Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

øvelser til bøjet igennem....
Forfatter: 
Dato:  27-06-2004 22:35
hej.... min pony er ret stiv i nakken for tiden... har i nogle gode øvelser til få bøjet hende igénnem???

kh stizzer
GREV ... verdens hyggeligeste rideklub...

love Trunte 4-ever...
0
0
Svar på denne tråd

start med at hoppe ned fra ryggen.
Forfatter: 
Dato:  28-06-2004 01:30
jeps ned på jorden !!! en god kapsun og så ROLIGT og BLIDT hovedet ned og frem lille smule bøjet til dig
( altså lang hals IKKE i holdning rundt om dig hvor du med en hånd på skulderen hjælper hende i bøjning kun lidt af gangen måske 1 runde på den gode side så 2 runder på den dårlige og skift. ALDRIG pres hende mere end du kan se at i kun balancere på grænsen senere en lille smule over og så fremdeles max 5-10 til start. Dette er et råd jeg har fået og det virker
0
0
Svar på denne tråd

Hey...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 13:09
Det jeg plejer og gøre når min pony er stiv, er at jeg laver en masse overtrædninger med ham. Dvs. Schenkelvininger, Travers osv. Så løsner de deres muskler... :-)Håber du vil prøve det!!
Knuz Simone og Chico
Søndertoft Rideskole... SRS ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar...:
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 15:38
Hejsa!

hvor gammel er din pony??

Du kunne jo prøve med nogen gulerodsøvelser fra jorden af. Tag en gulerod i hånden og få din pony til at strække halsen - først til venstre og højre om til der hvor stigebøjlen plejer at sidde ( ikke længere tilbage ). Og ned mellem benene og ned til jorden, og under bringen - alt sammen smidighedstrænning for rygmuskulaturen, og nakken. Ofte forekommer stivhed i nakken/ halsen p.g.a. spændinger i ryggen. Prøv når du rider at ligge din pony dyb, ligesom når man traver af. Så den får strukket ud.

Held og lykke
~Hilsner fra Julie~
-Se din hest i øjnene, og du vil se dig selv.
0
0
Svar på denne tråd

gulerodsøvelser
Forfatter: 
Dato:  01-07-2004 14:07
Gulerodsøvelserne er gode. Men endelig ikke for mange. Hesten kan få strækskader, er man blevet opmærksom på. Så gør det i meget begrænset omfang og start med ikke at skulle strække så langt :-)
B8
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider