|
|
| spansk ridning |
| Forfatter:  |
Stine |
| Dato:  |
07-04-2004 23:01 |
|
Har fundet nogle øvelser på nettet ang. spansk benløft mm. og har fået blod på tanden!! Er der nogle der kender til gode bøger der fortæller om hvordan man udøver spansk ridekunst? (sådan fra begynderstatus)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror at |
Louise_s |
08-04-2004 09:39 |
|
Bogen "træn din hest" kan ikke huske forfatteren har vi andre fået andbefalet, har bare ike læst den...men prøv
♥MVH Louise♥ Søger job i Odense V (Kig på min Pæsentation)
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den har jeg |
|
|
den bog har jeg. "træn din hest" af nathalie penguitt. den er ret god og de trick hun viser kan læres af alle der har en god kontakt til sin hest. jeg er selv ved at lære min hingsteplag spansk skridt for at styrke hans selvtillid og fordi han synes det er sjovt (han får en mængde godbidder det forkælede dyr) -der er endnu et stykke vej da vi kun træner nogle gange om måneden og kun i nogle minutter pga. hans manglende koncentration og modenhed. men det virker. han skal også til at lære at neje når jorden bliver tør nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super! |
Stine |
08-04-2004 20:35 |
|
det lyder bare rigtig godt. vil skynde mig at erhverve mig en. Det er bare så spændende kan næsten ikke vente med at se hvor dygtig min lille pige er.
takker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "dressur" |
|
|
Hej Stine,
Ud fra dit første indlæg er det ikke til at afgøre, om det er cirkustricks - så som "spanske skridt" - eller ridekunst, du vil vide mere om.
Der er allerede andre, der har læst dit spørgsmål i retning af en forespørgsel på cirkustricks, så jeg vil blot supplere med at hæfte mig ved ordet ridekunst og anbefale dig at læse Bent Branderups "Klassisk ridekunst". I denne bog gennemgås også de "spanske skridt", men det pointeres samtidig (og jeg er enig heri), at øvelsen er et "trick", snarere end et led i hestens dressuruddannelse.
Mvh,
Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet