Jeg er begyndt undervisning i den klassiske dressur og er stadig ved grundøvelser fra jorden.
Undervisningen foregår med mig sammen med min yngste islænder på 8 år.
Jeg har en gammel låneislænder på 24 år i denne måned - ham er jeg blevet tilrådet at træne med også - netop for at holde ham smidig og elastisk. Så vi startede i går, og han er godt nok stiv

Han har haft en del gamle skader, så træningen vil fungere som en slags sygegymnastik, sammen med daglige strækøvelser. Han har aldrig været trænet fra jorden så vidt jeg ved - og han var meget forbavset men også glad for sin træning igår *G*!
Så er der min datters dejlige, kloge, frække shetlandshoppe på 9 år. Hende synes jeg lige så godt også kan få gavn af disse øvelser - og hun fattede lynhurtigt pointen
Så nu agter jeg at træne med alle 3 heste nogle gange om ugen - så må der jo differentieres afhængigt af hvordan det hele går for hver enkelt.
Men det er så spændende og meget meget dejligt og inspirerende for mig, at man netop skal indlære alle øvelser fra jorden, for at hesten kan være i god balnace og have styrke til øvelserne når der så kommer rytter på i samme øvelser senere.
Det vil jo sige, at alle heste har gavn af dette. Og at vores lile shetterbasse, faktisk kan lære alle disse ting uden at blive redet, og at hun derfor ikke behøver enten kede sig på fold eller kun komme med som håndhest, når hun lige om lidt bliver for lille til min datter?
Det er meget lækkert at det kan bruges på denne måde - jeg glæder mig simpelthen så meget til det videre forløb med alle 3 heste.
Jeg er nødt til kun at tage den ene hest med på kurser ( pgra økonomien

), men undervisningen herhjemme, kan jo så måske med held fordeles lidt på alle 3 heste, så alle korrigeres hen ad vejen.
Er der andre af Jer der træner med forskellige heste?