Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

chancement
Forfatter: 
Dato:  21-04-2004 22:11
Min hest chancerer fint fra højre til venstre volte, men omvendt springer han næsten altid enten i krydsgalop eller tilbage i venstregalop. Hvad kan jeg gøre?

Han har med tidligere rytter sprunget på højt plan, så han kan altså godt - der er som sagt heller ingen problemer fra højre til venstre. Heller ingen problemer over en cavaletti, der går han altid i den ønskede galop. Selve galoppen er blød og smidig, heller ingen problemer der. Jeg prøver at give ham kraftige signaler, og han springer ligesom op i chancementet, men "lander" alligevel i kryds eller venstre.

Nogle forslag?
0
0
Svar på denne tråd

prøv engang....
Forfatter: 
Dato:  22-04-2004 07:02
...at skrive herinde præcis hvad du gør, så kan man mange gange selv se sine fejl. For det er helt sikkert en rytterfejl. Jeg har samme problem med min hest, bare til den anden side. Det hele kom sig af at jeg har lagt vægten forkert.

Så skriv ned, til mindste detalje, hvad du gør, når du changerer. Og så er kraftige signaler måske med til at den bliver forvirret og netop ikke før som den skal?

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

Rid volte tilbage...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2004 08:52
Jeg synes det har fungeret fint for mig at lære mine heste at lave "spring" changementer ved at ride store volter tilbage på springbanen.
Når man rider ud mod hegnet og skal til at skifte retning falder det hesten naturligt at skifte galloppen. Skifter den ikke korrekt så fortsæt på volten til den har skiftet, eller tag ned i trav og skrift, og prøv så igen.
Der går ikke lang tid inden den har regnet den ud, og gør det korrekt.
Tine
0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2004 11:26
Tak for svarene!

Ja jeg er også klar over, at det helt sikkert er min fejl på en eller anden måde, for hesten kan godt. Men jeg synes jo bare selv, jeg gør præsis som til venstre!? Jeg rider ind over midten, samler den lidt, stiller den til højre, lægger vægten over på højre sædeben, lægger venstre ben lidt tilbage og lægger højre ben til - bliver tilbage i sadlen...

Men det er som om han selv lægger an til et chancement, han ved godt hvad jeg vil have ham til, men han lander altså bare forkert... Det kan godt være, jeg bare skulle prøve at give signalerne forsigtigt..? Eller måske kunne jeg træne med bare en bom på jorden i stedet for en cavaletti (som han jo chancerer fint over)?

Tine: Det lyder også som en rigtig god idé, det vil jeg prøve. Problemet ved den øvelse er bare, at hesten også går dressur, og i mange programmer skal hesten netop gå i kontra efter en volte tilbage... Men jeg prøver!
0
0
Svar på denne tråd

Stivhed?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2004 14:27
Det kan også være din hest er mere stiv til den 'dårlige side' - krydsgalop er ofte et symptom på at balancen ikke er helt på plads.

Mange hilsener
Nana
0
0
Svar på denne tråd

Ditte*
Forfatter: 
Dato:  22-04-2004 14:41
Hesten vil sikkert kunne forstå at der er forskel hvis du øver pæne dressur changementer på dressurbanen, og de andre på springbanen, eller marken...
Tine
0
0
Svar på denne tråd

Tak igen!
Forfatter: 
Dato:  22-04-2004 16:52
Tine: Ja det ville jo være perfekt, men vi har desværre kun vores 20x60 ridehal samt udendørs bane at øve på - ingen springbane... Gid vi havde, men det har vi ikke. :-( Men jeg prøver alligevel!

Ja han er muligvis stadig lidt stiv, han har nemlig stået stille i vinters og er først kommet ordenligt igang igen for et par måneder siden. Så selvom galoppen er blød og smidig, så er det nok sandsynligt, at den ikke er helt på plads endnu. Det må vi jo bare arbejde mere med...

Men tusind tak for svarene!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider