Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Voltigering
Forfatter: 
Dato:  28-07-2004 00:35
Hej alle.

Jeg har i tidernes morgen prøvet voltigering i min gamle rideklub, og nu melder lysten sig igen.

Da jeg har nogle små piger og en egnet hest, er det vel bare med at komme i gang?

Jeg ville så høre om der er nogen der har tips til hvordan vi kommer igang og hvordan vi skal gribe det an?

Alle der ved noget om voltigering må meget gerne give deres besyv med, skriv endelig.

Med venlig hilsen

Henriette
0
0
Svar på denne tråd

Lyder spændende....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2004 02:48
Det er vel noget med at starte med de obligatoriske øvelser, såsom "sæde", "fane", "mølle" osv....

Det er en vældig god ide at øve øvelserne på jorden først, så du får trænet dem i at strække ben, arme og vrister....(og det er selvfølgelig vigtigt, at de er varmet op som til alm. gymnastik..)

Synes også det er vigtigt, at pigerne bruger gymnastiksko istedet for kondisko, da de er noget blidere for hesten (og vristen er nemmere at strække :-))

Var det sådan noget du tænkte på?

Held og lykke med projektet :-)

Kh. Anja
0
0
Svar på denne tråd

Prøv at gå ind...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2004 09:53
... på www.rideforbund.dk. I søgefeltet skriver du "voltige". Så kommer der en mængde links frem, herunder også noget omkring, hvordan man kommer godt i gang.

Der er faktisk mange gode oplysninger.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider