Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Bygning af egne spring...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 17:11
Hej,

Jeg mangler lidt "opskrifter" på hvordan man bygger sit eget spring. Er der nogle der har erfaringer med det, da vi jo er nogen der ikke har råd til 5 købte spring. Alt kreativt modtages, men helst ikke "af halmballer og plasticstole" - hvis i forstår, altså helst med støtter og bomme... Også gerne opskrift på bygning af mur? Hvis man kan/nogen ved hvordan man kan... Håber på lidt hjælp, da det da kunne være hyggeligt med en lille springbane i ny og næ, når man får hest ;-) :-P

- Hamlet
Hmm. Det er mig.

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 18:18
Mener du som faste forhindringer eller bane der kan flyttes?

Er det en fast bane er der MANGE gode mulgiheder:

Fx kan et gammelt badekar fyldes med jord/blomster og stilles under en oxer :-)

Der kan graves 2 grave, en vandgrav med en pressenning i og en tørgrav hvor du bygger en lodret eller en oxer op omkring det, osv osv :-)

Flytbare spring:

Som en Mur kan du bygge nogle kasser af træ sammen.

Du kunne fx lave en lang kasse nederst og så ovenover en 4-5 kasser ved siden af hinanden.De skal være robuste men selvfølgelig kunne væltes ned hvis hesten rammer.

Ellers kan du nemt sømme dine egne gode støtter sammen og bomme kan købes biligt i Silvan,Bauhaus eller lignende.

Når man så maler støtter hvide,muren rød/hvid og bommene også,ja så kan det se helt proff ud faktisk :-D

Man kan også selv lave noget "havelåge" lignende fyld ret nemt :-)

Kun fantasien sætter grænser :-)

HVis du vil slippe for malearbejdet kan man også købe "bom-overtræk" for en fair pris ;-)

Håber du finder ud af det-hvis du vil have det med muren eller andet uddybet kan du jo skrive til min mail :-)
Monica

Masser af skønne kattebilleder!

Jeg har valgt den ridestil der virker bedst for mig og accepterer hvis folk vælger anderledes-derfor:
If you don't know me,don't judge me (i)
-2pac Shakur
0
0
Svar på denne tråd

Min far byggede....
Forfatter: 
Dato:  26-06-2004 12:38
...springstøtter til mig, som jeg malede og gav træbeskyttelse.
bommene købte vi for 75 kr. stk i om-spring, og så malede jeg dem med en eller flere striber.

det er meget lettere at male selv, for hvis man hører radio til bliver det meget hygligere.

Til støtterne købte han en bjælke (ca. 10 x 10 cm) og borede huller i og så købte jeg 4 bomholdere ved hooks til ca. 40 kr stk.

Det hele har nok kostet ca. 800 kr. og det er en del billiger end købte!

For det fik jeg:
4 malede bomme (som jeg selv kunne bestemme mønsteret på)
og
4 malede springstøtter
altså 100 kr. pr del!!!

Knus rikke...

Hest er bedst og fodbold er dårligst....det rimer!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider