Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Horsemanship?
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 17:17
Hej alle!

Jeg har stadig ikke forstået hvad horsemanship er? Men vil meget gerne vide det, da det måske var noget jeg kunne begynde at interessere mig for udover dressur og spring.

Mange tak!

Mvh M
0
0
Svar på denne tråd

Simpelt...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 18:38
Ordet Horsemanship = Hesteforståelse!

Hvis du leder efter modebetegnelsen for Horsemanship, kan jeg ikke hjælpe dig, men det er noget med "At nu går man ud og leger lidt "Join Up" med sin krikke.

Men Horsemanship = Hesteforståelse! ;-)

- Hamlet
Hmm. Det er mig.

0
0
Svar på denne tråd

prøv dem her...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 19:16
Hejsa...
Jeg kommer lige med et par links du kan se på.... der fortæller de nogen lunde kort og meget forståeligt hvad Horsemanship er:
www.naturhest.dk
Der går du ind under overskriften hvor der står nogle undermenuer... der er en der hedder Natural Horsemanship og så kan du ude i siden gå ind i "hvad er NH"
Så er der:
www.parelli.dk
Hvor det står under den øverste menu hvor der står "om parelli" der inde står også en del...
her på disse sider kan du også læse om forskellige øvelser du kan lave f.eks "7 games"
Held og Lykke.... tro mig, du vil elske det...
>
Mange Hilsner Stine
Min skønne indianerhest...
P.S se billeder af guldklumpen på min præstation.
0
0
Svar på denne tråd

Hamlet.....
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 19:22
Hamlet beskrev det vist som det bør... ;)

Og som med alt andet, findes der både god og dårlig Horsemanship...

Mvh. Theis
It´s a Miracle
~ The wonders of this world go on ~

0
0
Svar på denne tråd

hjælpen er nær..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 09:24
Hej..
Jeg ved en del om horsemanship og vil godt hjælpe, du kan ( og alle andre som squ have lyst ) bare skrive til mig på mailen, så skal jeg nok prøve at svare så godt jeg kan.
Lige ved og næsten,
slår ingen mand af
hesten!
0
0
Svar på denne tråd

Bare heste-
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 12:45
forståelse??? Jeg vil da mene at hesten også ska forstå dig :-P

Horsemanship går ud på, at du snakker hestesprog og lytter til hvad hesten siger til dig, i stedet for at tvinge hesten til forstå menneskesprog og skider på hvad den forsøger at sige. Den skal ind-ordne sig, og forstå at du er dens flokleder.
Dette er primært for hestens skyld, og det jeg tror Hamlet mener er, at folk er begyndt at bruge horsemanship for sin egen skyld only. Vil give Hamlet ret i, at det tit er noget man prøver en gang, eller når man skal imponere vennerne, for ellers er det squ for kedeligt. Eller at man bruger det forkert, så hesten bliver bange og man kan styre den, altså blot en anden måde at kontrollere hesten med vold på (psykisk vold).

Har man nu ikke den naturlige forståelse for sagen, men gerne vil prøve alligevel for hestens skyld (kan altså ikke klare når man bliver kaldt et modedyr på den baggrund!), er der mange vejledninger at følge. Brug kun vejledninger fra profesionelle (de arbejder ligeså meget med mennesker som heste).
Jeg vil ikke anbefale at du prøver selv, før du har studeret emnet grundigt, da stædige/dominerende heste ofte vil tage kampen op og evt. stejle/andet. Dette gør de også i flokken når de finder hakkeorden, så det skal du ikke blive nervøs over, men det er vigtigt du har styr på hvordan man takler disse situationer FØR du går igang.

Husk! Det er et livslangt studie...
Held og lykke med det!
0
0
Svar på denne tråd

prøv at
Forfatter: 
Dato:  05-05-2004 12:55
læse bøger af Monty Roberts: Manden der lytter til heste, og Shy Boy

¨Så vil du forstå det.
0
0
Svar på denne tråd

link!!
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 20:47
prøv dette: www.parelli.dk

Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider