Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

GALOP????!
Forfatter: 
Dato:  01-07-2004 23:45
Jeg fik så min helt egen igen, den 31 januar 2004. Hesten hedder Vestergårdens Julie, så er hun selvfølgelig en hoppe, 147 i stg. Så er hun 9år, stille og rolig af sind, hun har haft 2føl ved tidligere ejer, sund og rask. Før jeg fik hende gik hun på et hjem, som aflastnings- pony for børn med problemer.. Så jeg vil gætte på at hun kun har skridtet og travet.. Men det er ikke noget jeg vil bide mig sikker i. Så hun er somsagt MEGET stille og rolig. Problemet er så.. Hun er monster svær at få i galop, jeg ved ikke om det måske har noget med ridebanen at gøre, da det er rent sand. Det er ikk vores ridebane, men naboens. Ude i naturen springer hun nemlig fint an, det samme ude på folden. Jeg rider tur sammen med en voksen veninde, så vi hjælpes ad. Men i longen kan jeg heller ikke få hende frem i galop, heller ikke selvom der sidder en på ryggen af hende.. så jeg er virkelig begyndt at tvivle på om hun kan.. har du ikke et råd?? Jeg har virkelig brug for noget hjælp. Jeg modtager undervisning en gang om ugen, men hun er stadig ligeså tvær. Kunne det måske have noget med hendes balance at gøre?? pleace, vil i ikke nok hjælpe mig?! myz til jer allesammen
||Alle KaN riDe, DeT eR baRe ikkE aLle sOM Er ligÉ gOde til Det||
0
0
Svar på denne tråd

Galop....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2004 08:53
... er et svagt punkt for mange fjordheste. Ikke fordi de ikke kan, men fordi det kræver meget af deres muskulatur - måske fordi de jo er lidt kompakte og ikke har så lange ben.

Når hun kan galoppere i naturen, så kan hun også på banen - hun skal bare have lidt træning. Hvordan foregår det i naturen? Laver du et rigtigt anspring, eller lader du hende løbe sig i gang?

Det er vigtigt, at du gør dit forarbejde rigtigt, så du kan hjælpe hende i gang med galoppen. Du må ved hjælp af halve parader gøre hende forberedt på, hvad der skal ske, og husk at ride hende godt frem til hånden, inden du springer an.

I starten vil det sikkert være lettest at springe hende an i hjørnet, lige når hun er på vej ud af kortsiden, og det kan du ligeså godt benytte dig af. Sid lodret i sadlen, hav god kontakt i tøjlen, og marker galoppen tydeligt med benene, samtidig med at du driver lidt ekstra med sædet. Pas på, at du ikke kommer til at falde forover.

Hvis hun bare sætter farten op i trav, tager du hende ned igen, og prøver forfra. Når hun springer an i galop - og det gør hun på et tidspunkt - så er det vigtigt, at du beholder det lodrette sæde og den lette støtte på tøjlen. Du må ikke komme til at hænge i tøjlen, selvom det måske går lidt stærkt i starten.

Det skal nok komme, der skal bare noget træning til - og husk, at jo bedre hun sætter sig bagfra, jo lettere har hun ved at galoppere. Efterhånden som galoppen bliver bedre, kan dine signaler være mindre og finere, men i starten skal du ikke tænke så meget på hvordan det ser ud - du skal bare hjælpe din hest så godt som muligt.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

til sif
Forfatter: 
Dato:  02-07-2004 13:53
altså jeg prøver så vidt muligt at lave anspringet. Men når vi rider tur rider "veninden" forest på hendes. Så nogen gange et anspring, andre gange ikke.. men tak for hjælpen, skal lige ha det afprøvet.

||Alle KaN riDe, DeT eR baRe ikkE aLle sOM Er ligÉ gOde til Det||
0
0
Svar på denne tråd

svar!!
Forfatter: 
Dato:  08-07-2004 17:20
hai
jeg har en fjordhest og den kan mange ting den gang jeg fik den kunne den ehller ikk galoper men jeg prøvede at lukke den ind i ridehallen og prøve at få hende i galop men deet hjalp ikke:( men så en dag nok ca 2 måneder efter tog vi nede til og søer og hun er 99% trakfiksikker og så blev hun bange og sprang i galop og siden den dag har hun kunne det:D det kan jo osse være at det skre med din hest det vra mit råd håber at du kan bruge det;)

knusser & myzz fra mig
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider