Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvilket bid
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 12:19
da jeg nu skal til og springe på kæmpedyret, vil jeg skifte mit trensebid ud.
han har før jeg fik ham været redet med kandar, og kan være lidt hård i munden.
i dressuren er der ingen problemer da han her lystre benene perfekt, men i spring er det som om han glemmer lidt hvad han har lært på dressurbanen.

jeg har på min tidligere hest(som er min nuværende hest´s helbror) redet med et 3 rings bid når vi sprang og det fungerede også godt,men i den mellem liggende tid er der jo kommet så meget nu på banen og jeg vil gerne have det mest optimale bid.

eftersom jeg har været væk fra spring banen i nogle år efterhånden, vil jeg gerne høre fra andre der har gode afaringer med forskællige bid til springning.

og så vil ger gerne høre lid om et arerikansk gagbid?
hvad er det og hvad hjælper det for?

Heidi & kæmpe dyret Sandro
Hvem sagde at det ikke var størelsen det kom an på?
0
0
Svar på denne tråd

Uhm...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 12:22
Jeg ville først prøve uden de der "skarpe bid" og hvis der overhovedet ikke går ville jeg nok ligge et pessoabid på, der kan man jo veksle mellem forskellige skarpheder...

Men der er ikke andet for end at prøve forskellige bid...
0
0
Svar på denne tråd

jeg må hellere lige tilføje
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 12:26
at jeg er en habil spring rytter, med mange stævner bag mig.
kæmpe dyret er også en habil konkurrance hest på både spring og dressur banen.

jeg vil med vilje have et bid der er skabere end et alm. trense bid, da kæmpe dyret går bedst på springbanen med et lidt skabere bid.

som sagt har jeg meget afaring med et 3 ringsbid og har altid været glad for det, men der e sket så meget i mens jeg har været væk fra spring banen.

så hvad er de af alternativer til 3 ringsbidet?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 15:06
jeg ville foreslå et pelham. det hjælper i hvert fald min pony med at kunne holde hovedet koldt og ikke bare fare afsted.

◘ Skousboe Honey ◘
♥ • Ponyen i mit liv • ♥

♣The love is a flame, that can't be tamed♣

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 15:08
Hvis det var min hest, så ville jeg nok starte med 3-ringsbiddet, for det er ikke så skarpt, og hvis den kan gå med det, så er det jo fint. Man kan efterhånden få så mange avancerede bid, og de fungerer sikkert godt, hvis man kan bruge dem rigtigt, men hvis hesten kan gå på et mere "normalt" bid, så er der vel ingen grund til at gå ud og investere i et fint nyt bid, som det måske viser sig den slet ikke kan gå med...
Men lige meget hvad du gør, så vil jeg foreslå at du får hjælp af din træner hvis du har en, for han/hun har nok mere erfaring og kan se hvad der er godt til den pågældende hest, for det er ret svært at komme med gode råd når man ikke kender hesten.

Wildly
~~~
Den som siger, at ingenting er umuligt, har aldrig prøvet at smække med en svingdør
~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 18:55
....foreksempel et hackamore? Det brugte jeg på min springhest med meget stor succes-det er ikke svært at ride med!

Min pony tændte fuldstændig af på en springbane, jo mere jeg holdt, desto mere løb hun, indtil jeg gik den anden vej, og brugte et gummi-bid-det hjalp, men hun var måske også mere følsom i munden end din hest er??

Som de andre siger, der er ikke andet for end at prøve sig frem, men prøv hackamore-det er genialt (synes jeg), og man ødelægger ikke noget ved det (hvis det bruges korrekt)!
0
0
Svar på denne tråd

hvor gærdet er lavest!
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 14:20
hey!
jeg opfatter det at bytte det almindelig bid ud med et skarpere, uden først at ride sig ud af problemet, som at springe over hvor gærdet er lavest!!!

Hidser han sig op, bare der er et spring på banen?Hvorfor ikke starte med at træne dressur på et springbane... Rid dressur indtil han går afslappet og tag dernæst et spring. Hidser han sig op eller løber går du over til at ride dressur til han slapper af igen.
Min hest løber meget efter hvert spring, hvilket jeg prøver at afhjælpe ved at træne en slags spring-parade: Jeg stiller et lavt spring op - rider til og laver en parade hurtigst muligt efter springet. Dernæst vender jeg rundt, evt. vha. en bagpartsvending (lystre for ben og sæde), og springer igen og laver parade. Sådan fortsætter jeg indtil han lystrer og parere så snart jeg beder ham om det!
Når du er kommet så langt kan du nøjes med at lave en overgang til trav/skridt...

Ellers er der andre øvelser som, gymnastikspringning og bomme før og efter springet, hvor han bliver nødt til at sætte tempoet ned og tænke sig om hvor han sætter fødderne...

Jeg håber du kan få redet dig ud af problemet! Hav tålmodighed - det skal nok lykkes! :-)

Held og lykke!

Knus...
0
0
Svar på denne tråd

gry...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 15:44
jeg har ingen problemer men ham på sring banen ej, heller på dressur banen.

du må undskylde hvis det lyder lidt hårdt, men jeg søger ikke råd til hvordan jeg skal rid eham, for det går perfekt.

jeg vil geren have et andet bid end mit trense bid da han går mere konsentreret på et lidt skabere bid på spring banen.

han er ikke vild og jeg kan sprineg ham uden at røre tøjlen, men jeg savner konsentration fra ham og dette ville hjælp med et lidt hårdere bid.

han er en stor hest og krever ikke kun ben kontakt selv om han udelukkende kan rides på det

0
0
Svar på denne tråd

hmm jeg tror
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 18:03

.. at jeg ville vælge et pessoa eller et pelham. Springer selv med pelham på min den ene pony og pessoa på den anden.. Og der er stor forskel på de to. Ham der går med pelham, kan f.eks. ikke gå med pessoa.

- Nu ved jeg jo ikke HVOR ivrig hesten er, men jeg kan personligt nok bedst li pessoa bidet..

-Carina

Jonas min elskeD pony - Elsker dig over alt på jorden!
{>
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du absolut...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 00:07
... vil have et bid der er skarpere end et alm. trensebid, så ville jeg foreslå et 3-ringsbid. Egentlig synes jeg det er bedst som Gry foreslår - nemlig at ride hesten så den også kan koncentrere sig med et alm. trensebid.

Men hvis det skal være skarpere ser jeg ingen grund til at lægge andet end et 3-ringsbid på hvis han kan "koncentrere" sig med det. Man kan jo oså justere det alt efter hvordan han opfører sig den pågældelnde dag. Alle de der nye fancy bid fylder jo bare mere hestens mund med alle de sjove fancon'er, bøjelige led mm.

Personligt ville jeg nok prøve at starte med et 3-delt bid (hvis kan kan gå med det), det er nemlig lidt skarper end det 2-delte og hvisdet så ikke blev bedre ville jeg så å viddere til 3-ringsbiddet. Og hvisdet så eller ikke duede ville jeg arbejde med min ridning -for så er der altså noget det ikke helt fungerer...

Blot min mening.

Hilsen Amanda

"Dont walk in front of me - i may not follow.
Dont walk behind me - i may not lead.
Walk beside me, and be my freind!"
0
0
Svar på denne tråd

Heidi..
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 11:41
Det var måske værd at overveje et Mikmar bid, det virker stort når du har det i hånden, men er ikke hårdt og har en kanon indvirkning, det kan bruges hverdag eller engang imellem, det giver et godt "sug" på tøjlen og hårheden/blødhed bestemmer du selv.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
0
0
Svar på denne tråd

Jytte...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 11:43
mange tak for rådet..
det er et bid jeg vil kigge på...
det lyder gansge fornuftig

0
0
Svar på denne tråd

Heidi...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 11:47
... Jeg rider ligeledes på en stor hest! Og efter min mening er der ingen forskel på hvordan kontakten til hesten skal være om det er en stor eller en lille hest!
Du skriver: "han er en stor hest og krever ikke kun ben kontakt selv om han udelukkende kan rides på det"

...Du må meget undskylde, men jeg forstår dig ikke!!! ?:-)
Hvad kræver han ellers end ben kontakt (går ud fra at du her også mener sæde mm)??? -Et skarpere bid??? - Hvorfor???
Er det optimale ikke at kunne ride for så små og utydelige hjælpere som muligt??? Ligemeget om det gælder spring eller dressur???

Koncentrationen skal da ikke komme fra et skarpere bid!!!
Min hest har da også dage hvor det er sværere at koncentrere sig, men det betyder da ikke at jeg går ind og putter kandar i munden på ham!!! Så må jeg i stedet sørge for at udfordre ham, så han ikke keder sig! Noget der holder hans hjerne igang.

Hvis din hest ikke er koncentreret, ville jeg foreslå at du sørger for at udfordre ham. Du kan styrke hans koncentration ved gymnastikspringning og ved at lægge bomme ud før og efter springet (som nævnt i det andet indlæg!). Koncentrere han sig ikke her, vil han snuble over bommene. En bom mellem de to spring i en kombination træner at han skal løfte bagbenene højere over springet - også dette styrker han koncentration.
Hvis du kan mærke han er ved at miste koncentrationen, så prøv at forlange noget af ham: en volte, versade, schenkelvigning mm. Han skal ikke bare udføre øvelsen, men udføre den så perfekt som muligt. Således kan du fange hans opmærksomhed igen!

Du må undskylde, hvis det lyder hårdt! Men Jeg er stadig af den mening at man kan træne sig ud af problemet, ligemeget (næsten) hvad problemet skulle være!
Det er hårdt arbejde og det tager tid! Et arbejde mange rytter undviger sig og i stedet springer over hvor gærdet er lavest!!
Du spørger selv folk til råds, og måske skulle du give det en chance og prøve!

knuzzer....
0
0
Svar på denne tråd

det eneste
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 11:47
der er ivejen med det er prisen :-(
det koster mellem 1700-2300, men pengene har været godt givet ud.
Det kan være der er en i nærheden af hvor du bor som har et du kan låne.
Der er flere og flere som bruger det.

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
0
0
Svar på denne tråd

NEJ NEJ NEJ
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 11:54
Jeg spørger ikke til råds om hvordan jeg hverken skal træne min ehst eller ride den.

kan jeg nu for en gange skyld ikke fåå et svar på mit spørgsmål og ikke en remse om hvordan jeg ride og hvad jeg da helt sikkert må gøre forkert.

jeg siger ikke at jeg kan ride til ug, langt fra, jeg for stadig undervisning for at dygtig gøre mig, og det har jeg tænkt mig at blev ved med.
men jeg har både rededt og stratet høje klasse i både spring og dressur, og der kommer man sku ikke op ved at springe over hvor gæret er lavest.

lige ledes er det ikke en berynder hest vi snakker om.
hesten har gået intermedier og s spring i tysklad, den er vel redet og trænet...

men jytte tak for oplysningerne, jeg vil straks undersøge om der er nogen jeg lige kan låne det af.
igen mange tak også tak fordi du svarede på mit spørgsmål og ikke selv opdigtede nogen

0
0
Svar på denne tråd

lige en anden ting
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 12:05
der er forskæld på store hest....
nu skriver du ikke hvor stor den hesst du rider er, men ud fra billederne er du eneten lang benet eller hesten er ikkemeget over de 1.65.

du har jo selvfølgelig sat dig lidt ind i hvem jeg er inden du begyndte at kritisere mig, og her kunne du jo se at den omtalte hest er 1.85 og ud fra billederne ville du også kunne se at jeg ikke er mget meget end de 1.65, nærmere betegnet 1.62.

så der er forskæld på stor!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Uanset
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 12:05
hvem og hvad man er og kan, kan det være gavnligt for nogle heste ikke altid at gå på et almindeligt trense bid, alle vores heste rides normalt på trensebid og vi har ingen problemer med det, men det bevirker IKKE at man ikke skal kunne se fordelen i at bruge andre bid.
Min samling af bid er efterhånden stor, og det har mange glæde af, nogle har været brugt en gang og andre flere gange, nogen har slet ikke været brugt.

0
0
Svar på denne tråd

Heidi2801.....
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 15:37
som jeg også skrev på hyggen så går Sandro rigtig godt med et 3 delt goldmetal bid. Det var det bid jeg brugte til ham og som han blev solgt med, da han var rigtig glad for det.

Hilsen Linda der ikke foretrækker 1 race frem for en anden :)

Har du en UKÅRET hingst du bruger til bedækning eller har du en hoppe der søger en UKÅRET hingst, så sæt dem på denne HP:

Ukårede hingste tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider