Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Gode råd om min hest snubler meget!
Forfatter: 
Dato:  25-08-2004 12:41
Hej Alle..
Ville bare høre om nogen af jer har nogen tricks til at træne en hest i at blive mere sikker på forbenene..

For seks år siden styrtede jeg med hende i et ridehus hvor hun landte ovenpå mig.. Siden dengang har hun været meget usikker og snubler meget, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, for hun virker angst og skær hjørner.. Hun er bare meget stiv,især på højre volte som er den volte jeg styrtede på.. jeg kan slet ikke smidigegøre hende (hvis man kan sige sådan) heller ikke ved jeg longerer hende.. Kan ikke ha hende med i ridehus mere,for hun ryster hver gang hun går derind.. Hvis nogen af har en ide må i hellere end gerne skrive til mig..

Knus
0
0
Svar på denne tråd

det lyder som om
Forfatter: 
Dato:  25-08-2004 13:01
at din hest måske også kom til skade dengang. Hvis du ikke allerede har fået hende checket af en hestekiropraktor eller en massør ville det være det føste jeg vile gøre. Hun kan jo måske have en forskubbet hvirvel i nakken eller lignende.

Skrækken for at gå i ridehus er noget du må arbejde med efterfølgende. Det kan sidde i hesten meget længe. Mit råd er at du prøver at lave nogle ting med hende som hun synes er rigtigt sjovt, fx noget horsemanshiptræning, løsspringning eller hvad der nu passer hende og dig bedst. Det handler om at hun skal synes at det er sjovt at komme i ridehuset. Glem alt om dressur indtil hun er helt tryg ved at komme der.

Håber det lykkes for dig.

Hilsen
Bluebell
0
0
Svar på denne tråd

Snublen...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2004 15:11
Kan ofte skyldes seneskader.

Så prøv at få din hest tjekket grundigt af en dyrlæge/kiroprakter mv.

mvh.

Trine SH
.
0
0
Svar på denne tråd

hovene
Forfatter: 
Dato:  25-08-2004 23:09
min begyndte at snuble mere end normalt. dvs. at han pludselig lå på knæene mens vi travede stille og roligt. det skyldtes at han var blevet beskåret forkert. hovene var for lange fortil og han havde sværere ved at rulle rundt på dem til sidst. der er blevet rettet op på det nu med en ny smed.

knus mette
0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  27-08-2004 11:24
tak for jeres svar, jeg har aldrig fået hende tjekket,da jeg lå på hospitalet og ikke kunne gå i 2 måneder(pga brækket bækken) Dengang tænkte jeg nok heller ikke så meget over det, var kun 13..men det er helt sikkert noget jeg vil gøre... jeg håber på at få en tid hos Anita Bakkegård her i den nærmeste fremtd... Så forhåbentlig kan hun måske sige noget om det!

Skriver nok lige til jer når jeg har fået hende tjekket:-)

Knus
0
0
Svar på denne tråd

hvad med dig?
Forfatter: 
Dato:  28-08-2004 02:04
Tror du ikke, at det kan have at gøre med din påvirkning af hende?

Forrige år faldt jeg af inde i ridehuset, og i lang tid efter var 'vi' meget bange for at ride i ridehus :-P

Så jeg lærte (y) at blive en rigtig skovtursrytter også, og det var jo meget godt. Min frygt forsvandt ganske lagsomt senere og det gjorde hestens så også :-D

:-) fra Nina

Præsentation - nu med føl!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider