Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

sten på ridebane
Forfatter: 
Dato:  13-06-2004 19:00
Er der nogen som kender til en slags stenfejer(hedder det vist)det skulle være en maskine som fejer sten op i ca.10 cm.dybde.Den lille ridebane jeg har lavet er uheldigvis fyldt med sten,jeg har revet og revet men der bliver ved med at være nogle.Moske er der nogen der kender til en metode til at få dem væk.
0
0
Svar på denne tråd

ja en spand i hanke
Forfatter: 
Dato:  13-06-2004 21:53
maskine den fungere på den måde at man tager spanden i den ene hånd og samler op med den anden hånd og så kører den på rugbrøds madder!!

jeg tror ikke der findes en sådan maskine desværre, hvis man ikke vil fjerne sten kan man bestille noget dyrere sand og spare sig selv.

god fornøjelse fra en lidelse´s fælle
hilsen berit

kåret tinker hingst står til tjeneste se her

lækker 4 års dv med kapacitet,direkte fra avler sælges. Kun seriøs henvendelse.
0
0
Svar på denne tråd

Stensamler
Forfatter: 
Dato:  13-06-2004 22:21
De fleste maskinstationer har sådan en til stensamling før der plantes kartofler, så det er bare at ringe til de lokale maskinstationer og høre hvem der har en, du bor jo lige midt i et kartoffel område.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

sten...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2004 22:22
er du sikker på de ikke er underlaget der er blevet slidt, og det er stenene nedefra der ryger op?
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  13-06-2004 23:38
øv,havde håbet på at nogen kunne fortælle mig at man kunne leje en lille hoppy stenfjerner man let og elegant kunne vimse rundt med,og så¨havde man den lækreste bane.Men der er jo nok ikke andet at gøre end at hoste op med en pose penge til maskinstationen,eller smøre et par rugbrødsmadder og så starte fra en ende af.De unge mennesker i familien kunne moske bestikkes til at give en hånd med,men så er det nok ikke nok med rugbrødsmadderne.
0
0
Svar på denne tråd

nej men en hyggelig
Forfatter: 
Dato:  13-06-2004 23:41
grill aften og et par kølige kan ofte trække*GG*

hilsen berit

kåret tinker hingst står til tjeneste se her

lækker 4 års dv med kapacitet,direkte fra avler sælges. Kun seriøs henvendelse.
0
0
Svar på denne tråd

hård slid
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 00:00
Vi er igang med at samle sten og samle sten og samle sten og samle sten!

Vi river banen med en rive. Laver masser af små bunker. Fjerner dem, og så harver vi ridebanen og starter forfra.
Nu her efter at have harvet og revet den med håndkraft 3 gange er den faktisk ved at blive fin. Til vinter skal vi så have flis på.

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

Den findes skam...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 08:09
... og den kaldes en stenrive. Det er en slags harve med en "spiral" på, som spændes på en traktor. Den harver stenene op og transporterer dem ud til siden (pga. "spiralen"), og så ligger de i en lang række og er lige til at samle op med en greb.

Vi lejede sådan én af en landmand, da vi lavede ridebanen for godt og vel 4 år siden, og det er først nu i foråret, vi begynder at have sten igen - dog ikke ret mange.

Den maskine, Yankee nævner, hedder en sten-strenglægger, og den graver altså temmelig dybt i jorden - det tror jeg ikke, dit underlag har godt af (selvom det sikkert vil vare MANGE år, før der kommer sten op).

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

nej hvor dejligt
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 21:56
så vil jeg se om jeg kan leje sådan en.
0
0
Svar på denne tråd

Hvad koster
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 12:02
det at leje sådan en vidundermaskine?
0
0
Svar på denne tråd

Aner det ikke...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 12:44
... vi lejede den som sagt af en landmand (bekendt af min bror), og jeg tror at vi gav et par flasker rødvin :-)

Hvis den skal lejes på maskinstation er det nok en helt anden pris - men der kan jo ikke ske noget ved at ringe rundt og spørge ad.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider