|
|
| Bid??? |
|
|
hej. hvilken bid ska der bruges til at lære hest dressur? eller bare til at styrer en travhest? hilsen mette..
Hvad ville verden være uden heste??? En verden uden kærlighed... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alm. 2 delt bid......... |
|
|
Man skal ikke bruge noget specielt bid for at ride dressur - tværtimod.
Faktisk er der regler for hvilke bid man må bruge til stævner, så find du bare et alm. trensebid som passer.
Og da en travhest jo er en alm. hest, så kan den selvfølgelig også gå med alm. bid.
MVh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et bid er ikke bare et bid... |
| Forfatter:  |
Bettina Lindegaard |
| Dato:  |
26-08-2004 12:05 |
|
Hej mette...
Vi kan jo hurtigt blive enige om at alle heste ikke er ens... og derfor er det heller ikke alle heste der går lige godt på alle bid...! jeg har en gl. amrikansk traver og da jeg købte ham kunne han KUN rides (holdes) med stang bid eller kandar... men jeg besluttet at det skulle den tidliger ejer ikke bestemme, og gav ham et tygt gummi bid i munden (hvilket er i den modsatte grøft) og bluselig kunne jeg ride ham for lange tøjler... nogle heste skal tages med det gode (efter min mening ALLE HESTE)
jeg rider ham nu med et 3 delt bid... og min hoppe på 7 rides også på et 3 delt... men det er en smags sag!! men jeg syntes det er det bedste at ride med... hestene ligger godt på det! det er lidt "skaber" end et to delt men tilgengæld kan hestene også rides med ringefingeren!!
der er et par tommelfingerregler... jo tyger jo bløder... jo flere led jo skaber... og bid med stang er skapest og bør kun bruges af personer der hved hvad de laver!!
prøv dig frem, håber at du kan bruge dette til noget!!
MVH Bettina Lindegaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo hårde bid |
|
|
Man siger som regl.
jo skarper bid = flere problemer
jeg kan ride alle mine heste i bare grime og træktov. det er noget med tillid og opdragelse
hvius jeg var dig ville jeg bruge et alm 2-delt bid tykt..
Zalle mus du er min engel
lækker 4-års hoppe til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet