Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Tilvænning til sidepull trense
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 09:17
Jeg har besluttet mig for at prøve en sidepull, og vil derfor gerne høre nogle erfaringer med denne.
Min pony reagerer nogenlunde på schenklerne - ikke optimalt, så det skal også lige "genopfriskes".

Men hvad gjorde I det første stykke tid? :-)

:-) Malu :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget særligt
Forfatter: 
Dato:  13-04-2004 13:03
sørg for at tilpasse sidepullen perfekt så den ikke generer hesten eller rutcher rundt eller skaver.

Husk aldrig at "holde" i en sidepull. Giv og tag.
hvis din hest reagerer godt ved at blive trukket i en grime så fatter den side-pullen med det samme.

Prøv dig frem og se hvor meget du skal have fat. De fleste heste reagerer på meget lidt og bliver ofte roligere når de ikke skal slås med biddet.

Rid med benene, sidepullen er kun et tillæg til schenkel og vægthjælp.

Rid ellers selvsikkert og nogenlunde som du plejer. Hvis du er usikker bliver hesten det også.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Hej må jeg
Forfatter: 
Dato:  14-04-2004 23:07
så spørge om noget rigtigt dumt.
Hvad er en sidepull-

Hilsen Coci
0
0
Svar på denne tråd

sidepull
Forfatter: 
Dato:  15-04-2004 08:25
Hvor kan den købes?

Helle
Smuk... smukkere..... Solli!
0
0
Svar på denne tråd

sidepull's
Forfatter: 
Dato:  15-04-2004 19:24
En sidepull er en trense med indbygget hackamore. Tøjlerne sidder fast i en ring ved næsebåndet.... deraf navnet Sidepull.

De kan købes i hooks dog desværre kun i farven brun.

0
0
Svar på denne tråd

Sidepull Hooks
Forfatter: 
Dato:  15-04-2004 22:11
Fås også i naturfarve - men så koster den 749, hvor den brune koster 198.

TinaStormy - mange tak for svaret, jeg vil prøve :-) :-) :-)

:-) Malu :-)

0
0
Svar på denne tråd

Kan nogen forklare
Forfatter: 
Dato:  15-04-2004 23:07
den store forskel på de to sidepull trenser fra Hooks???
For mig at se har den dyre et 'træk' system, med snor og ringe over næseryggen - mens den billige for mig at se 'bare' er et næsebånd.... Der er da ikke noget nyt i den???
Kan man ikke ligeså godt ride med et alm. næsebånd, fremfor at bruge den billige?

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd

Til HHansen
Forfatter: 
Dato:  17-04-2004 09:22
HHansen..... Det er korrekt. men hvor vil du fastgøre tøjlen hvis du blot vil ride med et alm . næsebånd ?

jeg vil til alle tider foretrække en sidepull som den billige. Jeg bryder mig ikke om det stykke snor der sidder over næseryggen det er både grimt og må være ubehageligt for hesten.

Ja jeg ved godt den også findes i naturbrun men jeg skal bruge en sort for min sadel er sort.

Jeg tror jeg vil prøve i Møldrup rideudstyr.

0
0
Svar på denne tråd

GIBben...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2004 16:41
Nej du har ret, det er ikke let at fastgøre tøjlen i et almindeligt næsebånd - men jeg undrede mig bare over den billige fordi jeg troede at hele FORMÅLET med sidepull var det der snoretræk system (aner altså intet om det ;-D)

Men kan forestille mig at det vil virke fint på mange heste, ligesom man kan ride mange bare i grime...

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd

Narvsværte.
Forfatter: 
Dato:  19-04-2004 09:56
Køb den brune og noget sort narvsværte?

-Mikkel-
"Savvy means you know how to relate to horses, how to handle them, how to solve and prevent problems both on the ground and on the horse's back, in any situation, at any time."-Pat Parelli
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider