Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Trailerlæsning
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 12:50
Jeg fik endelig min egen trailer for noget tid siden og begyndte at træne med min hest. Det gik fint fremad og jeg nøjedes med at få ham op i traileren.

Da det gik fint, begyndte jeg at køre med ham, og efter det er det gået helt tilbage med at få ham i traileren. Jeg tror derfor at han ikke er bange for traileren men for at køre i den.

Hvad har I andre gjort med de problemer? Jeg kunne allerhelst tænke mig hvis han bare vadede lige op hver gang, så jeg ikke skal brug 3 kvarter på det.

Jeg har tænkt på at finde en der kan horsemanship, men det er svært at finde en omkring Fredericia.
Har sat en annonce på MP.

Hvis du har haft en ude eller på anden måde har fået hjælp til læsning, hvordan foregik det så og hvad kostede det.

Håber på at få svar, da det er lidt træls at have sin egen trailer, når hesten tager så lang tid at læsse.
Og det er jo også synd for hesten, for han er jo bange for det.
0
0
Svar på denne tråd

Fortsæt
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 15:00
med at køre med ham så det bliver naturligt for ham.

Du kan evt. give ham mere plads, da mange heste bedre kan lide kørslen, hvis de har lidt plads.

Da jeg fik min hest var vi nød til at tage skillerummet ud for ham ville ikke flytte sig til siden i traileren. Så gik han ud igen fordi han ikke kunne lide bevægelsen af traileren. Efter vi holdt op med at forsøge at få ham over i den ene side, så vi kunne sætte skillerummet på plads, ja så er der ingen problemer med kørslen.

Husk også at parkere trailen så lyset falder ind i den. Og når han er læsset så kør meget forsigtig. Kør stille og blødt undgå accelerationer og opbremsninger og ta' svingene i 1. gear.

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Hvor kører...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 15:13
Hvor kører du ham hen?

Hvis du kører ham forskellige steder hen kan han jo i teorien være bange for ikke at komme hjem igen...

De første gange jeg kørte med min hoppe kørte jeg en tur rundt i nordsjælland for derefter at køre hjem igen. På den måde "viste" jeg hende at man godt kan gå op i traileren uden dog at "blive væk".

Om det er helt hen i vejret skal jeg ikke kunne sige, men det var da en mulighed..

mvh
kirstenj
0
0
Svar på denne tråd

Bind for øjnene
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 15:19
Hvis den bliver helt umulig så har jeg et råd...

Giv den bind for øjnene...
Sørg for at den intet kan se, træk så lidt rundt med den så den mister sted fornemmelsen. Giv den en gulerod så sen bliver distraheret og så træk den langsomt op... Tag først bindet af når der er lukket. Og ROS den...
Det plejer at hjælpe...
0
0
Svar på denne tråd

hejsameddigsa!
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 20:26
hej !
er der ikke et rart sted hvor både du og din hest kan komme hen med traileren ved fredericia(eller hvordan man staver det)
hvor både hesten og dig føler sig godt tilpas?? det mpå der være.
prøv at tage på regelmæssige ture der hen så vil den som en anden skrev blive glad for traileren. '
når du skal hav den op så hjælper det ogaå at åbne den forreste dør, for som du selv vil hesten jo ikke ind i en stor mørk tom box. og ellers hvis den er hel umlig så prøv at sætte to snore fast på traileren en på hver side og find to hjælperen der kan krydse dem bag hesten sådan at de skubber på haserne dette er værken synd for hesten eller gør ondt de får bare en mindre forskrekkelse der får dem til at gå frem ad.
venlige hilsner fra Anna og Alexandra(min hest)
alex er sød ! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Unge heste
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 20:53

Alle de heste vi har er unge heste. Vi har selv trailer. Det er mig der skal øve dem i at gå i trailer.

Det har været det samme her, når de bare skal gå i trailer for derefter at blive lukket ud igen, er der ingen problemer.
Men så når man har kørt nogle gange med dem, nægter de at gå op.
Jeg øver dem i at gå op i traileren uden at køre, igen et stykke tid.

Mvh. Linda

Tillid er ikke noget man kan kræve, det er noget man skal gøre sig fortjent til.
0
0
Svar på denne tråd

jeg har også trænet
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 22:58
mange unge heste i at blive læsset, jeg har aldrig oplevet at de ikke vil gå op i en trailer efter køreturen, tilgengæld har jeg set at folk hurtigt kan splitte en godt trailer vant hest af med deres kørsel.

store bløde sving, lange opbremsninger og bløde gear skift så plejer det ikke at give problemer.

men omvendt, har folk tendens til at træde lidt for hårdtpå bremsen eller dreje for skarpt eller jappe igennem gearene bliver det ubehageligt for hesten at køre!!!

ved selvfølgelig ikke om det er problemet her , men værd at tage op til overvejelse er ens kørsel altid!! :-)

hilsen berit

kåret tinker hingst står til tjeneste se her

kvalitet´s heste sælges.se et par stykker her
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har altid ...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2004 09:05
startet trailer-kørsel af unge heste med at tage en erfaren "selskabshest" med. Så føler de sig trygge. Efter et stykke tid lader jeg så selskabs-hesten blive hjemme og kører alene med den unge - det har aldrig givet problemer. Alle mine ungheste har altid gået lige op i traileren og stået musestille under kørslen.

Det er vigtigt at give dem nogle gode oplevelser med trailerkørsel fra starten, ellers kan det nemt blive en traumatisk oplevelse, som de aldrig kommer over. Min gamle hingst, som jeg købte som 10-årig, hadede at køre trailer - jeg har mere end een gang stået i over 5 timer med ham, fået dyrlæge ud med beroligende indsprøjtninger m.m. Derfor fandt jeg ud af at gøre tingene på denne måde, og det har virket!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider