Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

min pony har en dårlig balance hvordan rette
Forfatter: 
Dato:  25-07-2004 09:28
hej..

Jeg har et problem.
Min pony, mickey! har en temmelig dårlig balance (i galoppen), som jeg selvfølgelig gerne, vil have gjort noget ved..!

men hvad kan jeg gøre.. evt. om der er nogle øvelser man kan træne eller ja det ville være rart hvis jeg kunne få lidt hjælp her!

-på forhånd tak! :-)

knus Laura og Mickey {>
0
0
Svar på denne tråd

du skal sørge for
Forfatter: 
Dato:  25-07-2004 09:32

at støtte den godt på udvendige tøjle og samtidigt ikke læne dig skævt i hjørner og på volte.

livet er herligt
nyd det mens du kan

rideundervisning tilbydes..

:-P. imc
0
0
Svar på denne tråd

longering
Forfatter: 
Dato:  25-07-2004 09:34
Hej
jeg har haft samme oplevelse med min hest, det hjalp at longere ham i galop, og støtte rigtig godt op om ham, når i rider. og rid stor volte ikke for små i starten.
mvh Rebecca

staldwestern@msn.com

www.staldwestern.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2004 11:52
Masser af overgange mellem skridt og trav, det lærer hesten at lægge tyngdepunktet bagud...

(og få noget god undervisning)

Stine
0
0
Svar på denne tråd

heysa.....
Forfatter: 
Dato:  25-07-2004 12:51
jeg ville bruge indspændinger i longering når han galopere...
jeg havde engang et stort brød, der styrtede konstant når han skulle galopere...
men da jeg så prøvede med indspændinger tag han det meget langsomt i galop, og han har ikke styrtede siden... og hans balance blev absolut bedre, så nu kan man galopere på ham i volter, av av det kunne man ikke førhen.. men selvfølig skal indspændingen ikke være strame den skal bare være der og støtte lidt..

Oldenborg vallak sælges hoppe udlånes se min præsentation..
0
0
Svar på denne tråd

i min træning...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2004 13:33
når jeg bliver trænet lægger vi vægt på at rytteren skal sidde "stille" i galoppen når først hesten er kommet igang, foregår således:
der opvarmes selvfølgelig først og så til galoppen:
hesten springes an og rytteren sætter sig derefter op i let sæde imens kontakten til tøjlen slækkes, således at hesten har plads til at række sig frem og ned uden nogle indvirkninger
der bruges "spark-støtting" effekten, dvs. at hesten selv galoperer og hvis den så er ved at falde i trav får den fremaddrivende hjælper hvorefter den kan galopere rundt
dette har virket godt på "min" pony, da han dermed rakte sig frem og ned helt af sig selv, samtidig med at han fik ryggen med og slappede af...
dog skla det soges at man ike skal være særligt mange hvis man gør det i et ridehus og være forberedt på at hesten - hvis den er vant til at være "samlet" og ikke få halsen lang og ned - kan tage sig en lille løbetur...

men husk: der er ligeså mange meninger som der er yrttere, trænere og heste ...

Lover der snart kommer billeder af de dejlige præmieponyer {>
0
0
Svar på denne tråd

væk fra hovslaget
Forfatter: 
Dato:  25-07-2004 21:05
for at forbedre balancen er det vigtigt at hesten ikke kan gå og støtte sig opad en barierre, samt at den, som stinedecor siger, laver en masse overgange så den bliver stærkere.
bare min mening, virker godt på min lille hest.¨

:-D gitte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider