Hvis du har problemer med at fange din hest på marken, hænger det sikkert sammen med,at du kun opholder dig på marken, når du skal have fat i din hest for at trække den ind i stalden og sadle den op.
Prøv at gå ud på marken, gå hen til din hest, giv den en godbid og gå så igen.
Eller gå ud på marken, lad som om du skal tjekke hegn og gå så igen.
For at sige det på en anden måde,gå så tit du kan ud på marken,og gå hen til din hest og gnub den for så at gå din vej igen.
Til sidst forbinder din hest ikke synet af dig med arbejde, men med noget hyggeligt. "Ahh, nu kommer hun og klør mig, Ahh, måske har hun en godbid med, hende vil jeg godt tilbringe noget tid sammen med".
Sådan at du kun henter din hest 1 ud af 4-5 gange du er ude på marken. Tag en stol, sæt dig og drink en cola eller andet, men bare det at de vænner sig til, at du i ny og næ kommer og er en del af flokken.
Hvis du gør det tit, så vil du til sidst måske opleve, at din hest kommer løbende hen til dig.
Det gør alle mine, nu rider jeg heller ikke hver dag, men jeg er ude ved dem på marken mindst 2-3 gange dagligt og så er der kamp om, at komme til. Jeg giver dem dog ikke godbidder og vil kun bruge godbidder hvis det er virkelig slemt.
Håber det virker for dig. God fornøjelse
|