Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hjælp mig!!!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2004 13:56

er der en der kan hjælpe mig??
jeg skal begynde at ride en traver,,, og han er bare så sød!!! og han kan godt gå lidt dressur og springe men jeg vil starte stævne på ham så jeg vil gerne hvid:
1. hvor langt tror du,
at jeg kan komme i dressuren på ham?
2. hvor langt kan jeg komme i springning på ham?
3.kan det lad sig at gøre at han kan komme langt?
knuz ditte :-P (i)
0
0
Svar på denne tråd

travhest
Forfatter: 
Dato:  03-08-2004 15:41
Det er meget svært at sige hvor langt man kan nå med en travhest,,, Da den jo er avlet og lavet til løb...
Jeg selv har redet en traver, 1 gang eller rettere sagt 2 første og sidste gang ** smiler sødt **
Jeg personligt syntes det var som at side på en bjælke som der blev rystet....
Men jeg har set flere heste krydset med travheste og de har været gode heste, jeg har dog kun set dem til springstævner.. Så hvor langt du kan nå, kan kun komme an på en prøve.... så held og lykke
0
0
Svar på denne tråd

Travhest
Forfatter: 
Dato:  03-08-2004 15:57
Jeg vil sige at det kommer helt an på hvordan hesten går. Nogle har meget svært ved galop og andre prøver ligesom at "løbe" af med en i traven (da de jo er avlet til det). Jeg har selv haft en traver som gik dressur med stor stil (havde aldrig startet løb), så det kan lade sig gøre. Det kommer jo også an på hvor god en rytter man er.
0
0
Svar på denne tråd

Så vidt jeg ved...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2004 15:58
er det meget forskellig. Nogle siger at travere ikke kan vinde i nogen som helst L klasser fordi deres galop ikke er ren. Og andre siger at travere sagtens kan gå M-klasser og vinde dem, med nok tids øvelse. Jeg tror bare at de skal trænes meget længe i galoppen, og at de ikke kan have naturligt forhold til deres gangarter, eftersom at de er blevet straffet for at gå i galop.
>
Hilsen SNP (Krølle)

"Hvordan opdager man at der er fejl i retskrivningsordbogen??"

"Hvis man hopper i et tog der kører med 200 km i timen, burde man så ikk splatte imod væggen??"
0
0
Svar på denne tråd

altså min travhest
Forfatter: 
Dato:  03-08-2004 22:09
går LC klasser og har fået at vide af hende der underviser os at vi sagtens kan starte LB. Ham jeg har, har aldrig gået løb, men kun blev trænet, så det er jo en kæmpe fordel, syns jeg. Lige fra jeg fik ham på prøve begyndte han at vise tegn på, at han ville blive en dygtig dressur hest. På de 2 1/2 år jeg har haft ham, har han ændret sig meget mht til trav og galop. I efteråret 2003 gik jeg på landbrugsskole, hvor jeg havde ham med, og der fik jeg undervisning. Dengang skulle det bare gå med 100km i timen(lidt overdrevet måske, men...), det gik ihvertfald stærkt nogle gange.
Jeg havde besøg af en veninde, som så os ride dengang, og så så hun ham i fredags, og sagde at han havde ændret sig MEGET, stille trav og galop.
Så Ditte, det kan godt lade sig gøre, men det kommer an på, hvor meget travløb han har gået og alderen.
Og ja de er også fantastisk gode til at springe....
smutter igen
hilsen anette og comet
0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2004 15:05
jeg håber virkelig at det lykkedes mig at få ham til at springe... jeg har sprunget lidt på ham og det gik også fint, nogle gange lavede han bare nogle flyvhop / elevator hop... ;-D det er mega sjovt...
håber det lykkedes...
0
0
Svar på denne tråd

den ene af min er halv traver
Forfatter: 
Dato:  06-08-2004 08:40
og han går M-dressur og LA/MB spring, jeg skal dog nævne at jeg er glad for at han kun er halv. Så han ikke har problemer med sine gangarter.

her er nogle billeder af ham:

Dine spørgsmål:

1. hvor langt tror du,
at jeg kan komme i dressuren på ham? forskelligt fra hest til hest - men hvis han er ren vil jeg ikke tro at han kan komme længere end L- klasser.

2. hvor langt kan jeg komme i springning på ham?
Traver er tit gode til at spring, men det handler jo også om teknik mm.

3.kan det lad sig at gøre at han kan komme langt?
Hvad er lang for dig?? Havde jeg en ren traver ville jeg klart satse på springning.

Held og lykke fremover.

Mange venlige hilsner

Maria

Nye billeder af Van Basten og Laura på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak!

;-)
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 15:03
Er det ikke Velin som har en traver/halv traver i træning som fremtidig springer?!

Mener han har en, som faktisk gåt MB i øjeblikket!

Så det kommer vel an på hesten.

Dresuren kommer nok i sidste ende mest an på gangen, men med hårdt arbejde kan man godt ride en rimelig trav i hesten, så den kan klare sig udmærket i de lette klasser.

Jeg er da engang blevet slået af en traver-blanding i LC3 for år tilbage... :)

Lu

UNDERVISER SØGES!
2 gange/mdr privat
dressur/ spring - ca. LB+
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider