Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Spanske skridt og crikuskunster
Forfatter: 
Dato:  17-05-2004 21:21
Hej.
Ville lige høre om der er nogen der har et godt råd til hvordan man lærer hesten spanske skridt???
Er selv i gang med det. Jeg har lært ham at løfte benene hvis man rører piben let med en alm. dressurpisk, men kan ikke rigtig komme videre: hvordan får jeg ham til at strække benet fremad?? Og hvordan skal jeg i det hele taget fortsætte med træningen???

Ville også lige spørge om I har nogle "opskrifter" på cirkuskunster. Hvordan man lærer hesten at neje, samle ting op, lægge sig ned osv.

Håber der er nogen der kan hjælpe, det er så sjovt at få lidt afveksling fra den daglige ridning.

Mvh. Catharina og May Ray :-)
0
0
Svar på denne tråd

klikke træning
Forfatter: 
Dato:  17-05-2004 21:44
få fat på tina MJ som er her på nettet - hun kan sikkert hjælpe med det

søg på Tina og find hendes e-mail - skriv til hende
0
0
Svar på denne tråd

god bog....
Forfatter: 
Dato:  17-05-2004 23:06

Nathalie Penquitt har skrevet bogen

"Træn din hest"
(Dressurteknik - arbejde fra jorden - cirkustricks)

I den står der bl.a. hvordan man kan lære hesten at udføre øvelser som spansk skridt, bukke (neje), kompliment, knæle og lægge sig.

Den er udgivet på dansk af Aschehoug.

0
0
Svar på denne tråd

træner efter bogen
Forfatter: 
Dato:  18-05-2004 10:07
jeg træner efter den bog og den er god. Nu bliver det ikke til så meget med min hingsteplag for han er kun 2 år og kan kun koncentrere sig 5 sekunder af gangen (og jeg forventer ikke mere). Men mht spanske skridt så gør jeg det at jeg for det første træner på præcist samme sted hver gang -så ved han hvad der skal ske. derfter får jeg ham til at løfte benet samtidigt med at jeg får ham til at gå et skridt frem (eller prøver -hi hi) -så går han to alm skridt og så to benløft -når han er i bevægelse kommer benet automatisk til at gribe frem -især hvis man anholder ham i det sekund han har knæet højest. jeg siger eks. "op" for hvert skridt -så nu kan han næsten løfte benet uden at jeg behøver røre det. det er temmeligt ujævnt og uens i starten -og han stamper tit -men det skal nok komme med tiden -bare han ved hvad det er han skal.
mht. til at neje så starter jeg med at give en godbid inde under maven -når han så har lært at strække sig for at få den så begynder jeg at røre eller tage hans ene forben og løfte det fra jorden samtidigt med øvelsen - så nejer han (øøøøh i teorien -medmindre man har en hest med god balance og stærke ben). godbidden skal,helst være en gulerod da man ellers nemt bliver bidt i fingrene i farten.

Rid smukt
Rid Klassisk.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider