Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tillidsøvelser
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 19:11
Her i eftermiddag var jeg ude og ride en tur på den dejlige Frieser-vallak, som jeg er så heldig at passe. Men da jeg ikke har redet ham så mange gange (i dag var det vist 4. gang jeg red ham), så stoler han ikke på, at jeg nok skal passe på ham, så bilerne ikke æder ham. Det var lige ved at gå galt i dag :-@

Derfor vil jeg egentligt gerne lave nogle tillidsøvelser med ham - så vi kommer til at stole på hinanden. Men jeg kender ikke nogen - gør du??

Jeg er desværre lidt af en spade til sådan noget, så jeg vil meget gerne have en ret grundig beskrivelse, hvis det kan lade sig gøre.

På forhånd tak.

Linda.
Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

:-) Medlem af Pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
Medlem af FHK
0
0
Svar på denne tråd

naturhest
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 00:30
Et nemt sted at starte er http://www.naturhest.dk/
Alternativt www.parelli.dk

Det er vigtigt at du er forholdsvis præcis i dit kropssprog og virker overbevisende når du kommunikerer. Jeg afprøver altid øvelserne først på vores lille shetlandshingst. Han elsker det og generelt er min erfaring at hestene fatter princippet efter få minutter.
God fornøjelse.
B8
0
0
Svar på denne tråd

Tak for dit svar
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 00:56
Så må jeg jo i gang med at træne :-)

Jeg har desværre ikke mulighed for at lave en roundpen eller lignende - men på naturhest.dk anbefaler de, at jeg starter med at lave join-up. Er det nødvendigt?? Han kommer selv hen til mig ude på folden, og han følger frivilligt med ind. Går bare efter en, selvom snoren er helt løs.

Hvor lang tid skal man blive ved med de forskellige lege?? Indtil man føler at det ikke kan blive bedre eller hvad?? Og styrker de tilliden mellem os?? Det er jo det jeg gerne vil opnå...

Linda.
Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

:-) Medlem af Pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
Medlem af FHK
0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 08:47
Parelli kan virkelig anbefales fordi det er meget let at gå til og udførligt beskrevet trin for trin! - og der indgår ikke join up, hvad jeg heller ikke vil anbefale dig, slet ikke når han som du beskriver kommer af sig selv og følger dig i løst tov..
Man kan SAGTENS træne uden en roundpen. Selv bruger jeg for det meste bare ridebanen - det synes jeg er det bedste når hyppen er i tov, men hvis det er noget helt nyt og hun er løs sætter jeg bare lige en snor på tværs, så der ikke er så langt at rende.
VH
Julie
Hø/wrap og byghalm købes
Lækkert Welsh F hingsteføl eller westerntrænet 1er ponyhoppe sælges
Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

hej lilar - jeg kender en del øvelser
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 18:02
jeg har også taget billeder af dem på min hjemmeside
kik på www.superheste.dk og til hvem er vi og øvelser med jasmin
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider