Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Susie Fastrup
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 11:54
Haiie
er der nogle der får undervisning af Susie Fastrup. hvis jeg Hvor??
Det ville være dejligt hvis nogle gad at skrive
0
0
Svar på denne tråd

kursus..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 12:04
hej

jeg red et kursus for nogle år tilbage hos susie i haderslev på en privat pension. hun havde sine dressurheste stående der - det var et stort og lækkert sted med gode staldforhold og stor ridehal....desværre kan jeg ikke huske hvad stedet hedder, det ligger lidt uden for haderslev.

men kurset var super godt - hun havde mange gode fif og forslag.
0
0
Svar på denne tråd

Sussie Fastrup
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 12:11
Hej

Sussie bor så vidt jeg ved i Odense nu. Hun forhandler ihvertfald Pavo foder herfra.

Hendes adresse er:

Højbyvej 45
5260 Odense S

tlf. 66102373/20737101

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 13:12
Sussie er tilbage i Odense. Hun underviser pt på Seden Enggård, måske også Killerup, det gjorde hun i hvert fald tidligere. Hun underviser sikkert også et par steder til, hun plejer at have mange jern i ilden....

Jeg red tidligere hos Sussie, har også købt hest af hende (derfor hedder Decor "Another" til "fornavn). Hun er meget dygtig, og kan helt klart få en så langt som ens egne og hestens evner rækker til. Jeg lærte meget, da jeg var hos hende, fik også lov at ride hendes heste ind imellem, det var dælme noget man lærte en del af! Hun kan varmt anbefales!

Mvh Stine
0
0
Svar på denne tråd

Riisgaard
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 16:33
Hej Andersen og de andre
Hed gården ikke Riisgard??
har selv hest der også den gang Susie var der..

Var ikke glad for hendes ridemetoder. Hun kunne ikke forholde sig rolig i sit sind. og øddelage derfor næsten min gamle hest hvis Claus S. fra Dalby ikke havde været der og hjælpe. Men hun var en god ven nok også fordi jeg var den yngste. mens deandre var 23 eller over(jeg var 12) Hils hende mange gange fra mig hvis i snakker med hende sig det er fra den hissige hoppe og den Victoria
0
0
Svar på denne tråd

Må man spørge...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 17:50
... hvor dyrt det har været at være på kursus hos hende? Jeg tro der er mange der ville elske at komme på sådan et kursus og blive inspireret og komme klogere hjem, men er det noget, man kan få råd til?
0
0
Svar på denne tråd

Delacy..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 22:02
Hvis man har haft en dårlig oplevelse med nogen, er det nok at skrive, at man ikke bryder sig om vedkommendes metoder. Det er ikke særlig pænt, at skrive, at vedkommende næsten ødelagde ens hest, og kan, hvis nogen er emsig, fortolkes som injurier!

Jeg er enig med dig i, at Sussie ikke er blødsøden (kan vi godt kalde det), men at skrive noget direkte negativt dur bare ikke.

Jeg skriver ikke dette for at hakke på dig, men bare for at oplyse dig om, hvordan det kan opfattes, når du skriver på den måde. Du skulle nødig få ørerne i maskinen! :-)

Mvh Stine, som håber, at du ikke bliver sur!
0
0
Svar på denne tråd

det er ok
Forfatter: 
Dato:  09-07-2004 11:19
Du har nok ret stinedecor. men hvis man skal rykke i tøjlerne hvis hesten giver efter, slå den med pisken flere gange, og tvinge den rundt i bitte små volter, i hæsblæsende fart. så ved jeg ikke hvad man skal kalde det og hvis hesten får sår i munden. hvad ville du så kalde det.
Og nej jeg blev ikke sur
0
0
Svar på denne tråd

Prisen
Forfatter: 
Dato:  09-07-2004 11:43
To fra den stald hvor min hest står opstaldet, har lige været på et kursus hos Susie.
Det kostede 400 for undervisning 2 dage (og det var inklusiv opstaldning)
Altså pr. person :-D
Pletter på hest
er bare bedst
0
0
Svar på denne tråd

hmm.....jeg så
Forfatter: 
Dato:  09-07-2004 11:47
lidt på hendes egen hest Another Sensation...

dens mund bar tydelig præg efter et hårdt bid og en hård hånd....sprækker i mundvigen osv...

men jeg kan ikke sige hvem der har forårsaget det - jeg kan kun have mine gisninger :-(
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2004 12:27
Delacy: jeg ville kalde det en metode, som jeg ikke kan tilslutte mig. Det er jo heller ikke sikkert, at alle folk er enig i din eller min måde at gøre tingene på....Godt du ikke blev sur! :-)

Andersen: Nu har jeg så ikke set Futtes (Sensation) mund på det tidspunkt, så jeg kan ikke udtale mig om lige det. Da jeg var hos Sussie, havde den ikke sår i munden. Til gengæld kunne den ikke rides med andet end kandar. Den hest er så stærk foran, at du ikke drømmer om det! Vi plejede at sige, at han kunne trække en togvogn i kæften. Jeg har redet ham nogle gange, og jeg vil sige, at så længe man var tilfreds med en samlingsgrad, som passer til Georg eller deromkring, var der ingen problemer foran, så snart du forlangte større samlingsgrad, tog han ved foran, også selvom han sagtens kunne bære den større samlingsgrad. Futte havde(/har?) et ret vanskeligt temperament, og hvis man behandlede ham som alle andre heste, kunne du være rimelig sikker på at komme galt afsted. Der er mange ting jeg ikke er enig med Sussie i, men lige hendes behandling af Futte er jeg!

Det ideelle ville selvfølgelig være, at hesten ikke skulle behandles hårdt, men sådan er Futte nu engang indrettet i hovedet. Om det så er fra naturens hånd eller på grund af noget andet, skal jeg ikke kunne sige.

Mvh. Stine
0
0
Svar på denne tråd

stine...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2004 12:41
du skriver "stærk foran"....

en hest bliver kun stærk foan, hvis der ydes modsatrette pres. hvis ikk rytteren holder/hiver - ja så kan hesten jo heller ikke trække. jo kraftigere hjælp fortil og jo kraftigere bid - jo større bliver hestens modstand.

modstand avler modstand - det er min erfaring.

den mund jeg så, bar tydelig præg - af skarpe bid og kraftige påvirkninger af hestens mundvige og lader.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2004 13:33
Andersen: Hvad du så, kan jeg ikke betvivle, du så hvad du så, og det var ikke godt, det er jeg enig med dig i!

Jeg vil nu nok mene, at en hest kan trække foran, selvom rytteren ikke hiver i den fortil. Et af den moderne sportshests store problemer er dens større evne til afskub istedet for samling/forlæggelse af tyngdepunktet bagud med følgende sammenlukning af bagpartens led. Beder du om større samling end hesten magter eller selv mener den magter, får du ofte en fremadrettet reaktion fra hesten, fordi den overfører den energi som skulle være brugt til samling til afskub i stedet. Hesten vil så "blive stærk foran", altså forsøge at gå frem og samtidig sænke hals og hovede en anelse. Nogle ryttere vælger så en metode, hvor de ved hjælp af hånden holder hesten tilbage, og så at sige tvinger den til at samle sig. Det kan man så være enig eller uenig i....

Jeg ville ikke vælge den metode. Jeg ville istedet styrke hesten noget mere bagi, så den ikke følte trang til at rette energien fremad, men jeg rider heller ikke Grand Prix, og kommer heller aldrig til det ;-)

Mvh. Stine
0
0
Svar på denne tråd

Giv efter
Forfatter: 
Dato:  09-07-2004 14:59
Da jeg red lidt på Futte og Bisse. (Susies heste) gav de med det samme efter og jeg lod dem gøre det. susie siger at man skel trække tilbage og derfor bliver hesten stiv i hele kroppen. Hvis i vidste hvor mang gange Susie har fået Massagert hendes heste så ville i blive paf. og da jeg kender masøren har hun sagt til mig: Nogle gange er de så stive som en Rideskole hest der ikke rides ordentligt.
0
0
Svar på denne tråd

Har kun hørt dårligt
Forfatter: 
Dato:  10-07-2004 14:35
Sørgeligt men sandt. Hun er for hård til min smag, i min verden er dyrevelfærd prioteret forud for succes. Hun ville aldrig få lov til at røre en af mine heste!!!! Ja det er hårde ord, men min ærlige mening.

Venlig hilsen Tine :-) - it's never personal!

"So sue me- everyone else is"

Jeg fandt mine katte HER

Små kattekillinger søger gode hjem- kan bringes Se her!
0
0
Svar på denne tråd

Ej nu må i da lige holde op....
Forfatter: 
Dato:  10-07-2004 22:53
Min hest står ved hende i denne månede, og skal have undervisnig af hende i denne månede. Har ikke set noget dårligt som jeg ikke kunne lide. Syntes hun behandler hendes heste godt, faktisk rigtigt godt enda.

Syntes ikke hun virker hård for hendes heste, eller andres.

Desuden ejer hun jo ikke Another Sensation mere, det gør Christina Skøtt..

Men forstå ikke at nogen af jer skriver at hun er hård ved hestene, for det har jeg overhovedet ikke set. Har kun set at hun var været gode ved dem, og snakker stille og roligt til dem hvis de er bange for noget.

Eller mener i at hun er hård at få undervisning af?.
Der skal så rimelig meget til før at jeg syntes at undervisning virkelig er hård. Er i hvert fald kommet godt i træning efter at jeg red undervisning på et andet Hestecenter, det var hårdt i starten, men jeg vendte mig til det. Efter det, skal der rimelig meget til før at jeg styntes at undervisningen er hård.

Andet kan jeg egentiligt ikke sige..

:-) Hilsen Pernille&Baronen :-)
Det er ikke fordi ting er vanskelige,
vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør,
ting som er vanskelige (i)

0
0
Svar på denne tråd

Tine-Lykke
Forfatter: 
Dato:  10-07-2004 23:20
Jeg har samme opfattelse som dig: "i min verden er dyrevelfærd prioteret forud for succes"
Derfor får jeg undervisning af Susie :-)

Det er nok snart 2 måneder siden jeg har været derude sidst, pga. mangel på hest. Men hun har altid behandlet min hest utrolig fair. Og hun er også en af de få der har fået lov til at sidde på ham. Og det gik godt!
Hun gav mig rigtig mange gode råd, og det hjalp.
Susie er dygtig. Og det er ret synd, at en person skal stemples for evigt, pga. hun måske har lavet fejl tidligere. Det har vi alle da.
Og ja, én fjer bliver tit til ti høns. Jeg gider i hvertfald ikke hører på alle de rygter som er, det er jeg vokset fra. Så hellere tage ud og se personen undervise og ride, så kan man selv danne sig et indtryk.
Det jo alle der er rygter om - bare de klapper en hest for tæt på hovedet, jamen så man jo SÅÅ ond ved dyret.
Kan simpelthen brække mig af alle de misundelige talentløse mennesker som render rundt.
-HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

Har en anden opfattelse
Forfatter: 
Dato:  10-07-2004 23:47
Jeg kan kun forholde mig til det jeg har set, så det gør jeg.

Jeg fandt mine katte HER

0
0
Svar på denne tråd

Tine-Lykke
Forfatter: 
Dato:  10-07-2004 23:49
Hvis du kun kan forholde dig til det du har SET, hvorfor skriver du så: "Har kun hørt dårligt"
?:-) ?:-)
-HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo fordi
Forfatter: 
Dato:  10-07-2004 23:56
at dette er første gang jeg har hørt godt om hende, det er fair nok at andre er glade for hende, men jeg har som sagt kun hørt dårligt. Udover det bryder jeg mig ikke om det jeg har set. Hver sin smag, men hun er altså ikke min og det er vel fair nok.

Jeg fandt mine katte HER

0
0
Svar på denne tråd

Forandret sig MEGET
Forfatter: 
Dato:  11-07-2004 14:21
Hvis det du skriver er sandt Baronen (ikke for at sige du lyver) Så har Susie forandret sig MEGET. den gang hun var på Riisgaard, Råbte hun og skreg hvis der bare var det mindste. midsforstå mig ikke jeg kan godt lide Susie hun har været en god ven men det er gået op for mig at hendes ridemetoder var forkerte. og der med slut. jeg red på en hest der skulle have blidhed og plads til at strække sig. men Susie gav det modsatte selv om hun aldrig red den (hun turde ikke)
0
0
Svar på denne tråd

Delacy...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2004 10:21
...hvorfor vil du vide, hvor hun er, nu du ikke kan lide hendes ridestil og facon? Det virker da lidt mystisk på mig?

Jeg kender hende ikke, men jeg har til gengæld meget dårlige erfaringer med en CS, som er uddannet berider. Stort set alle andre, jeg har talt med, har rost ham til skyerne.

Personligt har jeg aldrig før mødt en person, der kunne drive mig så langt ud. Det var nok et spørgsmål om, hvorvidt hesten eller rytteren var mest knækket bagefter.

Det er skræmmende, hvor forskelligt man kan opfatte en underviser.

Mette (Fjolle)
-
0
0
Svar på denne tråd

skræmmende ja
Forfatter: 
Dato:  13-07-2004 11:07
Svar til Mette.
jeg vill gerne vide hvor Susie var fordi jeg har været gode venner med hende. det er altid rart at vide hvor ens gamle venner er.

om Claus S. Det kan godt være at han skilder hesten af først men så sætter han den sammen igen rigtigt. på under 6 mrd. fik han min 4 års til at gå LA1 og den var lige blevet tilredet.
jeg vill egerne høre dine dårlige erfaringer med en Claus S.
0
0
Svar på denne tråd

undskyld mig, Delacy
Forfatter: 
Dato:  13-07-2004 11:41
Hvis han har fået din 4 års til at gå en LA1, så skulle han godt nok heller aldrig blive min træner.

En hest i den alder må slet ikke gå med den samlingsgrad og de øvelser, som en LA1 kræver.

Så godt på din præsentation at du havde startet LA1 på en hest, men troede da ikke at det var din egen 4 års hest -det må du slet ikke!

Vinterdækken sælges eller byttes.
dækkenet (str.135) er helt nyt og aldrig brugt. Det sort/hvid ternet og med 300 gram fyld, krydsgjord, dobbelt bringelukning og slidser
0
0
Svar på denne tråd

1 januar
Forfatter: 
Dato:  13-07-2004 13:58
Han begyndte at undervise mig i December da Lazall var 4 år. men hvis man siger at heste fylder år den 1 januar så var han 5 undskyld min fejl
han er5 fem nu han rigtige fødselsdag er den 20/6 1999
0
0
Svar på denne tråd

Delacy...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2004 15:18
Nej, hvad jeg så end måtte mene om ham, så er det uddebateret. Mange andre er glade for ham, og det respekterer jeg.

Uanset hvordan man vender og drejer det, så sad jeg på hesten, og jeg burde være voksen nok til at sætte mine egne grænser.

...men hvis du siger, at han lader rytteren pille hesten fra hinanden først, så var jeg der nok ikke længe nok til at opleve genopbygningen.

Han lagde efterfølgende ikke skjul på, at han absolut ikke brød sig om min hest. Nej, hverken menneskeligt eller professionelt efterlod han noget godt indtryk hos mig.

Derfor må du gerne være glad for ham. Du skal bruge dine egne erfaringer - ikke mine.

Mette (Fjolle)
-
0
0
Svar på denne tråd

Sanne & Liva
Forfatter: 
Dato:  13-07-2004 16:55
jeg må lige kommentere......

du skal faktisk op til LA4 før ordet "samling" optræder i kritikkens beskrivelse. i LA i forventes ikke SAMLING, men at..." hesten så småt begynder at lægge mere vægt på bagbenene"

LA1 er et letrideligt og "ungheste-venligt" program efter min mening, og det svarer ganske godt til hvad en man kan forvente af en 5 års hest.

bare lige en lille kommentar.....
0
0
Svar på denne tråd

nu troede jeg
Forfatter: 
Dato:  13-07-2004 17:04
jo så også at hesten var 4 år ;-)

Ja ved godt at man skal længere op før man taler om direkte samling, men det er trods alt mere end man kan forvente af en 4 års hest -men nu var hesten jo så også 5 år

Vinterdækken sælges eller byttes.
dækkenet (str.135) er helt nyt og aldrig brugt. Det sort/hvid ternet og med 300 gram fyld, krydsgjord, dobbelt bringelukning og slidser
0
0
Svar på denne tråd

Det er da lidt sjovt....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2004 19:37
I må da give mig ret :-P

Utroligt hvilken debat omkring ridemetoder der kan komme ud af et spørgsmål om en persons tilhørssted ;-D
Pletter på hest
er bare bedst
0
0
Svar på denne tråd

jeg er ...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2004 21:00
Helt enig med Jane(Laban) ;-D

Jeg kender ikke de omtalte personer,kun efter hvad jeg har hørt og det vil jeg ikke "dømme" dem på :-)

Det eneste jeg vil tilslutte mig er ordene fra Tine-Lykke:

i min verden er dyrevelfærd prioteret forud for succes"

Jeg er enig. Min hest skal ikke nå noget til bestemt tid ,vi tager det stille og roligt :-)

Men jeg vil dog mene at det er meget at forlange en LA4 af en 5års,i alt fald hvis den er redet til som 4 års.

Slut herfra..
Monica

Wintec Cair dressursadel sælges

Hvis ikke du rider den dag du sadler kan det være hesten er sur når du endelig vil afsted (i)
0
0
Svar på denne tråd

Idenion
Forfatter: 
Dato:  14-07-2004 01:28
Hvem forlanger La4 af en 5-års? ?:-) Delacys hest gik LA1 som 5-års. Det gjorde min hest også, den blev tilredet den sommer den var 4, og ser nu som 13-årig ikke ud som om den har lidt den store overlast.....Bare fordi ens hest var klar til LA1 som 5 års, behøver det ikke at være fordi den er blevet presset. Min hest kunne, da jeg købte ham i januar i hans 5. år gå lige ud, dreje, stoppe og på en god dag lave anspring til begge sider. Han lagde sig i alle tre gangarter pænt frem og ned, men havde en ussel balance i galop. I midten af maj måned det år gik han sin første LA til et ditriktsstævne. Han endte midt i klassen. I slutningen af sit 5. år kunne han alle øvelser til LA-klasserne og havde påbegyndt changementer. Jeg ville egentlig gerne have taget den lidt mere med ro, men hesten kedede sig afsindigt i dressuren, hvis der ikke blev introduceret noget nyt med jævne mellemrum. Og når indlæringen af en ny ting max tog 3-4 lektioner, så løb vi altså hurtigt tør! Han blev stadig redet i remonteholdning, hvilket vi fik på puklen for til stævner, men jeg holdt altså på mit! Jeg har iøvrigt købt hesten af Sussie Fastrup og red hos hende indtil midten af Decors 6. år!

Mvh. Stine
0
0
Svar på denne tråd

helt enig
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 15:17
får selv undervisning af sussie og jeg kan bestemt heller ikke se at det hun siger og gør skulle ødelægge en hest, hun har i hvert fald ALDRIG bedt mig om at rykke hesten i munden eller noget af det der ligner, tværtimod. mHun plejer at sige at der skal rides mere, bestemt ikke trækkes.

den førnævnte claus s er nu heller ikke for spids efter min mening, men hver sin smag.
0
0
Svar på denne tråd

Min mening..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 00:10
Jeg syntes at Sussie er vildt dygtig! Hun har hjulpet mig langt på vej med min gamle hest og ikke en eneste gang har hun været gal, vild og blodig som nogen skriver.

Vh Christine
0
0
Svar på denne tråd

Stinedecor
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 01:21
Har lige læst tråden igen,beklager jeg havde skrevet 4.

Men selvom det "kun" er LA1,ja så synes JEG stadig det er meget at ride en 4års op fra nul til LA1.

Men dermed ikke sagt i alle sammen er onde ;-D

og selvom jeg har min holdning kan du jo godt have en anden mening :-)
0
0
Svar på denne tråd

Idenion
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 21:40
Jeg vil ikke give dig ret. Mener ikke at det kræver ret meget at gøre en hest klar til LA1...

Hvis hesten bare har en anelse anlæg for at kunne blive til noget, så lærer det lynhurtigt tingene, og kan også hurtigt blive klar til en LA1 - eller for den sags skyld en LA3 :-) Der er jo ingen, der siger, at den er klar til at gå ud og vinde klassen ;-)

Tror jeg startede med at ride lidt på Zenia sidst i oktober/først november, da hun var 4 år, og gik som elevhest. Hun var egentlig ikke særlig ridelig, og sparkede bagud ved anspring. I december købte jeg hende og i februar havde jeg hende med til C-stævne hvor vi red LA1 og 3 - til henholdsvis 52 og 58%. Det synes jeg er ret godt klaret, når det så er første gang hesten overhovedet er med ude.

Og hun blev ikke på noget tidspunkt presset mere end hun kunne klare... Det kom af sig selv, eftersom hun er meget lærenem.
Og så meget er der heller ikke i de programmer!

Men hvis du vil ud og vinde klasserne, og ønsker at lave et perfekt program - ja så skal der meget mere træning til, og det er da også derfor, at alle beridere og ½proffer vinder alt med deres 5-års heste som kommer tidligt ud. Her kan man nok tale om, at hestene hele tiden bliver presset videre... :-)

Hilsen
Tina
;-)
0
0
Svar på denne tråd

LA1 for 4 års
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 22:12
LA1 kræver halvvolter (10 m)i galop, dvs. en vis samlingsgrad, derfor mener jeg ikke 4 års bør klargøres til disse klasser. Der er en grund til heste ikke må starte LA før de fylder 6 år, den regel er ikke lavet for at generer nogen, derimod for at skåne hesten- SOM MAN BURDE!

Jeg fandt mine katte HER

Se mine auktioner på QXL
0
0
Svar på denne tråd

til LA1
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 11:12
for det første siger jeg ikke jeg vandt den LA1 Vi red til 54,4% Hvilket var flot fordi han var meget bange for Dommerhuset

for det andet Tine-Lykke vil du sige det var synd fx. BLUE HORS Don Schufro var A-hest i dressur som 6 års er det ikke lidt mærkeliget at jeg ikke må ride LA1 på min 4 års??
0
0
Svar på denne tråd

tine-lykke...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 12:18
jeg bliver nødt til at rette dig...

en hest behøver ikke være fyldt 6 år for at starte i LA- klasserne - den skal blot være 5 år.

En hest må ikke strate M førend den er fyldt 6 år - det er rigtigt ja, men gerne LA-klasser.
0
0
Svar på denne tråd

Hovsa....
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 21:08
mente 5, fik det ikke lige læst igennem (skal jeg jo sige)

Jeg fandt mine katte HER

Se mine auktioner på QXL
0
0
Svar på denne tråd

Er forvirret
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 21:14
Var hesten 4 eller 5???

Jeg fandt mine katte HER

Se mine auktioner på QXL
0
0
Svar på denne tråd

titi...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 23:22
Der er nok tale om at vi vurderer det at "gå en klasse" forskelligt.

Samt udtrykket "at ride op".

For mig går hesten først en klasse når den er blevet placeret eller minimum har gået fejlfri spring eller over 60% i dressur.

Og hvis jeg læser om en 4års der på 1 år er blevet redet til LA3 (fiktivt eksempel),ja så lkæser jeg det som at den kom op og gå LA3 på et år fra den første gang havde rytter på ryggen.

Så for mig er det altså stadig meget; det svarer til jeg skulle ride LA1 på min unghest om 6 måneder ;-)

Og det synes jeg godt nok er tidligt.
Jeg kan godt se at hvis hesten er 4 og snildt kan gå en LC3 måske LB1 fint ja så er det jo noget kortere vej til LA1,for nej der kræves ikke det store..

Så måske vi bare har en forskellig opfattelse?

0
0
Svar på denne tråd

Rigtig 4
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 11:13
Jeg ved ikke helt hvis man tager efter den dag han blev født Den 20/6 1999 så var han 4 (stævnet var den 1 maj) men hvis man siger de fýlder år den 1 januar så var han 5.
0
0
Svar på denne tråd

definition
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 11:40
en hest der fx er født den 23 april 2000 bliver 5 år d 1/1 2005.

en hest der fx er født den 25/7 1997 bliver 8 år d 1/1 2005.

alle heste har i princippet fødselsdag den første januar det er kun for 4 års heste der er særlige bestemmelser i forhold til at starte stævner.

en hest der fylder 5 år d 23 april er i "systemet" 5 år den første januar samme år, og må derfor starte alle L-klasser - også inden den 23 april.
0
0
Svar på denne tråd

Delacy og et par andre
Forfatter: 
Dato:  30-04-2013 00:29

Aner ikke hvem I er.......og Delacy........venner????????i

i kan mene om mig hvad I vil men en ting er helt sikker, jeg er IKKE mishandler!

Stine Decor.......Sensation kunne sagtens rides på trense!

Delacy.......nåh, det var dig der uddannede de to heste med dine utrolige evner og meget følsomme hånd :0D Aner ikke hvor du har dine ting fra?

Hårde bid og hård hånd?

I er meget kloge herinde?

Misundelse er en grim grim ting........synd for Jer

0
3
Svar på denne tråd

Øhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  30-04-2013 07:36

Tråden er fra 2004?!? 9 år gammel.

Det gavner aldrig at tage gamle tråde op, det eneste er at du nu igen skaber fokus på negativ omtale om dig selv.

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

8
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider