Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Springtræning- på ung hest- hvornår?
Forfatter: 
Dato:  06-05-2004 14:34
Jeg har en dejlig varmblodshoppe på 6 som ikke rigtigt har lært noget endnu udover at gå rundt på cirkelvolter. Mit spørgsmål er hvormeget skal hesten kunne før den må lære at springe? Den kan gå alle gangarter og vende til begge sider uden problemer. Den har heller ikke noget problem med bomme. Den er blevet løssprunget et par gange på 1 meter uden problemer. Ved også godt hvordan jeg skal starte med springtræningen. Men ikke hvornår? Håber nogen kan hjælpe.

Ps. Hun er rimlig intelligent
0
0
Svar på denne tråd

Sikkert nu
Forfatter: 
Dato:  06-05-2004 16:51
Hvis du mener i kan godt sammen og du stoler på hende - så ville jeg da stille og roligt starte op.

Du skriver at du ved hvordan ! Så kan jeg ikke se problemet i at starte - Så kom du bare igang.

Det behøver jo ikke at være tre baner første gang - men et par spring i ny og næ er da god afveksling for hesten

Held og lykke med det.

Hilsen Betty

Hvis Gud ville have haft det sådan at vi skulle kunne nå vores tæer
Så havde han sat dem højere
oppe
Pony ønskes til låns af hesteglad familie kat 1 el.2
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-05-2004 10:19
Ja, det er da ikke spor for tidligt. Kom du bare i gang! :-)

Held og lykke med det.

Mange hilsner,
Julie

Er DU medlem af Dyrenes Beskyttelse?

www.dyrenesbeskyttelse.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med at
Forfatter: 
Dato:  07-05-2004 23:06
løsspring den først, så den lære det fra bunden af.

Vi løspringer vores heste når de er 3 - 4 år, for at lære dem rutinen på små spring
0
0
Svar på denne tråd

>> capri
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 10:20
den har jo været løssprunget...

Jeg synes heller ikke det er for tidligt at gå igang.. Hvis hesten er rimelig stabil og styrbar, og har balancen godt i orden burde det jo ikke give problemer... medmindre den stresser meget over nyt selvfølgelig...

stille og roligt selvfølgelig... :-)

Hilsen
-Matilde og Snigerdyret :-D-

0
0
Svar på denne tråd

grundridning
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 15:50
Jeg vil have grundridningen helt i orden og hesten under hjælperne inden jeg begynder at springe. Hesten skal reagere på både anholdende og fremaddrivende hjælpere prompte. Den skal være smidig, i balance og koncentreret før jeg ville gå videre. Jeg er blevet en kylling med årene, jeg vil have en styrbar hest på springbanen.

v.h. Ane
Det er altid for tidligt at give op
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider