Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Lotte løber væk fra mig
Forfatter: 
Dato:  22-09-2004 10:54
Hejsa jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig med min nordbagge. Hun er normalt dejlig at omgås men nu har hun fået en meget dum idee med at løbe væk fra mig på folden. :-@ og det er kun mig hun gør det over for.
Jeg har en pige på 8 år til at komme og ride hende hver onsdag da jeg ikke selv kan den dag og når hun henter er der ikke noget.Jeg vil også lige tilføje at jeg ikke kun har taget hende ud bare for at ride men også for at gå tur, strigle og meget mere hvilket hun nyder. {> så jeg kan ikke rigtigt forstå hvorfor hun gør det andet. Er det mon mig som ikke er hård nok ved hende. Når hun gør det bliver jeg irriteret på hende men ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forholde mig ?:-) det nytter jo heller ikke noget at løbe rundt efter heste/ponyer der har den dumme idee. Har jeg læst. 8-) så hva så hvad kan jeg gøre det skal lige siges at hun er på folden 24timer i døgnet da hun virker mere afslappet end hvis hun er i boks.Jeg har kun haft hende i et år kan det være grunden? Håber at nogen har en idee da jeg elsker nordbagge højt. Venlig hilsen FRIGGA
0
0
Svar på denne tråd

hygge på folden
Forfatter: 
Dato:  22-09-2004 11:22
Det er ofte svært at finde grunden til hesten pludselig ikke vil fanges mere. Men hvis det kun er dig, den ikke vil hentes af, må den jo se på dig som noget, der skal undgåes. Kan du lokke den med foder eller godbider? Hvis der er mange heste på folden, skal du dog vogte dig lidt for den metode. Det giver ofte slåskampe, hvor du kan komme imellem. Men evt give den noget godt lige, når den kommer ud af folden.

Andre spørgsmål, du kan stille dig selv:
Står hesten altid alene, når den kommer ind?
Er din ridning afvekslende nok?
Kommer du kun ud på folden for at hente den ind?
Bliver den fodret, når den kommer ind?
Tager du den kun ind én gang om dagen? Eller træner du at fange den, ved at trække den ud, give lidt godt og lukke ind igen, flere gange om dagen?

Bare nogle spørgsmål, der forhåbentlig kan hjælpe dig lidt på vej.
Held og lykke

Mia F.
0
0
Svar på denne tråd

jeg har en hope
Forfatter: 
Dato:  22-09-2004 11:44
i ridning, som var sådan som din i starten. Hun blev kun taget ind, hvis jeg skulle fodr hende...også blev der selvfølgelig også trænet, mn kun meget meget let, fx det at gå ind i en boks, kunne hun heller ikke, så det kunne være på træningsprogrammet.
Derudover (nu er jeg heldig at jeg er i stalden mange gange i løbet af dagen som oftest) gik jeg ud på folden og nussede med hende. I starten fik hun godbidder hver gang, men da jeg er af den opfattelse at omgangen med hesten også er en godbid, så gør jeg ikke det så meget mere. Men jævnlgt vader jeg pænt ud åp folden og siger goddag. Idag kan jeg hente hende uden grime, træktov eller lign. Og det er vel i midten af juli jeg "fik" hende.
Mvh. Tine
Nu også med hjemmeside

Se den her!

Informationer om Trakehner hingsten "Haydn Go" søges
0
0
Svar på denne tråd

hihi....
Forfatter: 
Dato:  22-09-2004 12:35
min hoppe løber og væk fra mig af på folden, og man kan se på hende, at hun bare synes det er skide sjovt at drille mig ;-)

Men hun kommer til sidst ;-)

Mange venlige hilsner

Maria

Billeder af Van Basten og Laura på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak!

;-)
0
0
Svar på denne tråd

hejsa!
Forfatter: 
Dato:  22-09-2004 13:51
min ene hoppe kan også have de nøkker engang imellem, altid om forår når de lige er kommet på græs, go igen om efteråret når de lige er kommet i boks, jeg ved ikke om de har en eller anden frygt for at de ikke kommer ud igen, men ellers have en gulerod med til den når du kommer, det plejer at hjælpe, at de ved der er lidt at komme efter, hver gang du kommer.
jeg gør også det en gang i uge, tager jeg ikke hestene ud af folden, der pusler jeg om dem på marken, det synes de er skønt.

Prøv noget nyt på grillen/panden eller ovnen.
Gedekød i forskellige variasioner,
henvendelse til Engbo geder.

Engbo geder
0
0
Svar på denne tråd

mia - godt
Forfatter: 
Dato:  22-09-2004 21:57
frigga - det ville være godt at høre dig svare på mias spørsmål
0
0
Svar på denne tråd

svar på fridas spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 11:14
ja min ridning er afvekslende nok synes jeg selv. Ja hun er alne når hun kommer ud til strigle bommen hvor vi står med dem.Når jeg eller vi sadler op. Det er kun ved fodring at de er i boksen mens de spiser ellers er de ude heledagen en slags løsdrift bare med den forskel at de også står ude om natten. som jeg måske ikke har sagt fået sagt så synes jeg hun fungere bedre på den måde end hvis hun er i boks hele tiden og bliver iriteret over det. ja jeg henter og bringer hende selv til og fra fold når jeg skal strigle eller lave agiliti med hende på bane eller ved ridning på banan eller i skoven og når vi har lavet nogle af disse ting så kommer hun på folden igen og er der til næste dag dog ikke når vi fodrer hvilket vi gør 3 gange dagligt. Nej jeg træner ikke med hende da jeg mener at heste skal have lov til at være heste unden menneskers indblanding hele tiden. Jeg vil lige sige at jeg arbejder med hende i 2 timer når hun er inde fra folden og jeg rider også en gang i mellem med de andre fra samme fold.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider