|
|
| Unghest i træning |
| Forfatter:  |
Cecilie |
| Dato:  |
14-07-2004 19:03 |
|
HeeY...
Jeg har en unghest som jeg lige har købt.. I starten da jeg red den virkede den veloplagt til det vi skulle lave og var meget samarbejdsvillig, men nu er den blevet mere uoplagt og stædig!! Er det normalt eller hvad? Hvilke træningsmetoder skal jeg bruge?
MVH Cecilie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| unghest |
stinevm |
14-07-2004 19:24 |
|
Det kan være at den er kørt træt. Giv den en lille pause.
Dansk Varmblod!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kørt træt.. |
Cecilie |
14-07-2004 19:29 |
|
Det kan måske godt være, men jeg har ikke redet den helt vildt, og jeg har kun haft den en lille måned!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
stinevm |
14-07-2004 19:35 |
|
Hvor gammel var den da den blev tilredet?
Hvor meget dressur rider du om ugen?
Hvad tur?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Unghest i træning |
Cecilie |
14-07-2004 19:38 |
|
Det ved jeg ikke præcist, da den kom fra Irland og ned til en salgstald hvor jeg købte den. Jeg rider dressur generelt, men jeg sørger da også for at ride i skoven på hende en til to dage i ugen (Skridter og traver).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
stinevm |
14-07-2004 19:48 |
|
Hvis jeg var dig ville jeg først høre min træner af.
Derefter ville jeg nok give den en lille pause.
Håber det går 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lyder til at |
Sanne & Liva |
14-07-2004 19:53 |
|
den skal have en pause. Synes også at det er din pligt at vide hvor gammel hesten er inden du begynder med den ??!!
Jeg har erfaret at nogle ungheste har bedst af at blive redet hver dag, mens andre godt kan lide en fridag hver anden dag -det kan min f.eks
Vinterdækken sælges eller byttes. dækkenet (str.135) er helt nyt og aldrig brugt. Det sort/hvid ternet og med 300 gram fyld, krydsgjord, dobbelt bringelukning og slidser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Unghest i træning |
Cecilie |
14-07-2004 19:54 |
|
Ja, men nu er det sådan at vores træner lige er flyttet til en anden rideklub, og der kommer først en ny efter ferien... Selvfølgelig vil jeg da spørge ham til den tid, men jeg ville bare gerne have nogle fif til resten af ferien..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Unghest i træning |
Cecilie |
14-07-2004 19:55 |
|
Jeg ved da godt at den er 5... Men jeg ved ikke hvornår de tilred den i Irland...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et helt klart fif til ferien |
Sanne & Liva |
14-07-2004 20:16 |
|
ville være at give den fri resten af juli og høre din træner ad til august. Hesten har jo oplevet meget på det sidste og trænger tydeligt til en ferie.
Vil du arbejde lidt med den, så synes jeg at du skal gå nogle ture med den
Vinterdækken sælges eller byttes. dækkenet (str.135) er helt nyt og aldrig brugt. Det sort/hvid ternet og med 300 gram fyld, krydsgjord, dobbelt bringelukning og slidser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afvekslende |
|
|
træning kan vist være nøgleordet....
der er mange muligheder...
løsspringning... han er 5 så kan man også gøre det fra ryggen = 2 muligheder... og der er mange måder at lege med spring..
longearbejde
dressur
gåture
ture i skoven...
også en fridag hvor der bare nusses... og der sker ikke noget hvis du kun rider hver anden dag, så får musklerne hvile....
min Tanje er selv af den lidt dovne type... men hun har lige haft en ferie og skal i gang igen... kan mærke hun kan lide at springe så løsspringning er hendes afveksling
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan den vokse?? |
|
|
hvad med at overveje at den vokser i øjeblikket??
det kan da være en mulighed.
Jeg har selv for 2 år siden købt en hest på 168 i stang
han er i dag 175 i stang.
Det kan godt lyde som de problemer jeg havde når han voksede. og det er ikke altid man kan se det ved at bagparten er lidt højere.
håber at det kan hjælpe lidt.
Hilsen gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Cecilie. |
LotteC |
17-07-2004 00:12 |
|
Der kan mange grunde til den ikke har lyst.
Jeg vil nok prøve først og fremmest, at lave noget andet en dressur. Og dvs. terrænture. Især Ungheste har rigtig godt at komme ud i terrænet, det forbedre deres motion samt, at de udvikler en bedre fremaddrift.
Hvis den så ændre sig efter du har prøvet det, jamen så har det formentlig været det der skulle til.
Hvis den så stadig fortsætter, var der sikkert andre ting som gør at den bliver utilfreds. For der er helt sikkert en grund. En hest som har det godt, er som regel altid glad og tilfreds. Så det er med at finde ud hvad, der gør han ikke lige er helt tilpas.
Mvh. Lotte.
"Oldenborg heste kan og vil"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|