Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

HMS??? kan i hjælpe mig??
Forfatter: 
Dato:  13-08-2004 18:37
HeeY

Min ellers meGa søde hoppe Velour er begyndt på ikke at respektere mig mere...!! i foråret øvede jeg "LIDT" HMS sammen med hinde.. Men det var kun nået med at hun skulle følge efter mig og sådan noget.. og det har så virket indtil nu.

Hun er begyndt på ikke og vil med ind fra folden og når jeg rider en tur så kan hun godt lige pludselig bare vende om og nægter at gå frem igen.. Så hopper jeg af og trækker hinde forbi og så kan jeg sidde op igen.. (turen har hun gået 100 gange)

Mit spørgsmål er så: hmm.. ved i hva jeg kan øve med hinde af HMS så hun er mere tryg ved mig..?

Venlig hilsen Ditte og Velour

0
0
Svar på denne tråd

tips på min side
Forfatter: 
Dato:  13-08-2004 20:13
din hoppe lyder som min jasmin
kik på www.superheste.dk - hvem er vi og øvelser med jasmin - måske kan du bruge noget af det jeg har gjord med jamsin

hun har i en periode også bare nægtet at gå

nu er hun holdt op igen

0
0
Svar på denne tråd

At fange sin hest
Forfatter: 
Dato:  13-08-2004 21:19
Hvis du har problemer med at fange din hest på marken, hænger det sikkert sammen med,at du kun opholder dig på marken, når du skal have fat i din hest for at trække den ind i stalden og sadle den op.

Prøv at gå ud på marken, gå hen til din hest, giv den en godbid og gå så igen.

Eller gå ud på marken, lad som om du skal tjekke hegn og gå så igen.
For at sige det på en anden måde,gå så tit du kan ud på marken,og gå hen til din hest og gnub den for så at gå din vej igen.

Til sidst forbinder din hest ikke synet af dig med arbejde, men med noget hyggeligt. "Ahh, nu kommer hun og klør mig, Ahh, måske har hun en godbid med, hende vil jeg godt tilbringe noget tid sammen med".

Sådan at du kun henter din hest 1 ud af 4-5 gange du er ude på marken. Tag en stol, sæt dig og drink en cola eller andet, men bare det at de vænner sig til, at du i ny og næ kommer og er en del af flokken.

Hvis du gør det tit, så vil du til sidst måske opleve, at din hest kommer løbende hen til dig.
Det gør alle mine, nu rider jeg heller ikke hver dag, men jeg er ude ved dem på marken mindst 2-3 gange dagligt og så er der kamp om, at komme til. Jeg giver dem dog ikke godbidder og vil kun bruge godbidder hvis det er virkelig slemt.

Håber det virker for dig. God fornøjelse

Super DSP plag sælges
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider