Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Weekend eller ugekurser m. egen hest
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 13:32
Er der nogle de kan anbefale nogle steder hvor man i sommerferien eller og i forlængede weekender kan komme på intensiv kdressur kursus med egen eller egne heste og evt også blive terpet igennem på stedets egne heste.

Hvem har været på sådanne kurser og med hvem og på hvilket niveau og hvad er jeres vurdering af hvad I fik ud af det? Endvidere hvad skal man regne med at det koster med/uden ophold?

Tine
0
0
Svar på denne tråd

Nemlig
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 13:42
Jeg leder efter præcis det samme, dog uden hest, men der er ikke rigtig nogen der har nogle konkrete svar...Håber der er nogen der ved noget.
Jane
0
0
Svar på denne tråd

Hos Susi
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 13:54
I ved hende med hesten Another Sensation...

Nogle af dem der står hvor min hest er opstaldet, tager af og til til intensiv kurser hos hende. De roser hende vildt meget, er både dygtig og så kikker hun ikke efter hvem man er, men behandler alle lige (ved godt det gør de fleste)
Hun har vist lige fået sit eget sted. Ved ikke hvad det koster, men kan prøve at spørge de andre + evt. tlf, nr. til jer.

Ps: Det er vist både weekend og uger.
0
0
Svar på denne tråd

hvor holder
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 21:12
hun til?
Jeg mener da hun kommer fra sjælland oprindeligt, men kan du bekræfte det?
Evt finde ud af hvor man kan læse mere?
Jeg er nemlig også drøn nysgerrig!
Mvh. Tine
Nu også med hjemmeside

Se den her!
*stifter og æresmedlem i FHK, fiskehviskernes klub*
vi udøver og træner med FMS

Kåret oldenborger hoppe til salg. Se præs.
0
0
Svar på denne tråd

Susie Fastrup
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 22:26
Hej alle

Kan da lige oplyse jer om at Susie Fastrup har sit eget sted på fyn, lidt udenfor Odense.
Og så ejer hun i øvrigt ikke Another Sensation mere, den har hun solgt til Kristina Skøtt.
Susie har i hvert fald fornyligt undervist privatryttere på Odense Rideskole, men om hun gør det mere ved jeg ikke lige.
Men prøv at rette henvendelse på til dem, de ved det sikkert og ellers kan de sikkert oplyse, hvordan man får fat i hende

Nikki
0
0
Svar på denne tråd

frøstrup
Forfatter: 
Dato:  03-06-2004 18:17
Der er også Frøstrup Ridecenter i nordjylland.

Det er absolut intensivt, ikke en hygge-hygge striglekonkurrence-agtig ridelejr. Pædagogikken er noget hård men meget effektiv (tænk gammeldags tysk stil). Det er ikke for sjov, men mener man alvorligt at man vil lære noget er det guld værd.

Personligt ville jeg anbefale at man første gang tager et ugekursus - et weekendkursus er nok lige kort nok tid til at få noget rigtigt ud af det når man ikke er vandt til underviseren og hans metoder. Man kan enten medbringe egen hest eller ride på deres meget veluddannede af slagsen.

-susan
0
0
Svar på denne tråd

Vil IKKE anbefale Frøstrup!
Forfatter: 
Dato:  07-06-2004 13:10
Vi var tre voksne ryttere afsted på weekendophold på Frøstrup ridecenter siddste efterår og nøj, hvor var det spild af penge!!

Vi var alle tre opmærksomme på at vi ikke var verdensmestre og var der for at lære mere. Men alligevel lærte vi intet!! Faktisk var vi ude af stand til at ride hans heste.

Efter 5 gange "undervisning" kunne jeg ikke engang bestemme hvilken vej og gangart hesten jeg red skulle gå :-(

Og efter at have redet tur i terrænnet på samme hest, hvor den løb løbsk og den kun stoppede fordi forreste rytter stillede sin hest på tværs, så blev jeg kaldt en kylling fordi jeg ikke ønskede at ride i tærrennet på en hest hvor jeg ikke kunne styre retning og tempo.

At han så er af den holdning at vi var hestemishandlere fordi vi alle tre havde egen hest hjemme og ikke red på hans måde, hvilket han ofte fremhævede over for os gjorde heller ikke ligefrem opholdet mere positivt og lærerigt.

Jeg skrev et indlæg om det lige da jeg kom hjem fra opholdet, så prøv at søge på det når man kan søge på alle datoer.

mvh.

Trine SH
.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider