Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Skuldren skal på plads- gode råd søges
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 13:03
Hejsa

Jeg søger et godt råd til, hvordan jeg får skuldren på plads i dressuren.
Jeg har en dejlig langbenet 5 års DV vallak, men de der lange ben, kan godt være lidt svære at styre...
Jeg prøver at ride ham meget for ben og sæde, men udvendige skulder mangler tit i volter osv. Der er især i galoppen det er galt, hvilket nok hænger sammen med, at balancen heller ikke er så god endnu.
Har selvfølgelig altid udvendige ben ved og støtter på udvendige tøjle, men det er bare ikke nok!

Hvis der er nogen, der har nogle gode råd eller øvelser, vil jeg meget gerne høre dem.

Hilsen Ditten
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 13:09
Jeg har trænet skulderen på kumme gennem versader ned ad langsiden. Hver gang han begyndte at skyde skulderen ud, red jeg en ti metervolte og fortsatte så versaden. Dette træner jeg stadig og jeg synes det er en rigtig god øvelse.
Prøv i det hele taget at ride en lille volte, hvor du får skulderen på plads, hver gang den begynder at skyde skulderen ud...

¨¨¨¨¨¨¨ Mvh. Nina ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

>>>You can talk the talk, but can you walk the walk? (Eller noget i den stil) <<

Tjek lige min præsentation!(y)
Med masser af billeder, som meget gerne må kommenteres!
0
0
Svar på denne tråd

vidundermiddel
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 13:31
ja, versader og traversader (på begge volter, ikke bare den 'dårlige') er nærmest 'et vidundermiddel' i mine øjne !

du skal også huske din egen opstilling - brug dit kropssprog til at angive øvelserne - dvs. du drejer din egen overkrp let med i stillingen når du skal have forparten flyttet - og desuden kan et 'tryk' med tøjlen på halsen (udvendige) også hjælpe. jeg kan flytte forparten på min hest ved at dreje min overkrop og ligge udvendige schenkel let til, samt trykket af tøjlen/rebet på halsen - på denne måde får du flyttet hele forparten og rundet hesten istedet for bare 'at flytte mulen med biddet' hvis du forstår.

jeg kan anbefale at læse klaus f. hempflings bog 'at danse med heste' og bent branderups 'klassisk ridekunst' !! de to bøger kan jeg slet ikke undvære!

held og lykke

mvh. bente

- rid med hovedet
rid klassisk
og rid frederiksborg seføli -
0
0
Svar på denne tråd

Udadstillet
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 19:26
Hej Ditten!

Jeg har lidt travlt, men et kort og brugbart råd:

Øv dig på udadstillede cirkelvolter (hvis det vel og mærke er udvendige skulder der smutter)....

Hej hej... KB.
0
0
Svar på denne tråd

Hvis nu...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 19:31
....versader osv. ikke virker for dig så prøv at rid ham for den udvendige tøjle og støt op og stil på den indvendige... dét hjælper mange... i hvert fald dem jeg kender :-)

Prøv idéerne og fortæl os hvad du synes
0
0
Svar på denne tråd

er helt enig med
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 19:55
KB, prøv at stille den ud af volten. Det hjælper virkelig godt. Du skal ikke blive ved og ved, men når du kan fornemme skuldren er ved smutte, så gør det lidt igen. Det har virket fint for mig.
Held og lykke.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Hvor er....
Forfatter: 
Dato:  05-05-2004 11:39
...HN dog en skøn ting - der fik jeg også lige et par gode råd med også, har selv "problemer" med hestens skulder under ridning :-)

Bellapigen - min bedre halvdel
;-D

Lulle Holmely, den dejligste traver og den klogeste og mest specielle hest jeg har mødt, gik til De Evige Græsmarker d. 21. januar 2004.
Ære være hendes minde.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider