Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

på tur alene...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 20:21
hejsa

som i sikkert ved har jeg, problemer med at ride tur alene på min hest. :-(

idag har jeg så redet i en time på banen,og bagefter tog jeg mig sammen og trak en tur med ham.

han tog det faktisk meget pænt han var ikke vildt ophisede,gik barer og kikket. (jeg tror faktisk han nød det tros alt) (y)

jeg prøvede også at ride lidt på ham,men så blev han straks merer usikker.
det er aller første gang jeg trækker tur med ham alene,skal jeg give ham tid og så sætte mig op når han er blevet merer fortrolig med det.??

og skal jeg barer forsætte med at trække turer med ham,og giver det ham også selvtillid til mig. selvom jeg ikke sidder på ham indnu.??

jeg håber ikke i syndes jeg er helt tosset,er det ikke en god måde at starte på.??

HILSEN LOUISE OG TARZAN.
0
0
Svar på denne tråd

ja begynd med at trække ture
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 20:41
og efter et stykke tid, ville jeg nok trække ud og ride hjem.

Er selv lige begyndt at ride alene ud på min 4 års og hun tager det pænt, men er også noget mere "tændt" end hvis der er en anden med eller jeg trækker.

Begynd med små ture, så heste kan overskue det og se at den kommer hjem igen

2 stk. ældre stubben dressursadler. Den ene med lange gjordstropper og den anden med korte. Begge brune, velholdte og med gode stopninger. Vil tro, at de begge har en mellem bom.

Pr. stk 3000 kr.
0
0
Svar på denne tråd

hejsa igen
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 21:17
hejsa sanne

tak for dit svar.

jeg kom til at tænke på nu "lærer" jeg ham vel ikke kun at gå rolig når jeg ikke rider på ham.

for det skulle jo gerne værer sådan, at jeg kan ride når min anden pony er med på tur.

jeg håber ikke jeg er ved, at lærer ham en uvane istedet for en god vane.

HILSEN LOUISE
0
0
Svar på denne tråd

nej det gør du ikke
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 23:01
men du skal forvente, at hesten vil reagere lidt mere, når du rider. Når du trækker, har du muligheden for at gå forrest og vise hesten, at det ikek er farligt. Den mulighed hardu ikke når du rider, så derfor er det vigtigt, at den lærer at stole på dig fra jorden først.

Husk at have tålmodighed og lade den stå og kigge -desuden er det en meget god ide at lege senil og snakke løs med den om de ting I ser

2 stk. ældre stubben dressursadler. Den ene med lange gjordstropper og den anden med korte. Begge brune, velholdte og med gode stopninger. Vil tro, at de begge har en mellem bom.

Pr. stk 3000 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Du giver ham ingen uvaner....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 10:36
... ved at trække ture med ham.

Derimod, hvis du forsøger at ride ham på alene-tur inden du føler dig parat til det, så vil du smitte ham med din nervøsitet - og SÅ vil han blive usikker/få uvaner.

Det er en god ide, som Sanne skriver, at trække ud og ride hjem - men du skal først gøre det, når du kan gøre uden at få nerver på, for det smitter lynhurtigt.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider