Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

At springe for at blive bedre dressurrytter
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 08:11
Burde alle vi dressurryttere egentlig ikke springe jævnligt? Flere dygtige dressurryttere, så som Kyra Kyrklund og Lone Sørensen er startet ud som springryttere, så der må da være noget godt, man kan tage med sig over i dressuren.
I springning skal man jo være på hele tiden, for når man er kommet over en forhindring, er der en ekstra der venter forude, til man er færdig med banen, og så kan man slappe af. Sådan SKAL det jo også være i dresuren. Der er hele tiden en øvelse der venter, og man skal være på hele tiden. Men i dressuren er det let at komme til at "slappe af" mellem øvelserne, hvilket jo ikke er så smart!
Så burde alle dressurryttere ikke blive dygtige til at springe også? Eller i hvert fald os der har det med at slappe af...

¨¨¨¨¨¨¨ Mvh. Nina ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

>>>You can talk the talk, but can you walk the walk? (Eller noget i den stil) <<

Tjek lige min præsentation!(y)
Med masser af billeder, som meget gerne må kommenteres!
0
0
Svar på denne tråd

Selvdiciplin
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 08:25
er nøgleordet i dressur, hvis man virkelig vil flytte sig. Essensen er jo at man skal slappe så meget af i kroppen at man har fuld føling med hesten, men være så koncentreret at man kan bruge sine hjælpere.
I dressuren er det meget vigtigt at man rider mellem øvelserne for at kunne ride ordentligt ind og ud af øvelserne og ikke "taber" hesten og dermed laver dårlige øvelser.

Derfor tror jeg det vil være en større fordel, hvis man lærer sig selv at lukke alt andet ude og kun ride hesten.

At nogle ryttere vælger at gå fra springning og over i dressuren eller omvendt er nok mere at man finder ud af at det er det der har ens interesse.

Det var så min mening. ;-)

Hilsen
Britta
8-)Heste er flokdyr og rytteren er lederen 8-)

Strategos Corner
se også dressursiderne
0
0
Svar på denne tråd

enig, men...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 09:44
Jeg tror da også at man går fra springing til dressur af interesse. Hvad jeg kom til at tænke på var, at de måske har taget nogle egenskaber med sig fra springningen over til dressuren og at dette kan have indvirket på, at de er blevet så dygtige?
Jeg er helt enig med dig om, at man skal have de egenskaber i dressuren, men kan man ikke lære nogle af dem gennem springningen? Altså bl.a. selvdiciplin og konstant koncentration?

¨¨¨¨¨¨¨ Mvh. Nina ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

>>>You can talk the talk, but can you walk the walk? (Eller noget i den stil) <<

Tjek lige min præsentation!(y)
Med masser af billeder, som meget gerne må kommenteres!
0
0
Svar på denne tråd

Hephey...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 10:23
.... man siger jo at man skal kunne ride dressur for at kunne springe.

Måske er det det samme omvent.

altså når jeg rider dressur har jeg meget nemmere ved at blive distraheret end jeg har når jeg springer fordi jeg holder fokus på det jeg skal og man kan ikke ikke komme i kontakt med mig når jeg springer. Men når jeg rider dressur har jeg nemt ved at blive distraheret og det er nemt at komme i kontakt med mig. Så måake burde jeg tage fokus med fra spring til dressuren.

men egentlig så mener jeg at alle burde springe lidt en gang imellem ligesom jeg mener at alle burde ride tur engang imellem. Det er med til at gøre en ekvipage endnu bedre fordi der så sker noget forandring og man ikke bare køre fast i de samme dressurøvelser.

Nutid
Datid
Surprise du er min for altid!
0
0
Svar på denne tråd

Fra spring til dressur
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 11:55
Jeg er tidliger springrytter, men har nu kastet mig over dressurens svære kundst, simpelthen fordi jeg synes det er meget mere interessant. Det at få hesten til at gøre hvad man bedre den om, at få den der speciele AHA-følelse, det er bare fedt! Meget sjovere end at ride rundt på en springbane, hvor det jo "bare" handler om at komme over...
At dressur så er en ufattelig unfair sport i forhold til spring er noget man må tage med...og er en af grundene til jeg ind imellem overvejer at blive springrytter igen ;)
0
0
Svar på denne tråd

ja nemlig!!
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 21:00
JA...!!! for at blive god til dressur så er det en god ide at springe..!! Og det samme hvis man rider dressur så bliver man bedre t spring..!!!

Det er noget med balance!!!! jeg vil osgå sige at hesten bliver bedre til det, ikke kun rytteren!! :-D
0
0
Svar på denne tråd

al slags ridning
Forfatter: 
Dato:  16-04-2004 00:00
Jeg tror egentlig at alt hvad man foretager sig på en hesteryg kan gøre en til en bedre dressurrytter.

Også fx. skovture uden sadel, det giver en helt anderledes balance og føling med hestens bevægelser.

Jeg tror ihvertfald det er meget fordringsfuldt at man som dressurrytter, kender ridning fra en anden vinkel, end godt placeret i dressursadlen. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider