Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

den forb galop.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2004 17:38
davs.

I really need help.

nu er jeg nået så langt med atlantas opbygning at vi skal til at træne galoppen.

men ak!

springe an? no way!

på venstre volte kan det lade sig gøre hvis jeg overdrive hjælperne (okai det skal man jo også i starten) men hun stormer afsted og skal bruge et par volter på at finde balance - fair nok.

på højre volte derimod er galop et tabu, giver jeg hjælpen til anspring overdrevet eller ej, løber hun afsted i trav og der svær at på tilbage igen.

hjæææææælp hvad skal jeg gøre?

;-D Karina82 ;-D

>o< Skyd ikke med elastik når du har badehætte på. og spring aldrig over hvor gærdet er lavest, det er oftest der grøften er dybest >o<
0
0
Svar på denne tråd

hej hjælp her.
Forfatter: 
Dato:  24-03-2004 20:46
hvis den ikke vil gå kan du tage en lille pisk med og prikke den i siden,..
hvis det ikk hjælper kan du jo øve den i loncge, i både galop og trav..

og øve ham i overgange, altså hurtig og langsomt trav.. og mange volter,,

ak
Lev livet og hver glad..!!
Heste er nemmelig det bedste..!
smil og alle andre smiler til dig..!! :-)
0
0
Svar på denne tråd

på højre volte
Forfatter: 
Dato:  24-03-2004 21:45
prøv at stille hende modsat i et hjørne,det kan ofte hjælpe dem,til at få sprunget an!!

0
0
Svar på denne tråd

Vægthjælpen
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 16:10
Hej Karina,

De fleste heste er skæve fra naturens side, dvs. de er stærkere i den ene side end den anden. Nøjagtigt ligesom vi er højre- eller venstrehåndede.

Har du lagt mærke til om hun kan springe korrekt an i en longe til begge sider. Hvis hun kan det, så er du problemet :-)

Du skal være meget opmærksom på at du får vendt din vægt, når du skifter volte. Meget ofte tror man, at man har skiftet til ny side, men i virkeligheden sider man til den forkerte side.

Samtidig skal du sætte hjælpen ind på det rigtige tidspunkt, nemlig når udvendige bagben sættes i jorden, det er nemlig dette ben hesten skal springe fra. Vær sikker på at hesten lytter til dig (masser af halve parader) inden anspringet. Og husk så at give efter på indvendig tøjle, så du ikke låser skulderen.

Håber dette kan hjælpe dig.

BeritH

A horse will never tire of a rider who possesses both tact and sensibility, because he will never be pushed beyond his possibilities ;-D
0
0
Svar på denne tråd

det er rigtigt..
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 18:02
det er rigtigt hvad i alle siger..

Kærlig Hilsen fra Ak

Force jeg elsker dig..!!
0
0
Svar på denne tråd

berit...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 21:39
suuuuuuuuuuuuuuk.. gid det var så vel!?! - ikke en gang i longen springer hun an - hun løber.

vægthjælpen er på plads - det er noget jeg har brugt meget tid på at få helt ind på rygraden - og nu er den der *s*

tak for alle jeres svar forresten.

mht at stille hende modsat - det er en rigtig dårlig ide, hun er slem til så at låse helt ned i skulderen og så vende mod barrieren - jeg har lige fået hende vænnet af med det - så den er jeg ikke lige så tosset med at bruge, da hendes uvane så kan/vil komme igen.

hun går igennem bidet for mig og stikker næsen i sky når jeg prøver - jeg havde dette forsøg i tankerne - er ikek afprøvet endnu:

ride anspringet i et hjørne (mod kortsiden)lægge lidt overdreven vægt på indvendige sædeben (mere end man ellers ville have gjort ved en hest med anspringsproblemer) tage en anholdning igennem idet jeg giver galophjælpen- altså en anholdning af samme format som når man vil løsne i ganascherne? altså egentligt bøje hende af?! - vilel det mon hjælpe på at hun bare løber af med mig?

;-D Karina82 ;-D

>o< Skyd ikke med elastik når du har badehætte på. og spring aldrig over hvor gærdet er lavest, det er oftest der grøften er dybest >o<
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider