Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvad synes i..?
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 11:25
haii allesammen... jeg er en pige på 14 år som synes at hms er helt fantasisk.. jeg synes det er vildt hvad man kan lærer en hest uden at bruge tvang eller noget.... derfor er jeg begyndt at læse en masse om det, se videoer og jeg håber min mor vil med mig på at eller andet kursus hvis man kan det i min anlder..

men så er det at jeg har min dejlige søde pony på 20 år som jeg har et rigtigt godt forhold til... og derfor ved jeg ikk og jeg kan lave et join up med hende... hun følger ikk efter mig hvis jeg ikk har et tov i hende... men hvis jeg har går hun oz med ligemeget hvor jeg skal hen....

det jeg gerne vil spørge jer om er hvad i synes??? er det syn at gøre det ved en hest man har et godt forhold med, eller er det ligemeget???

håber i kan svare mig...

eller hvis i har nogle gode råd til andre ting med hms vil jeg oz meget gerne vide dem....

på forhånd tak...
0
0
Svar på denne tråd

billede
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 13:10
har lige et billede af hende... bare for sjov...

0
0
Svar på denne tråd

Der har klige været
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 15:44
en kæmpe debat om netop Join up, synes du skal søge på det, og læse hvad de erfarene skriver om det.

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Har læst..
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 18:41
jeg har læst... men har stadig ikk fundet ud af noget... :-( øv!!

men tak alligevel...
0
0
Svar på denne tråd

Efter hvad jeg
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 19:09
kan huske, bliver det stærkt frarådet. Hvis man ikke læser hesten´s første signaler, kan det gå grueligt galt.

Så lad vær.

Men prøv og læs på www.parelli.dk.
Det er super godt.

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

okay... tak
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 19:46
okay... tak
0
0
Svar på denne tråd

gammel hest
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 12:19
ja jeg vil også fraråde det til så gammel en hest og så ung en rytter - især hvis du ikke er ret øvet først. sådan en gammel dejlig hoppe er både erfaren og klog og har allerede et bestemt forhold til mennesker - det kan ødelægge hendes tillid og gode humør at lave join up nu. hun fortjener ikke at blive underhest bare pga det lille problem. Gamle heste er ofte højt rangerende -især hopper (er hun fører ?) så hun vil ikke bøje sig for nogen før hun er psykisk og fysisk brudt ned. hun er sikkert sød og flink ellers. hvis hun er nem at omgås og ikke er farlig på nogen måde. prøv at finde en middelvej for jer begge hvor i begge har noget at skulle have sagt - hun er ældre end dig - lær af hende istedet så får i et godt forhold.
jeg bruger kun join up når en hest har været decideret farlig eller har angrebet - eller bare totalt ignorerer mit personlige rum. jeg har flere års øvelse - men bruger det kun sjældent. det er aldrig nødvendigt på en normal flink hest.

Rid smukt
Rid Klassisk.
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 13:40

````jeg synes det er vildt hvad man kan lærer en hest uden at bruge tvang eller noget...

og derfor ved jeg ikk og jeg kan lave et join up med hende...```

Jamen join up er da netop tvang :-D Du truer hesten paa livet, til den villigt foelger dig... Det er da hvad jeg ville kalde tvang?
Jeg vil kraftigt fraraade join up paa hvilken som helst hest...

Proev hellere at laese lidt om Parellis metoder eller lign.

8-) Mvh. Theis 8-)
~ Alle mennesker dør, men ikke alle
der dør har levet...
0
0
Svar på denne tråd

Lad være
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 14:57
Join-up er IKKE legetøj, så lad være - især da når hesten er gammel og I har et godt forhold til hinanden. Du kan risikere at ødelægge jeres gode forhold fuldstændig.

Når du pludselig prøver at lege overhest, så giver du også hesten lov til at tale "hestesprog" overfor dig, dvs. at den får mulighed for at finde ud af, hvem af jer, der bestemmer - og du kan nemt ende med at finde ud af, at det er hende.

Join-up laver man efter min mening KUN når der ikke er andre udveje, og det har intet med frivillighed at gøre - hesten spærres inde i et forholdsvis lille aflukke og trues på livet (læs selv MR's bøger hvis du ikke tror på det, der står det ordret) af et menneske, der også leger rovdyr fra tid til anden. Det kan godt være, at du ikke ved at fastholde hesten fysisk tvinger den til noget, men det at jage den rundt og rundt i en indhegning den ikke kan slippe ud af, indtil den underkaster sig, det er bestemt også tvang. Var der nogen som helst frivillighed i det, så skulle du lave øvelsen på en åben mark, for så KUNNE hesten i det mindste vælge at løbe væk fra dig.

Se i stedet på Parelli's system, det vil være langt mere egnet for dig, og der er masser af uddannelse og kurser at få, så jeg håber også, at din mor vil tage på kursus sammen med dig, og du kan sagtens komme på diverse kurser med din alder.

Jeg vil fraråde dig overhovedet at forsøge dig med join-up på nogen som helst hest, det kan gå så grueligt galt!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider