Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kieffer Inn / Kravlegård...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2004 20:55
Sadelmageren kommer først i næste uge for at kikke på min dressursadel - endnu en gang. Jeg er i mellemtiden faldet over en gammel, forsømt Kieffer Inn, som han skal kikke på ved samme lejlighed.

Sadlen har en skade i sædet, hvor den er skredet i en syning, den skal have skiftet alle sine gjordstropper ud og have ordnet et par syninger, som er gået op. Stopningen skal endvidere udlignes og glattes - plus evt. tilpasses min hest.

I og så fremt, at sadelmageren siger god for, at sadlen kan tilpasses min hest, er den så værd at investere i? Prisen er sat meget lavt - grundet sadlens nuværende stand.

Sadlens vitale dele er i orden, så vidt jeg kan vurdere. Sadelmageren kan selvfølgelig fortælle mig, om den vurdering er korrekt.

Jeg skal bruge en sadel til at springe i - en gang ugentlig - plus evt. lidt terrænridning. Kieffer'en kommer ikke nær Passieren i kvalitet - og dens støtte er ret voldsom ift. Passieren, som jeg ellers har sprunget i (det er en ren dressursadel).

Nu er jeg en ynkelig springrytter, og hesten springer indimellem ret kraftigt, så måske ville støtten være fin her? Jeg er noget i tvivl om, hvorvidt den vil kvæle mig - jeg kan ikke lide at være spændt fast...

Sadlen skal derfor som minimum kunne holde prisen plus renoveringsomkostningerne hjemme, hvis jeg vælger at sælge den. Derfor vil jeg gerne have en prisvurdering på den - i dens nuværende stand.

Mette (Fjolle)
-
0
0
Svar på denne tråd

Så vidt jeg ved...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2004 22:05
...er det en temmelig pebret affære at få skiftet gjordstropper og da sadlen samtidig skal have ny stopning og er skredet i en syning i sædet kan den ikke være mange basøre værd jeg ville sige max 1000 kr og faktisk ikke engang så meget.

Nu er Inn med meget støtte, men man kan jo tage lægstøtterne af så man bliver mindre låst i sadlen.

En god sadel, men du skal nok ikke regne med at få tjent pengene hjem ved videresalg medmindre at du laver en god handel hos sadelmageren.

Jeg tror at du max kan få 3000 kr for sadlen når den er istandsat, men det er så bare min mening.
Man kan desværre ikke regne med at man får pengene hjem for sadlens omstopning, da den sansynligvis skal stoppes om til den nye hest ved salg.
Til sammenligning købte jeg en Inn i perfekt stand med almindelig slid til 3500 kr og ligeledes en Nobert koof til 3500 kr også i perfekt stand med almindeligt slid.

Hilsen Britt
Selv den længste rejse på tusinde mil, starter med et lille skridt
Lao Tse

Jeg søger halvparter se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Kig på
Forfatter: 
Dato:  16-08-2004 13:59

Prøv at kigge på Markedspladsen, det er ikke til at opdrive en ordentlig springsadel til under 4500.-

Jeg kiggede selv efter Inn og Norbert Koof, og endte med en Stübben MF.

Jeg fik skiftet en gjordstrop hos Heri, det tog de ikke penge for!!! :-)

Prøv at ringe til din sadelmager, der er STOR forskel i priser både på stopning og syning, men umiddelbart ville jeg da investere i den, hvis du kan forliges med sædet ;-)
Venlig hilsen Gitte
Min hest

0
0
Svar på denne tråd

Tja.....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2004 21:04
Jeg købte her i foråret en Brugt Kieffer Donau for 2300 kr... (monteret med sikkerhedsbøjler og remme, alder ca 5 år)

Sadlen var i pæn stand (dog var den blevet udsat for hærværk på bagsvidslen i form af kniv ridser) bortset fra at gjordstropperne skulle skiftes (pris 1200), lægklodserne manglede (pris 500kr), omstopning som jo altid følger med ved køb af brugt sadel (600)...

Ialt ar jeg brugt 2300 på sadlen... = samlet pris 4600

Umiddelbart ville jeg nok få sadelmageren til at lave en vurdering af skadernes omfang og give et pris overslag...

Hvis din samlede pris kommer over ca. 5000 skal du nok overveje hvor længe du vil have sadlen inden den skal videresælges... jeg vil nemlig umiddelbart mene du kan få 4-5000 ved gensalg (afhængig af stand på salgstidspunktet)

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-

0
0
Svar på denne tråd

Sadlen...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 15:25
...blev godkendt af sadelmageren. Han vil nu sætte den i stand og tilpasse stopningen.

Købsprisen var sat til 500 kr, og sælger havde mange henvendelser på den fra folk, som ville købe den ubeset. Hun havde tre på venteliste, da jeg kom ind for at betale den.

Skaden i sædet er åbenbart ikke unormal for Kieffer, og den kan ikke repareres helt. Et nyt sæde koster 3.000 kr. Den kan dog sagtens bruges, når skaden er stoppet.

Jeg håber, Gry og jeg bliver glade for den.

Mette (Fjolle)
-
0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2004 16:07
Så lyder det da til du har gjort en rigtig god handel...

God fornøjelse med den :-D

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider