|
|
| når den ikke vil hoppe |
|
|
Jeg er blevet springpart på den dejligste lille oldenborger blanding man kan tænke sig... Super talent, med go teknik og et godt tempo.
Her kommer problemet så... Han vil ikke springe tønder, mur og hurdler (forhindringer han ikke kan se igennem)... han tøver enormt meget på dem også selvom at jeg normalt rider sikkert og får støttet godt op og reddet rigtig frem... Det ender tit med at vi blæser udenom forhindringerne og må starte forfra.
Både min underviser og jeg tror enormt meget på ros når han gør noget godt og straf bliver sjældent brugt når han løber udenom da han jo oftest handler af usikkerhed.
Nogen der ved hvad jeg kan gøre for at styrke hans selvtilled på disse forhinger?
Stævnerne er rigtig begyndt at komme og det kunne være rart at kunne komme ud og starte uden at han får en hjerneblødning når vi kommer på banen og møder en mur.
Mvh. Lykke og Kyllingen Star
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vinger og små spring |
|
|
Det er vigtigt at springene ikke bliver større end han kan overskue dem. indtil han har forstået det, må de gerne være så små at han kan springe dem stående.
For at lede ham den rigtige vej hen til springet, kan ma sætte nogle vinger op, dvs bomme fra toppen af støtten og sådan lidt skråt ud til siden, de guieder ligesom ind mod midten.
Ellers kan jeg kun sige få redet noget dressur hvor du træner at holde skuldrende på plads. det er ikke sikkert at det er det der er dit problem sådan umiddelbart, men det vil helt sikkert hjælpe i den lange ende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har du overvejet |
|
|
at prøve at løsspringe ham over de spring han er usikker på. På den måde for han selv lov til at betemme tempo og hvornår han vil sætte af.
Og samtidig med kan han ikke rende uden om. Det er den måde jeg træner mine ungheste på, så de bliver sikre på alle slags forskellige spring.
SHETLANDSHINGST 6 ÅR SÆLGES. SKRIV OM INFO.
KAT. 2 SPRINGPONY SØGES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet