Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Accepterer ikke hovedtøjet 100%
Forfatter: 
Dato:  02-10-2004 17:47
Hej Alle :-)

Min Haflingerhoppe Nicoline, accepterer ikke hovedtøjet 100% og har egentlig ikke gjort det i den tid jeg har haft hende (det er dog blevet bedre)!
Jeg har ikke som sådan et problem med at få det på, men hun KAN finde på at bakke et par skridt eller tage hovedet lidt op!
Jeg fik tjekket tænder (af uddannet) i juni, og der var intet, udover en stor tunge og lille mund :-D

Jeg kunne så godt tænke mig at høre nogle forslag til hvad man kan vænne hende af med det! Hun åbner heller ikke munden frivilligt, men hvis jeg lige stikker en finger i mundvigen så er der ingen problemer.

Hun går med et Herman Sprenger KK-ultra (13 cm) og 18 mm. i diameter (?)! I ridningen er der ingen problemer!

Mvh Nathalie
8-) Haflingerheste er det bedste 8-)

Vær mod andre, som du vil have de skal være mod dig
0
0
Svar på denne tråd

18 mm. i diameter...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2004 23:01
...kan sørme godt være et MEGET tykt bid at få ind i munden, - især hvis der, som du siger, er "en stor tunge og en lille mund".

Prøv et tyndere bid (og det ER altså ikke skarpere, hvis du rider med en blød og eftergivende hånd), og giv iøvrigt hesten en godbid hver gang, den har taget biddet i munden.

Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd

Tror du så...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2004 23:40
..et 16 mm. ville være bedre til hende!? Jeg rider western, så en eftergivende hånd kan man vist roligt sige :-D
Tak for det gode svar!

0
0
Svar på denne tråd

sirup..
Forfatter: 
Dato:  03-10-2004 01:57
Du kan også prøve at smøre sirup på biddet i en periode, det giver ofte sådan en hest der selv står og gaber efter biddet ;-)
0
0
Svar på denne tråd

16 millimeter
Forfatter: 
Dato:  03-10-2004 16:15
er stadigvæk et tykt bid.
Men du må nok prøve dig frem.
- For mig (men det er jo bare min mening) er et bid på 1 cm i diameter rigeligt at proppe i en hestemund.

Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd

tyndt bid
Forfatter: 
Dato:  03-10-2004 16:28
jeg rider selv med et meget tyndt bid på min hest.
mit bid er 1 cm tykt, og det tager hun selv imod, altså tager hoved ned til og åbner mundet, men hvis jeg prøver med at tykt bid vil hun ikke...

Western-sadel sælges, med trense og underlag, kun brugt få gange.

Springstøvler sælges i læder, skriv for mere information.
0
0
Svar på denne tråd

Equipage bladet
Forfatter: 
Dato:  03-10-2004 19:38
Hejsa.....

I Oktober nummert af Equipage, der er der en som skrriver om samme problem. Prøv og køb bladet og læs det. Der blever nemlig skrevet 10 gode råd fra en der har forstand på sådan nogle problemer.

Håber du får løst dit problem...

Vh Sofie
0
0
Svar på denne tråd

Hej Dinex...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2004 20:41
...det er nok sådan et bid jeg skal have fat på! Det bid du har, er det et western (snaffle)? Nu når jeg graver min gamle tandlæge-seddel frem, står der faktisk også at jeg bør købe et MEGET tyndere bid end det nuværende på 18 mm.

0
0
Svar på denne tråd

prøv bidløs
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 20:01
trense - den er rigtig dejlig - måske vil din hest blive glad for den

Det virker sådan her:
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider