Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

unode.......
Forfatter: 
Dato:  24-03-2004 15:44
Hej
Jeg ved ikke om det er det rette sted til dette indlæg, men jeg har brug for et godt råd(eller måske flere). Han er en plag på 1 1/2 år, og når han får mad står han og hamrer knæet op i bunden på kryppen, så maden falder ud. Vi mener det er fordi maden ryger ud til siden når hah spisen, og han så gør det for at få det til at falde ned i midten igen. Men det er også en muglighed, at han blev fodret på jorden der hvor han var før.
Det larmer forfertelidt, odvi er bange for det gør skade på hans knæ, Hvis han fortsætter med det.
håber meget at der er nogen der kan hjælpe mig

Ting tar den tid ting skal ta` :-o
0
0
Svar på denne tråd

mine heste
Forfatter: 
Dato:  24-03-2004 16:11
fodrer jeg i baljer. det fungerer fint.
M:V:H: Lone.
0
0
Svar på denne tråd

Gulvhøjde
Forfatter: 
Dato:  24-03-2004 21:26
Prøv at fodre i gulvhøjde. For at forhindre at maden væltes ud, kan en stor spand sættes i hullet på et bildæk. Ellers forhandler hööks nogle baljer præcis lavet til det formål.

Mvh Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Du skriver selv ting tar den tid ting tager
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 11:53
Hejsa

Jeg tilslutter mig til dels meningerne om at fodre "på gulvet". Men kun til dels. Den optimale "foderhøjde" for en hest er ca. 15 cm. over jordhøjde. Men nu kan det jo af forskellige årsager måske ikke lade sig gørre. Alligevel er det absolut værd at overveje.

Ellers ville jeg stille mig ind til ham og rette på ham hver gang han løftede benet. For at det ikke skal blive farligt for dig selv, så brug en pisk til at røre benet med. Bare husk at pisken ikke er et afstrafningsinstrument, men en "forlænget arm".

En jeg kender havde en hoppe der stod i spiletov en periode (rent opdragelsesmæssigt, den skulle lære at stå bundet). Den stod og skrabede uafbrudt i det her kære spiletov, når der var mennesker i stalden. Selv om hun brugte lang tid med metoden med at rette på hesten med pisken, var det ikke nok. Den måtte i en periode have bundet forbenene. Selvfølgelig kun når hun var til stede, for ellers risikerede hun jo at det kære dyr kommer til skade.

Nå, håber du kan bruge noget af det, og at du får styr på problemet før hans knæ bliver skadet. ;-)

Mvh. Tine, Stald ES :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider