Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvordan man tilrettelægger
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 22:58
Jeg kunne godt tænke mig at snuse lidt tilhorsemansship ,i første omgang. Men har lidt svært ved at komme igang rigtigt. Synes ikke at jeg gør det rigtigt, har læst om det på nettet . Har set Shane et par gange.. Ser legende let ud.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der går meget op i horsmansship, og hvordan i startede -
Kender i nogle forholdsvis billige trænere

Coci
0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 23:13
jeg vil selvfølgelig foreslå PNH (www.parelli.dk)
når det er gjort vil jeg sige at horsemanship er en skøn ting hvis det gøres rigtigt.
for at gøre det rigtigt kræver det man har det rigtige udstyr (som ikke er billigt) og lige ledes at man får professionel undervisning hvilket slet ikke er billigt.
horsemanship, som andet end almindelig velovervejet omgang med heste, kræver engagement og det kræver man punger ud (jeg har indtil videre brugt op mod 10.000 på udstyr, kursus og transport til kurset.

der findes sikkert mange som påstår de er mestrer i horsemanship og derfor giver undervisning i dette. jeg har ikke selv fået undervisning af nogen som ikke lever af det, så kan ikke sige noget om kvaliteten af deres undervisning, men vil råde dig til at se dig godt for og være meget kritisk hvis du vælger en af de billigere og uuddannede undervisere.

bare lige et par tanker og ord med på vejen, og held og lykke med det. HMS er virkelig skønt når man er kommet i gang.

-Jane
0
0
Svar på denne tråd

Haløjsa
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 23:27
Hej
jeg har været inde på linket og har forsøgt mig med de syv lege - Men er i tvivl om jeg gør det godt nok -

Jeg har set at det ikke er helt billigt, :-) Men det afskrækker mig dog ikke - Men hvis der findes nogle der var billigere og gode, kunne jeg ligeså godt bruge ham/hende. :-)

Lige nu er det jeg har lyst til med min hest er at lære hans kropsprog, signaler, lære ham at jeg er leder, ja og så lære ham nogle triks.

Og så kunne jeg se om det at ride western er noget for os herhjemme - Men det kunne være dejligt at have en der kan gå på plastik og lign. ting

Kunne godt tænke mig at høre om de kurser i tager med på , kan alle være med?
også alm heste/ folk der kun har redet alround.

Ja har egenlig en masse spørgsmål.

Jeg har ikke problemer med min hest / den ene , Han har et godt hoved. Den anden kan være svær at få ind fra fold om sommeren.
Der har jeg gjordt at jeg jager den rundt i stedet for at jeg skal jage rundt efter ham, det har hjulpet, men det ville være rart at bare gå ud og tage ham..
Men kom bare med flere erfaringer alle sammen.
Coci
0
0
Svar på denne tråd

Horsemanshiptræning
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 07:18
Jeg startede med Monty Roberts - lavede en hjemmelavet bane inde på ridebanen med tråd - fordi jeg vidste at min lille hest ikke ville brage igennem eller hoppe over (den erfaring har jeg senere fået med andre 8-)) - en gang bygger jeg mig en RIGTIG roundpen!!
Jeg havde ikke gjort andet end at læse Montys bog, og det virkede mere end godt, så det var starten - så begyndte jeg med en fjordvallak der stod på folden, også fulgte der flere bagefter.
Senere begyndte jeg at blande alt muligt fra forskellige "guruer" + mine egne erfaringer. Kan godt være at jeg ikke er god, men det er ok.
Jeg har brugt noget PNH (7 games), men det er for dyrt for mig at bruge mine penge på kurser og det *rigtige* udstyr - så jeg har en billig rebgrime og et tov - og ellers foregår det uden eller med en helt alm. grime - og et reb om halsen hvis jeg rider min egen.

Mange af tingene kan du selv øve - f.x. lægge bomme ud på jorden i forskellige udformninger eller bar en lige "gang" (ikke for smalt til at starte med) og bakke hesten igennem - langsomt og roligt - og skridt for skridt, så hesten bruger sin koncentration og holder fokus på dig - hvis hesten rammer bommen eller vælter til siden så starter man forfra, med samme RO - det samme med at lade hesten træde henover en pressening/plastik.
Oveni i det bruge din fornemmelse, og lægge mærke hesten hvad den giver dig af signaler - og bruge din krop når du kommunikerer med hesten, det er selvfølgelig bedst at komme på et kursus eller få en til at hjælpe - for det er noget af sværeste.
Men vent med at ofre penge på det, før du ved om det er det du vil - næsten alt "horsemanship" foregår uden hjælpemidler - det er også det arbejde vi skal lægge i os selv (vores kropsholdning, åndedræt, attityde, tålmodighed osv.) og at "se" hesten - for at få den lydhør og samarbejdende - men hvis det specifikt er PNH du vil lære på kurser, så kræver det selvfølgelig udstyret.

Kender desværre ikke nogen specielt, der er flere heroppeaf, som afholder kurser, men jeg kan ikke lige kome i tanke om navnene - for jeg ved at nogle af dem tager rundt og afholder noget rundtom i landet - ellers søg på "horsemanship" på f.x. google eller jubii.

Bellapigen - min bedre halvdel
;-D

Lulle Holmely, den dejligste traver og den klogeste og mest specielle hest jeg har mødt, gik til De Evige Græsmarker d. 21. januar 2004.
Ære være hendes minde.
0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 10:14
hvis du er interesseret i at prøve PNH som for øvrigt er for alle heste, og alle ryttere (har også set PNH laver på en Zebra :D godtnok i tv) men ja det er virkelig for alle. men så vil jeg råde dig til at se under arrangementer på hjemmesiden der står hvornår der er kurser og hvor. jeg kan se det bla. kommer et level 1 start kursus som er introduktion til 7 games, i kornerup ved Roskilde d. 12-13 juni hvilket kunne være en mulighed for dig. prisen på kursus med hest ligger på ca 1800 og uden på omkring 450 kr så vidt jeg husker, men se på siden om der evt. er kurser andre steder som passer dig bedre, bare husk det skal være level 1 start kursus.

held og lykke med det.

venlig hilsen Jane
0
0
Svar på denne tråd

Gode svar.
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 22:27
Hej :-)

Tak for de gode svar -

Jeg vil prøve at se om jeg kan finde en til at hjælpe mig i starten og så gå stille og roligt frem.

Prøve at forsøge mig med nogle af de gode ideer jeg har fået. :-)

Og måske vil jeg se om jeg kan få tilmeldt mig et kursus et sted, uden hest i første omgang.
Har dog lært at få min/vores hest til at bagge, når den står henne ved hegnet , når jeg fx kommer med en godbid, har han en vane med at læne sig meget udeover dette - så jeg tænkte at jeg ville prøve at lære ham at det måtte han ikke , så nu hvis jeg med hånden, peger på hans bringe, bagger han indtil jeg synes det er i orden.Og uden at jeg rører ham overhovedet :-) :-)

Vh Coci
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider