propositioner kan du se enten på dansk rideforbund eller på www.distanceridning.dk under stævnedatoer.
Pernille: jeg synes at du skulle tage 15 km i stedet. Vi red selv Hedelands korteste rute første gang - og hvor blev vi skuffede - turen var jo ovre inden den kom igang

- og vi fandt ud af, at vi i virkeligheden red mindst det dobbelte på vores normale skovture.
Min erfaring er at stort set alle (inkl. mig

) undervurderer, hvor meget man kan ride.
Hvis min nye hest havde holdt sig haltfri under tilridningen - så skulle hun have gået 14 el. 24 km til Fælledridtet og helt sikkert 23 km til Hedeland. Jeg startede tilridningen i december (kun skridt i dec. og med en 3 ugers pause i jan. grundet spiserørsforstoppelse) - og hun blev trænet meget langsomt op (begyndte først trav i feb.) og var fin hele tiden i puls/respiration

- desværre havde hun så røntgenforandringer i begge forkoder - men selv dyrlægen sagde "det er jo bestemt ikke, fordi du er gået for hurtigt frem."
Hvis du kigger inde på hjemmesiden - så vil du også se at man kan ride en hest op til 40 km på kun 3 måneder. De 15 km vil det ikke tage mere end 2-4 uger at nå op på (alt efter grundform) - så selvom du tilmelder nu kan du sagtens nå det

.
Hvis du er god til at få trænet og hesten har kondi, så vil jeg sige, at du også sagtens kunnne starte 23 km. Så kunne I jo evt følges ad
(8 km ruten er mest lavet for børn, som kan have deres forældre med til at trække dem - i øvrigt en rigtig god ide

). En hest i "normal" ridning vil helt uden problemer kunne klare 20-25 km - så tag som minimum 15 km ruten.
Uanset hvad du beslutter dig for - så ha´ et rigtigt dejligt ridt

Mvh Patricia