Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

|billeder| Hvordan ser det ud???
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 16:29
Der er så meget med at lægge sine billeder herind og få lidt konstruktiv kritik - så nu vil jeg da også prøve om jeg kan få noget godt ud af det ;-)

Hvad synes I om disse billeder???

Både rytter og hest...

Ikke alle er så gode men det giver da et billedeaf ekvipagen - er vi på rette vej eller? :-P

♡ Vrinsk fra Malene og Aca'vit ♥

Du er et udetydeligt nul... indtil du er blevet ignoreret af en kat

Besøg min hjemmeside! Opdateret!

Forkæl din hest - få guldklumpen masseret!
0
0
Svar på denne tråd

bag lod
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 16:44
slip tøjlerne lidt -den går bag lod. får også kort gang af det. holdningen skal nok komme når den er redet mere bagfra. den er på forparten - meget.
nydelig hest - sikkert med gode gangarter. pæn farve. du passer fint til den.

Rid smukt
Rid Klassisk.
0
0
Svar på denne tråd

Hej.....
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 16:58
Jeg ville igge sige slip tøjlerne, men rid hesten hen til dem, driv godt frem så den er foran shenklen, og hvis det går lidt stærkt, supplere du med en halv parade.
Det skal føles somom hesten presser panden mod pandebåndet ;-)

Mvh Randi og Sille.

Ældre heste kan også lære!

Kvalitets hesteudstyr samt bøger, blade og videoer sælges til en billig penge på www.smanti.webbyen.dk - et kig værd !

Tab og vind med samme sind "hvis du taber er det ikke hestens skyld
0
0
Svar på denne tråd

hmmm.... tjo:
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 17:34
Prøv at slippe tøjlen lidt, hesten går på forparten (som de andre jo har sagt), du skal have hænderne tættere på kroppen, og højere oppe, faktisk skal overarm og underarm danne en ret vinkel. Benene lidt tilbage, så der kan trækkes en lige linje fra skulder, gennem lænden og ned til hælen (det er specielt tydeligt på næstsidste billede, at benene er for langt fremme).
Hmmm... det er lidt svært at se, men det ser ud som om du lægger hænderene lidt ned, de ska være på højkant.

Ellers ser det godt ud, super dejlig hest i øvrigt (y)
I skal nok nå langt!

Keep going :-D

KnuS Cat & May
0
0
Svar på denne tråd

konstruktiv kritik
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 17:41
Hey!
For mig at se, har du for lange tøjler, prøv at samle dem lidt op og driv hesten lidt mere fremad. Hesten går desuden under lod, og vil derfor have en tendens til at falde på forparten, dette vil fremdriften modvirke, han vil desuden for en mere energisk gang (er lidt svært at vurdere ud fra billeder, men det ligner lidt han bare tøffer afsted). Prøv også at løfte hænderne en lille smule, så de er fri af manken - dine arme skal bøje i albueleddende ikke være helt strakte, det giver en stiv underarm og håndled.

ja, det var vist det! :-) Ellers ser det jo ganske pænt ud!! I passer fint sammen i størrelse. Det er flot at du kigger op på næsten alle billederne (den er vist kun smuttet på et enkelt billede).

Held og lykke med det!
0
0
Svar på denne tråd

malene
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 17:48
dejligt at se vitte på højkant igen....

og dejlige billeder, men pas på hun ikke "knækker" det forkerte sted. punktet lige bag ørerne skal være det højeste og ikke midst på halsen. i mine øjne går hun mest korrekt på det sidste billed med hensyn til holdning fortil.

er du glad for at stå hos betina?
0
0
Svar på denne tråd

tror du...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 20:42
..døjer lidt med det samme som mig, efter at have set billederne.

Min tidl. ridelærer kaldte det "håndværker-arme" hvor man skubber albuerne ud til siden.
Jeg har redet på den måde i 10 år, så jeg er ved at flegne nu, hvor jeg prøver at slippe af med den dårlige vane.

Men ellers synes jeg I er et pænt par og hypperen ser villig ud, som om hun nyder at arbejde med dig.
Men som de andre siger : går på forparten.
Havde en pony af samme type, som havde store problemer med at komme tilbage på bagparten, og ud over træningen med at ride hende på plads, fik jeg også det tip, at lægge sadlen lidt længere tilbage mod lod, for at presse min egen vægt væk fra ponyen skulder.

Det hjalp lidt, sammen med hård træning naturligvis, selv om ponyen nu aldrig kom til at gå mere end "vandret".
For hendes vedkommende lå fejlen nemlig i hendes bygning...

Lu

UNDERVISER SØGES!
2 gange/mdr privat
dressur/ spring - ca. LB+
0
0
Svar på denne tråd

dine hænder
Forfatter: 
Dato:  12-08-2004 10:04
de ligger for lavt. hvilket betyder at dit håndled og albue bliver for stiv.

hvis du gerne vil se, hvordan hænderne skal sidde på et billede, så kig i dette nummer af "hest", der har en en artikel, som gennemgår det og nogle flotte billeder, som virkelig viser, hvordan man skal have sine hænder. de skal nemlig være løftet 6-8 cm over manken.
når jeg kommer ud og rider igen, så er det noget, jeg også selv skal være opmærksom på, for på en måde så ser det flottere ud, at have sine hænder ned ved sadlen og siden af hesten. det rigtige er straks svære, især for armmusklerne. men det er helt sikkert noget, jeg også skal arbejde med.

mvh xanadue

"kun når jeg er alene, kan jeg samle de tanker, som jeg får ved at være sammen med andre". LDL

hvis mad er vejen til en mands hjerte, så er mente komplimenter vejen til kvindens. LDL {>
0
0
Svar på denne tråd

er det bedre???
Forfatter: 
Dato:  15-08-2004 23:03
Så er der lige et par nye billeder fra stævne her i weekenden - ser det bedre ud?

♡ Knuz fra Malene_s ♥

Besøg min hjemmeside! ♡ Opdateret!

Forkæl din hest - læs om hestemassage!

♥ Intet hjem er perfekt uden lyden af kattepoter ♥ på gulvet
0
0
Svar på denne tråd

andersen
Forfatter: 
Dato:  15-08-2004 23:04
forresten :-P

Jo vi er glade derude ;-)

♡ Knuz fra Malene_s ♥

0
0
Svar på denne tråd

og flere
Forfatter: 
Dato:  15-08-2004 23:17
kan ses på dette link

♡ Knuz fra Malene_s ♥

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider