Hey
Ja, har prøvet sådan noget. Jeg fik en 1 pony, da min veninde ikke kunne have den mere. Ponyen var 15 år, og de sagde at man kun kunne springe på den, da den var for varm på en dressur bane.
Jeg satte mig på hesten, og den dansede hele timen med mig. Den kunne heller ikke stå på en staldgang længere, men jeg ville ikke opgive den.
Jeg startede helt forfra med den, altså ligesom at skulle tilride den igen, da den havde fået magten.
Først arbejde jeg med den for jorden, og da den accepterede det, så gik i videre. Jeg satte mig så på den, og skritede den længe, indtil at den kunne slappe lidt af der o.s.v.
Hun kunne heller ikke lide at være alene, men jeg gik tit med den alene, så den vændede sig til ikke at være med de andre.
Jeg syntes at du skal gå lidt "tilbage", og så skal den hele tiden vide at det er dig der styre showet, og ikke den. Selvfølgelig ikke med vold eller lign.
Nu ved jeg jo ikke hvor slet dit er, men det tog mig 1 år at få en super pony ud af den. Den skulle rigtig have været slagtet, men jeg ville give den en chance.
Sådan endte den med at gå: