|
|
| hjælp... |
|
|
jeg har et problem med at når min hest bliver bange for noget ude i naturen så løber hun... ville bare høre om det er normalt af en hest på 9 år løber når den ser nogle køer som står og græsse... har nemlig hørt at det ikke er normalt at en hest på den alder løber.. men at de bare stopper op og bruster...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Løber.. |
| Forfatter:  |
Arild |
| Dato:  |
23-07-2004 16:03 |
|
Her er mit forslag/forklaring
Da hesten er et flugtdyr må det jo betegnes som værende normalt at den løber når den bliver bange.
Når heste der er redet så normalt ikke løber, er det jo en kombination af at de har lært at tingene ikke er farlige, og at de lytter tíl deres rytter.
Jeg vil foreslå at du lave nogle øvelser med hende hvor hun lærer at lytte og stole på dig.
Vildhestene følger jo deres leder. Hvis lederen løber, løber de. Og hvis lederen stopper, stopper de.
Så du skal ind og være leder. Dvs. den skal kun løbe hvis du beder den om det. Når den løber med dig, er det fordi den ikke betragter dig som dens leder og derfor ikke lytter til dig.
Ved ikke om det er forklaringen, men det er i hvert fald et forslag.
Kh Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arild.. |
|
|
mange tak... hun pljer også stoppe når jeg siger hun skal... hun er bare bange for alt.. når hun løber går det ikk vildt stærk og hun er nem og stoppe... det går bare altid galt for der er en masse folde ud ved os og hun altid løber ind i dem og bliver fanget i hegnet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej... |
michelle |
23-07-2004 22:14 |
|
Hej..
Jeg har også en hoppe der har det med at være bange for alt (tang, køer, traktor, planter der er højere end de andre der står i grøften, postkasser ja ALT)
Og andre gange rager det hende en skid, hun er 9 år lige som din.. Jeg griner bare lidt af hende og beroliger hende, hun plejer at lytte til mig når hun har fundet ud af at det ikke var noget at hidse sig op over.
Jeg tror måske det er noget hopper har med sig..!
Håber at det kan hjælpe.. Hilsen Michelle...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| michelle |
|
|
hmm det kan da godt være at hopper bare er sådan... og så har hun fuldblods tepermant(staves?) oveni... prøver også på at berolige hende det er bare svært når hun altid skal løbe ind igennem et hegn...
Hilsen Astrid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bare rolig |
izer1 |
01-08-2004 15:46 |
|
hej med dig...
bare rolig..det er helt nomalt at en hest løber når den bliver bange...
jeg kender en hest, den er 19 og den løber ALTID når den er i skoven og bliver bange.. den kan blive bange for en skov snegl...hehe
så det er helt nomalt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet