Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Forkert hov/ belastning
Forfatter: 
Dato:  18-04-2004 21:17
Nogen der har erfaringer på dette område, med hensyn til hestens brugbarhed`?
Har fundet ud af efter min hest er begyndt at blive redet at hun går forkert på sine hove på forbennene, det havde så gjort at hendes sener var blevet belastede.
Nogen der har prøvet det samme`? erfaringer osv.+gode råd. :-(
Line K. Jeppesen
Stald Ankerly
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2004 21:20

...går den forkert?

Har den sko eller er den "barfodet"?

Hvad siger dyrlægen?
Hvad siger smeden?

Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end at rase over mørket!
0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaa.....
Forfatter: 
Dato:  18-04-2004 21:41
Her er der i hvertfald et link til en side, hvor dyrlæger skriver omkring benstilling/-fejl.
Benstilling

Jeg ved, at det er vigtigt, at man ikke piller for meget ved benstillingen på en voksen hest. Er hesten feks. indfodet skal man ikke lade sin smed skære hovene i ret stilling, men lade hesten beholde sin hov-/benstilling, da hestens sener og led er blevet vandt til at stå i den "u-korrekte" stilling.

Det er de færreste heste som står 100 % korrekt på deres ben/hove, så i mange tilfælde kan både hesten og rytteren leve med sådan en lille skavank. Men er det udpræget fejlstilling, så kan det selvfølgelig godt betyde noget for hestens holdbarhed.

MVH charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Linda...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2004 21:52
Hun skulle træde på ydersiden af hoven først når den rammer jorden.
Dyrlægen og smeden er ok positive, men de vil først vudere sagen færdig om 6 uger, hun er nu beskåret specielt og skal gå i 3 uger, derefter skal hun skos så skoene kompensere for hovene.
Og så efter 6 uger skal dyrlægerne vudere om der er nogen fremtid i dette projekt.
Jeg har haft hesten i et halvt år, men stort set ikke redet da hesten har været syg, hesten var kun ryttervant da jeg købte hende(der er en større sag om skjult handelsfejl). Derved er hun jo så ikke super belastet.
Smeden utalte at det var medfødt og at det var noget der kunne have været helt rettet hvis man havde gjort det fra føl af... mere ved jeg ikke, men spekulre som en gal og er jo også ked af det. :{-(
Line K. Jeppesen
Stald Ankerly
0
0
Svar på denne tråd

Øv, for den da.
Forfatter: 
Dato:  18-04-2004 22:41

Det er en rigtigt kedelig historie.

Jeg har ikke nogen erfaring med den slags, og jeg har heller ikke hørt om noget, der minder om det.
Så jeg kan hverken hjælpe eller trøste. :-(
Jeg håber det bedste for dig og hesten, - om ikke andet at handlen går tilbage (selvom det ikke altid er det, man har mest lyst til).

Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end at rase over mørket!
0
0
Svar på denne tråd

Linda...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2004 23:13
mange tak, har besluttet at Blid skal blive hos mig.
Men vil prøve at få nogen af pengene tilbage, om ikke andet kan jeg jo ikke sælge hesten....
Så nu må vi se..
Line K. Jeppesen
Stald Ankerly
0
0
Svar på denne tråd

kan ikke helt huske
Forfatter: 
Dato:  21-04-2004 13:01
argh hvor det irreterer mig at jeg ikke kan give dig nogle råd -jeg har for en måned siden været til et foredrag om hove i nordsjællands landboforening hvor en af hov og smede eksperterne (en lærer -hed vist nok charlotte frigast) fra landbohøjskolen tog fat i netop det problem. -og hun beskrev en løsning. Men da jeg ikke kendte nogle heste med det problem tog jeg ingen notater og nu kan jeg bare ikke huske det. Men prøv at ringe til landboforeningen og få dem til at give dig hendes nummer.

Rid smukt
Rid Klassisk.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider