Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Dum pony!!!
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 20:39
Hey alle sammen...

jeg har et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med....

Når min pony søger ned, er det som om den hænger sig i bidet... hvorfor???

håber at nogen svare, for jeg forstår ik hvad jeg gør galt!!!

knuz nina...
0
0
Svar på denne tråd

Nina...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 20:54
.. prøv at spørge en ridelære for der kan være mange grunde til at din hest hænger på bidet - f.eks. forkert ridning...

Kh
Gitte
Mine heste er; Balder - en 12 årige nordbakke vallak og
Jack - en 7 årige broget hingst, som tilbyder sig til bedækning

KæledyrsKompagniet / Dyreadfærdsrådgivning
0
0
Svar på denne tråd

det kunne være...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 21:35
...fordi du rider for passivt.
(i)

Det er med statsgaranti IKKE fordi ponyen er dum!
;-)

med venlig hilsen
atengstedt

Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd

Eventuelle grunde
Forfatter: 
Dato:  28-03-2004 10:05
Arjhhh du må ikke sige dum pony og blokere al videre træning for dig og ham på sådan en måde. Rent faktisk er der nu mange som gør det, jeg vil prøve at nævne nogle årsager hertil:

-Manglende fremaddrift: Du skal sørge for at drive ham bedre mad bagfra, ofte holdes der for meget i tøjlen sådan at hesten bliver drevet frem og holdt tilbage, drevet frem og holdt tilbage... Forsøg at løsne grebet lidt og driv driv driv.

-Unge heste og ponyer: Har tit en tendens til at lægge sig lidt hårdt på bid/ tøjle. Dette for at kompensere for en lidt ringe balance, og stivheder som gør det svært for dem at bære sig selv med rytter samt undvige det at blive selvgående. Her løsner du også tøjlen når det sker at han lægger sig og driver mere energisk i den side hvor han nu lægger sig hårdt til. Dvs at du simpelthen ikke giver ham mulighed for at lægge sig op af støtte alt i dine tøjler.

-Forkert bid: Biddet kan være forkert i tykkelse og form. Her vil hesten holde fast på det da det føles ubehageligt for den at lægge sig ned at suge.

-Avser i tænderne: Husk at få tjeket kaloriuses tænder efter for kroge og spidser.

Når en hest undviger enten ved at lægge sig hårdt på biddet, gå bag eller meget for an lod (næsen oppe i skyen) er det altid rytterfejlog eller eventuelle problemer med hypsens mund og tænder.

Venligst
JeanetteE & hendes welsh

Ingen er smukkere, end den som ser skønheden i andre

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider