Er der mon et godt råd til at få min hest ud i søen?
Hans fusser har godt af vandet!
Og hvordan får jeg ham til at drikke af den klare å?
Han går på en dejlig eng, hvor der løber en ren å lige tæt ved kildespringet!
Han vil kun drikke af spanden!
Han går langt udenom vandpytter!
Jeg har langt om længe endelig fået ham til at stå i vandspiltovet, men jeg må ikke bruge sæbe eller koldt vand (kun varmt vand) ellers vil han ikke derind næste gang!
Han er fuldstændig vandtro, når de andre heste går ud i søen, han skal sandelig ikke nyde noget!
hvis han var min, så ville jeg tage ham i longetov og øge vandtræning.
han kan allerede nu godt tåle at få vand på sig, hvad så med at tage ham ned til åen i longetovet og og løfte noget vand op i dine hænder og lad ham snuse til det.
brug tid på at gå ned til søen med ham, lad ham se vandet, væn ham til at vand er hyggeligt. ved at du nusser ham de rigtige steder, at han bliver lidt forkælet, når der er vand i nærheden.
det kommer til at tage tid, man har du tålmodigheden, så kommer der fremskridt med tiden.
held og lykke
mvh xanadue
"kun når jeg er alene, kan jeg samle de tanker, som jeg får ved at være sammen med andre". LDL
hvis mad er vejen til en mands hjerte, så er mente komplimenter vejen til kvindens. LDL
hej
tror du ikke det kommer af sig selv nu hvor det bliver rigtig varmt i vejret ? så vil han da nyde at gå ned og få en 'svømmetur' med de andre ?
eller har han gået på marken altid?
jeg tror at jeg ville give ham masser af tid og en god vandglad kammerat at gå med på folden - og måske fjerne det vand han har i en spand, så han bliver 'tvunget' til at undersøge det farlige søvand ?!
håber du får ham derned - det er en fryd for øjet når ens hest blir til en flodhest !!
mvh. bente
- rid med hovedet rid klassisk og rid frederiksborg seføli -
JA, som overskriften si´r det. Min pony vil heller ikke i vand og er heller ikke meget for at blive vasket. Det er begyndt at blive bedre med undervisninge på udendørsridebanene vandpytter, men det tager tid. Tror selv at hun aldrig vil "bade" i vand...!