Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

bandager???
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 08:31
Har bare lige et spørgsmål til angående bandager:

Skal man have bandageunderlag under bandagerne... Føler bare at min ponys ben virker så store så!!!
t (y)
:-P
(i)
Det er aldrig hestens skyld,
men rytterens egen fejl...

Tænk dig lige om, inden du hel raster ud...
;-)

Louise og Chena

www.DSAH.dk
www.troelstrup.dk
0
0
Svar på denne tråd

behøves ikke.
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 09:13
Hvis man får lagt bandagerne ordentligt, så kan man sagtens have dem på uden underlag. Jeg bruger heller ikke underlag til stæver, for så synes jeg tit at hesten får "stolpeben". Jeg bruger dog underlag til dagligt, for så er jeg altid 100 % sikker på at de ikke glidder ned, og så støtter de vel også mere.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nu
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 14:02
ikke ride uden underlagene, da de fordeler trykket fra bandagen og altså på ingen måde er overflødige!

Der er dog bandager med indbygger underlag hvis det var noget??
JeanetteE & hendes welsh

Ingen er smukkere, end den som ser skønheden i andre

0
0
Svar på denne tråd

De er faktisk kun
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 16:37
til pynt, viste du godt det ? De har ikke nogen virkning på slag mm. Hvis man skal bruge noget skal man bruge gamascher (staves nok sådan cirka sådan).
Der var en artikkel i HEST for et års tid omkring dette emne. Her blev der fortalt at det var bedst at bruge gamascher, for bandager faktisk mest til pynt, og varme.
Anja Brandt Nielsen
Oldenborgheste er de bedste, så prøv dem !
Pas på kattene i trafikken.
0
0
Svar på denne tråd

jeanette...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 18:21
nu er jeg normalt ikke tilhænger af bandager ..

Men efter at have startet dressur med dressurgamacher idag er jeg dog kommet frem til at det næste gang bliver bandager.

SÅ..

HVOR kan man finde dem med underlag du omtaler?

Håber på lidt hjælp :-)
***Team Smølf***
*Monica & Moonlight* {>

Team Smølfs website
0
0
Svar på denne tråd

indbygget underlag
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 18:57
De bandager med indbygget underlag kan man købe de fleste steder. Det er en bandage, hvor den første stykke er lavet af flece (underlaget) og resten er alm. bandage. Flecen gør så at bandagen ikke glidder ned. og det virker faktisk ret godt.
0
0
Svar på denne tråd

dressur...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 19:50
Nu mener jeg altså til stævne... Har ikke hørt at man må have gamacher på til dressurstævne...
t (y)
(i)

;-)

Louise og Chena

www.DSAH.dk
www.troelstrup.dk
0
0
Svar på denne tråd

Louise...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 20:25
det må man måske heller ikke..

Men jeg havde dressurgamacher på Myr idag :-P

Men det var kun klubstævne jo...

Men næste gang får hun bandager på.... :-)
***Team Smølf***
*Monica & Moonlight* {>

Team Smølfs website
0
0
Svar på denne tråd

Bandager...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2004 23:01
Man kan også vælge og bruge fleecebandager på. Dem skal man ikke have underlag til...
Vil nu vælge at have underlag på til elastikbandager. Hvis de er ukorrekt lagt på (lidt stramt) kan de påvirke blodomløbet i benet, og det er ikke særlig smart! 8-)
Hvis du føler, at benene bliver for tykke med underlag under banfagen, kan du jo altid klippe bandagen, så den passer i længden.

Det er korrekt, at bandagen holder senen varm, men den beskytter også mod slag.

Mange hilsner
Alice
0
0
Svar på denne tråd

ok......
Forfatter: 
Dato:  21-03-2004 08:22
Mange tak!!!

Vi skal afsted i dag og jeg ha besluttet at tage underlagene på. Hvis i siger det er godt for senen må jeg hellere tage dem på. Chena har lige haft en 6 ugers pause pga. forstrekning af senen...
t (y)
(i)

;-)

Louise og Chena

www.DSAH.dk
www.troelstrup.dk
0
0
Svar på denne tråd

SÅDAN!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  21-03-2004 15:26
:-D
Hejsa med dig!!

Når man har en lille pony.. eller bare en spinkel hest.. jaaa så ser det lidt voldsomt ud med bandage underlag.... Bruger det selv men har også en stor hest... ;-)

Du kan bruge kareklude, de der tynde kareklude...
De fylder jo slet slet ikk så meget!!! har set mange der bruger det.... ;-D

Mvh Anne-Mette
0
0
Svar på denne tråd

Karklude???
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 23:07
Jamen kan man godt bruge de der karklude af kunststof??? Skal det ikke være uld eller bomuld???

Karen
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  05-05-2004 07:42
Eskadron underlag til mine bandager.. i ved de der rillede... Dem kan man også få i str. lille pony...

Jeg ville iøvrigt også have underlag under fleece/stald bandager for at få jævnet trykket...

Hilsen
-Matilde og Snigerdyret :-D-

0
0
Svar på denne tråd

gu´hjælper de
Forfatter: 
Dato:  05-05-2004 08:07
Hej

Bandager hjælper ikke det store imod slag. Men det skal de jo heller ikke.
Meningen er at afværge de stød der kommer op i benet. altså aflaste senerne. Og der er bandager det bedste hvor tilgengæld gamascher ikke yder den store støtte.

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor er det
Forfatter: 
Dato:  05-05-2004 10:45
lige at Bandagerne ikke hjælper mod slag???

Hvis jeg selv skulle vælge ville jeg da hellere sparkes over skinnebenet når mit ben var viklet ind i en bandage end hvis jeg havde bare ben??!! 8-)

Det giver måske ikke den samme beskyttelse som en hård plastic coated gamache, men stadig...

Hilsen
-Matilde og Snigerdyret :-D-

0
0
Svar på denne tråd

Lige mine....
Forfatter: 
Dato:  05-05-2004 11:12
ord Shalu (i)
***Team Smølf***
*Monica & Moonlight* {>

*Over-præsident i FiskeHviskernes Klub*

0
0
Svar på denne tråd

En bandage...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2004 15:54
...beskytter klart bedre mod slag, end hvis man intet havde på. Dog beskytter en gamasche med plastic bedre i denne forbindelse.

Men som LeneJ ganske rigtigt siger er bandagens hovedsagelige formål, at aflaste senerne. Jeg ved ikke hvor nogen har den fejlagtige opfattelse, at de ingen betydning har - så er det da mærkeligt, at man lærer ved alle de dygtige beridere, at hesten bør have bandager på i dressurtræningen allerede fra 4-5 års alderen (alt efter hvor tidligt den bliver tilredet!)...?! Og jeg tvivler stærkt på at beridere som Lars Petersen ikke ved hvad han har med at gøre og selvfølgeligt har han da sat sig ind i hvad der er bedst for hans heste!

Forestil jer, at I skal lave meget koncentreret arbejde med jeres ben - I skal løfte dem højt, samtidig skal I strække dem også - og sidst men ikke mindst - gå lidt i knæ, når I løber, for det er faktisk det vi forlanger af en hest når den bliver sat bagtil... I længden bliver I også trætte i benene og er meget ømme dagen efter... Oven i købet vil I efter mange dages arbejde også have belastet jeres læg så meget, at I enten skader den eller får så ondt at I ikke kan gå... Havde I derimod haft en støtte på, ville denne automatisk have taget nogle af stødene og gjort det lettere for jeres ben - lidt ligesom, at man har en knæ-støtte på hvis man har svage knæ, for at spare muskler og led...

Jo, hesten kan da fra naturen godt klare dette, men hesten er ikke vant til at gå samlet i så lang tid af gangen, som vi forlanger, når vi rider dressur... Derfor rider jeg ALTID med bandager, når jeg rider dressur... Mit motto er "Hellere forebygge end helbrede". At bandagen så tilfører benet ekstra varme er korrekt, men dette er hurtigt løst ved at lade kold vand løbe ned af senerne i et par minutter efter træning...

Angående underlag bruger jeg også Eskadrons underlag. De fordeler trykket fra bandagen optimalt og sørger for at bandagen ligger godt... På denne måde kan man ikke komme til at lægge bandagen for stramt på, hvilket mange ser sig nødsaget til uden underlag, da bandagen ellers vil glide ned...

At det så måske kommer til at se en smule klodset ud og hestens ben ser lidt store ud... Jamen hvad er vigtigst? At hestens ben er beskyttede eller at hesten ser smart ud? Det er blot den tanke, der falder mig ind?! Personligt vil jeg altid foretrække at beskytte min hest - så skidt med, at hans ben kommer til at se 3 cm tykkere ud :)

Christine :)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider