meget af hestens skridtlængde.

Jeg laver iøvrigt oftest cavaletti/bomarbejde fra jorden = jeg behøver ikke hjælperen på jorden til at justere afstandene

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider