Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Svært ved at holde hælene nede!
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 22:17
Hej.

Jeg har ret svært ved at holde hælene nede i trav, nedsidning! Hesten har meget voldsomme bevægelser. Jeg fik at vide jeg var en af de få der kunne sidde nedsidning på den, men det er ikke godt nok, når jeg ikke kan gøre det pænt samtidig :-(

Nogle der har et godt råd? Bøjlerne er tilpasset perfekt til dressur, jeg kommer bare til at trække benene lidt for højt op, så jeg taber bøjlerne :-(

På forhånd tak!

Nemesis
:-( Uden Lena ♥ :-(
:-) Men snart med Sabina :-)

If you're a dog and your owner suggests that you wear a sweater, suggest that he wear a tail.
0
0
Svar på denne tråd

Knude på tøjlerne
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 23:04
Tag bøjlerne og slå en knude på tøjlerne. Så rider du nedsidning i trav rundt i ridehuset, hvor du kun styrer med benene (der skal nok ikke være så mange andre ryttere i ridehuset, når du gør det). Du kan så lade dine arme hænge ned langs siden eller lade dem hvile - ikke støtte - på sadelknoppen. Tænk over din vejrtrækning og koncentrer dig om at slappe af i skuldrene og kigge op.

Held og lykke med det.

Kiiri

*Viden er stolt over at have lært så meget*
*Visdom er ydmyg over ikke at vide mere*
0
0
Svar på denne tråd

Det bliver lidt svært
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 23:47
Hej.

Det bliver lidt svært er kun til undervisning 1 gang i ugen, hvor vi er 8 på holdet...

Men vil da helt klart prøve det, så snart jeg har chancen.

Nemesis
:-( Uden Lena ♥ :-(
:-) Men snart med Sabina :-)

If you're a dog and your owner suggests that you wear a sweater, suggest that he wear a tail.
0
0
Svar på denne tråd

Grundridning
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 01:51
Din grundridning er ikke på plads og derfor har du reelt ingen indvirkning på hesten!

Når du sidder i sadlen, så prøv at strække benene, så du kommer op at stå i bøjlerne. Derefter drejer du ben og lår og fødder indefter og sætter dig igen. Træder hælen ned og drejer hælen ud. Og bliver siddende sådan i alle gangarter!!!!

>o<

Bare fordi man er blevet 30 kan man godt elske ponyer

MIN HJEMMESIDE
0
0
Svar på denne tråd

nedsidning...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 08:26

Skingur, det er lettere sagt end gjort, når man ikke er vant til at sidde sådan...

Nemesis, jeg synes du til at starte med skal gøre ligesom Kiiri skriver! Du kan evt. foreslå din ridelærer det, da det er god øvelse for alle! Også for lidt dygtigere ryttere! I kan evt. nøjes med kun at tage bøjlerne af.
Prøv at få en fornemmelse af at du er tung i benene, så de hænger ned mod jorden! (glem om det ser pænt ud i starten - det kan man altid rette begefter!)

At du trækker benene op er et tegn på at du sidder og spænder i overkroppen, specielt i lænden, sikert pga. at du mister balancen! prøv at slappe af i lænden og følge hestens bevægelser frem, i stedet for anspændt at modvirke dem!

Håber du kan bruge lidt af det til noget!

mvh Gry

0
0
Svar på denne tråd

uhhh har selv været i gennem det
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 10:33
jeg har også haft det problem men det har søren binder godt nok fået sat en stopper for må jeg nok indrømme :) nu sidder jeg som jeg skal fontain har et enormt rygsving når han går og så havde jeg fået den dumem vane at jeg ville klæmme mig fast så det gik helt i ged. men når du for halvpart så kan det da være du kan lave den ene af dine ugenlige ride timer om til at du for undervisning af søren binder for så bliver der deme sat skub i din ridning :)

:)Trine og hesterne :)

Billig Wintec sælges

0
0
Svar på denne tråd

hehe.. ser det for tit..
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 12:53
Der er så uendeligt mange mennesker der deler dit problem.
Allerførst vil jeg sige at samtlige råd du har fået er gode - prøv dem af, et efter et..
Mit foreslag er en del i stil med de førkommende. Rid hele ridetimen du har uden stigebøjler på. Øv dig i at slappe af på nakken af hypperen. Det er drøn hårdt, men hold da op, hvor giver det også bare meget!
Forestil dig at du skal have benene ned og røre jorden næsten - men uden at anstrenge dig.. Lad dem bare hænge der og dingle lidt :)
Ellers kan jeg varmt anbefale dig at invistere i "Centreret Ridning" af Sally Swift - den beskriver på en fantastisk beskrivende måde hvorledes man kan løse problemer som dit og mange andres. Den er pt på tilbud i boghandlerne til en halvtredser - og de penge er Godt givet ud. Den bog er en af mine ride-bibler! :D

held og lykke med det..

Ophelia
0
0
Svar på denne tråd

Ikke i longe!
Forfatter: 
Dato:  18-03-2004 13:29
Jeg har en gang prøvet at blive taget i longe uden bøjler og tøjler. Og det var noget møg!!! Jeg har normalt en glimrende balance og har ingen problemer med at skridte, trave, galopere og springe (små spring) uden sadel, bøjler og tøjler.

Men lige præcis i longen gik det galt. Jeg spændte og kunne ikke sidde på ham, faldt ud til siden og klemte med benene, og min hest gik og spændte op. Det hele blev langt værre. Så det vil jeg på det kraftigste fraråde... Bare lige for at komme evt forslag i forkøbet :-). Jeg er sikker på, at det ville være godt for min balance, hvis jeg havde kunnet, men så gammel var min hest heller ikke på det tidspunkt (5-6 år), så jeg ville ikke ødelægge noget.

Kiiri

*Viden er stolt over at have lært så meget*
*Visdom er ydmyg over ikke at vide mere*
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider